oops164
Smed
En besviken Sazaki
Du såg inte morgonens warm-up va?Hmm, Marquez drar sig ur racet. Ett brutet finger tydligen. Praktiskt att han inte behöver riskera sin status som kung av sachsenring i ett fullängds-MotoGP-race också, men nu kanske jag är elak.
Marc Marquez withdraws from German MotoGP
Despite being passed fit to ride after a finger-fracturing fifth fall of the German MotoGP weekend in warm-up, Marc Marquez has elected to withdraw from this afternoon's race.www.crash.net
Det är nog bara en bonus isf.Hmm, Marquez drar sig ur racet. Ett brutet finger tydligen. Praktiskt att han inte behöver riskera sin status som kung av sachsenring i ett fullängds-MotoGP-race också, men nu kanske jag är elak.
Despite being passed fit to ride after a finger-fracturing fifth fall of the German MotoGP weekend in warm-up, Marc Marquez has elected to withdraw from this afternoon's race.www.crash.net
Praktiskt att vara tangentbordskrigare ocksåHmm, Marquez drar sig ur racet. Ett brutet finger tydligen. Praktiskt att han inte behöver riskera sin status som kung av sachsenring i ett fullängds-MotoGP-race också, men nu kanske jag är elak.
Jag såg inte warmup men antar att det var en rejäl krasch... Han hade inte haft en chans på vinst... Hojen suger ju bult. Helt utan driv...Hmm, Marquez drar sig ur racet. Ett brutet finger tydligen. Praktiskt att han inte behöver riskera sin status som kung av sachsenring i ett fullängds-MotoGP-race också, men nu kanske jag är elak.
Highsider i ca 160 km/h i kurva 7.Jag såg inte warmup men antar att det var en rejäl krasch... Han hade inte haft en chans på vinst... Hojen suger ju bult. Helt utan driv...
Jag också, Vinales varvade sig ur kontraktet med Yamaha.Jag får Maverick-Yamaha-2021-vibbar just nu
Ja det var ett bra race hoppades bez skulle vara med direkt och slåss om pallplats ivf. Ovanligt lite vurpor under alla racen. Fast en "given" kandidat drog ju sig ur fullt förståeligt. Men att räcka finger till sin hoj som han själv "hindrat" utvecklingen av är ju bara idiotiskt och patetiskt. Han har överkört Hondan i flera år ju bättre de andra fabrikaten blivit men till slut är hojen så långt efter att han överkör den deluxe. Så nä jag tycker inte synd om MM ett jävla dugg. Nu börjar han bli till åren och krascherna biter tillbaka ordentligt nu. Sen vad fan Yamaha sysslar med har man inte ett bra satellitteam missar man väldigt mycket feedback. Bara att konstatera att de stora giganterna i MotoGP och 500 blivit det vi alla kallade Ducati och KTM för några år sen: bojsänken. Hojen MM kastade på Q1 igår är väl den enda han kan känna sig någorlunda bekväm på och det är den Kalex byggt ram och sving till.Den som ändå var oops164 nu. ??
Jag såg inte warmup men antar att det var en rejäl krasch... Han hade inte haft en chans på vinst... Hojen suger ju bult. Helt utan driv...
Du såg inte morgonens warm-up va?
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
Det är nog bara en bonus isf.
Det var ingen liten krasch imorse.
Han såg rätt skärrad ut.
Ja, jag har ju märkt att du rycker ut och försvarar Marquez genom att skriva så fingrarna glöder så fort någon skriver något minsta lilla ofördelaktigt om honom, så förstår att du tycker det är praktiskt.Praktiskt att vara tangentbordskrigare också
Jag tror att många här skulle stanna om det kom oljetryckvarning på hojen ..... .Tyckte detta var ett intressant uttalande från Marquez, och säger något om var han är mentalt.
”on the first lap I attacked, but already in the first lap I had one warning in turn 11, then one warning on turn 1 and in that case, you close [the throttle] a bit and finish the race.”
Att höra Marc Marquez säga att han släpper av och istället fokuserar på att avsluta racet för att han får två varningar känns inte som den Marquez som tagit 6 världsmästerskap.
Marc Marquez: “Basically the bike was a disaster”
Marc Marquez’s formidable Sachsenring victory streak crumbled with an eleventh-place finish in Saturday’s German MotoGP sprint race.www.crash.net
Varningarna är nog snarare "Helvete där var det nära" varningar?Jag tror att många här skulle stanna om det kom oljetryckvarning på hojen ..... .
En MotoGP hoj har antagligen varningar för mycket mer, tex att hjulsensorerna inte fungerar. Dani Pedrosa fick för några år sedan bakre hjulsensorn skadad och det slutade om jag minns rätt med vurpa.
Idag kan man ha varning för sånt (sensorsignal) på MotoGP hojarna.
Det märkliga är att det gick bra för Rins på COTA i Texas.
Hade inte varit möjligt om Hondorna 2023 är total katastrof.
Jag börjar misstänka av och till fel. Mycket svåra att hitta .....
Kontaktfel. Sensorfel. Spricka i elektronikkort. Kallödningar.
Pga Rins resultat i COTA.
Eller mjukvarufel.
Byter Honda inte ram mellan höger och vänstervarv så kan överlägssenheten i vänstervarv bero på mjukvarubug som märks i högervarv.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|