Liqui Moly Motorrad Grand Prix Deutschland. 16-18/6 2023

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Hmm, Marquez drar sig ur racet. Ett brutet finger tydligen. Praktiskt att han inte behöver riskera sin status som kung av sachsenring i ett fullängds-MotoGP-race också, men nu kanske jag är elak.

 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hmm, Marquez drar sig ur racet. Ett brutet finger tydligen. Praktiskt att han inte behöver riskera sin status som kung av sachsenring i ett fullängds-MotoGP-race också, men nu kanske jag är elak.

Du såg inte morgonens warm-up va?

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hmm, Marquez drar sig ur racet. Ett brutet finger tydligen. Praktiskt att han inte behöver riskera sin status som kung av sachsenring i ett fullängds-MotoGP-race också, men nu kanske jag är elak.

Det är nog bara en bonus isf.
Det var ingen liten krasch imorse. :crash
Han såg rätt skärrad ut.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Hmm, Marquez drar sig ur racet. Ett brutet finger tydligen. Praktiskt att han inte behöver riskera sin status som kung av sachsenring i ett fullängds-MotoGP-race också, men nu kanske jag är elak.

Praktiskt att vara tangentbordskrigare också :)
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Grymt race! Banjon hade mer fart men förstklassigt försvar från Mr Martin. Kände fan på mig att banjon skulle toucha framdäcket, så sjuukt nära flera gånger! :)
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Hmm, Marquez drar sig ur racet. Ett brutet finger tydligen. Praktiskt att han inte behöver riskera sin status som kung av sachsenring i ett fullängds-MotoGP-race också, men nu kanske jag är elak.

Jag såg inte warmup men antar att det var en rejäl krasch... Han hade inte haft en chans på vinst... Hojen suger ju bult. Helt utan driv...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
That's why I watch MotoGP! :Bugar
Sjukt spännande!
Speciellt som det var mina två fantasy guld-förare som krigade om segern.
Pulsen var väl på väg mot 250+ när Pecco nuddade Martins däck. :skrämd
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag får Maverick-Yamaha-2021-vibbar just nu
Jag också, Vinales varvade sig ur kontraktet med Yamaha.
Tänkte efter WUP att MM håller på att krascha sig ur Honda.
Är det medvetet som Vinales, tufft.
Kämpar MM verkligen och kraschar trots det så är det verkligen illa.
Men med Mir och Rins redan under rehabilitering så verkar Honda MotoGP 2023 erbjuda förarna :finger
MM blev bara senaste offret.
MEN när jag tänker efter, Rins vann Race på COTA, helt traditionsenligt, Honda går bra i vänstervarv. Så Hondan kan inte vara totalt fuckup. Tycker jag. Snarare någon dålig komponent, glappande sensorkontakt, vibrerande sensor eller något liknande. Lägst pris vinner alltid anbudet ....
 
Last edited:

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Den som ändå var oops164 nu. ??
Ja det var ett bra race hoppades bez skulle vara med direkt och slåss om pallplats ivf. Ovanligt lite vurpor under alla racen. Fast en "given" kandidat drog ju sig ur fullt förståeligt. Men att räcka finger till sin hoj som han själv "hindrat" utvecklingen av är ju bara idiotiskt och patetiskt. Han har överkört Hondan i flera år ju bättre de andra fabrikaten blivit men till slut är hojen så långt efter att han överkör den deluxe. Så nä jag tycker inte synd om MM ett jävla dugg. Nu börjar han bli till åren och krascherna biter tillbaka ordentligt nu. Sen vad fan Yamaha sysslar med har man inte ett bra satellitteam missar man väldigt mycket feedback. Bara att konstatera att de stora giganterna i MotoGP och 500 blivit det vi alla kallade Ducati och KTM för några år sen: bojsänken. Hojen MM kastade på Q1 igår är väl den enda han kan känna sig någorlunda bekväm på och det är den Kalex byggt ram och sving till.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jag såg inte warmup men antar att det var en rejäl krasch... Han hade inte haft en chans på vinst... Hojen suger ju bult. Helt utan driv...
Du såg inte morgonens warm-up va?

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
Det är nog bara en bonus isf.
Det var ingen liten krasch imorse. :crash
Han såg rätt skärrad ut.

Jag såg kraschen så klart och den var riktigt nasty. Han verkade dock rätt så pigg när han blev intervjuad vid lunch, men jag förstår om han inte vill ställa upp efter den smällen han fick. Känns bara som en annan Marquez än den som inte verkade ge efter för någonting, trots otaliga massiva krascher. Vilket förstås också är förståeligt efter de senaste åren. Till slut kommer verkligheten ikapp.

-edit- detta illustrerar ganska väl hur jag menar. Marquez hade fått ok på att delta i racet från medicinsk personal, men valde att avstå. Oklart om han kommer tillbaka till Assen.


Praktiskt att vara tangentbordskrigare också :)
Ja, jag har ju märkt att du rycker ut och försvarar Marquez genom att skriva så fingrarna glöder så fort någon skriver något minsta lilla ofördelaktigt om honom, så förstår att du tycker det är praktiskt.


-edit 2-
Jack Miller hintar ju lite lätt subtilt om vad han tycker om situationen:

"Because it’s their own doing. They kicked out 99% of the engineers, to get his engineers. His guys in there. And now they are f**ked and he can't even make it past a lap."

 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Grattis till Martin idag! Väldigt snyggt kört, måste kännas bra för honom efter att ha blvit förbigången i Ducati Factory-teamet. Mitt hjärta klappar ändå mest för Banjon så vi får se hur detta utvecklar sig, känns inte alls som en given utgång detta mästerskapet, vilket ju är helt som det ska vara. Man vill ju ha täta race och spänning fram till sista racet på säsongen.

Åttio procent av topp tio är Ducati. Vem hade trott det för fem år sen? Och vem hade trott att det skulle hända på _Sachsenring_? De har hur som en fantastisk maskin, Gigi Dall'Igna är lite av en magiker verkar det som.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tyckte detta var ett intressant uttalande från Marquez, och säger något om var han är mentalt.

”on the first lap I attacked, but already in the first lap I had one warning in turn 11, then one warning on turn 1 and in that case, you close [the throttle] a bit and finish the race.”

Att höra Marc Marquez säga att han släpper av och istället fokuserar på att avsluta racet för att han får två varningar känns inte som den Marquez som tagit 6 världsmästerskap.

Jag tror att många här skulle stanna om det kom oljetryckvarning på hojen ..... .
En MotoGP hoj har antagligen varningar för mycket mer, tex att hjulsensorerna inte fungerar. Dani Pedrosa fick för några år sedan bakre hjulsensorn skadad och det slutade om jag minns rätt med vurpa.
Idag kan man ha varning för sånt (sensorsignal) på MotoGP hojarna.
Det märkliga är att det gick bra för Rins på COTA i Texas.
Hade inte varit möjligt om Hondorna 2023 är total katastrof.
Jag börjar misstänka av och till fel. Mycket svåra att hitta .....
Kontaktfel. Sensorfel. Spricka i elektronikkort. Kallödningar.
Pga Rins resultat i COTA.
Eller mjukvarufel.
Byter Honda inte ram mellan höger och vänstervarv så kan överlägssenheten i vänstervarv bero på mjukvarubug som märks i högervarv.
 
Last edited:

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Jag tror att många här skulle stanna om det kom oljetryckvarning på hojen ..... .
En MotoGP hoj har antagligen varningar för mycket mer, tex att hjulsensorerna inte fungerar. Dani Pedrosa fick för några år sedan bakre hjulsensorn skadad och det slutade om jag minns rätt med vurpa.
Idag kan man ha varning för sånt (sensorsignal) på MotoGP hojarna.
Det märkliga är att det gick bra för Rins på COTA i Texas.
Hade inte varit möjligt om Hondorna 2023 är total katastrof.
Jag börjar misstänka av och till fel. Mycket svåra att hitta .....
Kontaktfel. Sensorfel. Spricka i elektronikkort. Kallödningar.
Pga Rins resultat i COTA.
Eller mjukvarufel.
Byter Honda inte ram mellan höger och vänstervarv så kan överlägssenheten i vänstervarv bero på mjukvarubug som märks i högervarv.
Varningarna är nog snarare "Helvete där var det nära" varningar?
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top