Lira Moto GP2 ?

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vendelsö
Hoj
GSX1000R 07
Nu vill jag veta vad 4-taktarna har för tider på Phakisa?

tror inte det är en bra 2-taktsbana :gnissla

1.19.22 är min bästa tid... shoot! :confused:
 

Skorpan

Guest
Mr J skrev:
Nu vill jag veta vad 4-taktarna har för tider på Phakisa?

tror inte det är en bra 2-taktsbana :gnissla

1.19.22 är min bästa tid... shoot! :confused:
vad har du för inställningar då?? :kiss
 

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vendelsö
Hoj
GSX1000R 07
Skorpan skrev:
vad har du för inställningar då?? :kiss

:rolleyes: okej då

Kortaste hjulbasen.

Cornering 50
Acc 50
Top 40
brake 35

Soft tires och gear ratio low när jag satte rekordet. Dock verkar inte gear ration göra så stor skillnad på min bike. Testade att köra med high mot "ghosten". Acca precis lika.

Ge mig din tid nu Krashis!
 

Skorpan

Guest
Mr J skrev:
:rolleyes: okej då

Kortaste hjulbasen.

Cornering 50
Acc 50
Top 40
brake 35

Soft tires och gear ratio low när jag satte rekordet. Dock verkar inte gear ration göra så stor skillnad på min bike. Testade att köra med high mot "ghosten". Acca precis lika.

Ge mig din tid nu Krashis!
ska jag va ärlig så är inte Phakisa en bana för mej
gillar den bara inte men men,har man gett sej in i leken så får man leken tåla :näsblod
jag ligger på 1.20.nånting :brinnerup
 

Ekholm

Trottoarbiker
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Kalilx
Hoj
RX1SP
Phakisa är en "#¤%&/ "#¤% bana. Se till att köra den i mulet väder så slipper vi åtminstone den dallrande asfalten...
 

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vendelsö
Hoj
GSX1000R 07
M a t s skrev:
Någon som är intresserad av ett kortare race idag?

:va Fotboll, så jag skippar nog. Lirade lite nu precis 1.18.20 på Phakisa. Tror inte det går att kapa så mycket med 2-takt utan att slipstreama.

edit: va ute och kolla på nätet vad bästa tiden är med 0% sim

Lap Time: 1:10.80 :Bugar
 

Skorpan

Guest
Mr J skrev:
:va Fotboll, så jag skippar nog. Lirade lite nu precis 1.18.20 på Phakisa. Tror inte det går att kapa så mycket med 2-takt utan att slipstreama.

edit: va ute och kolla på nätet vad bästa tiden är med 0% sim

Lap Time: 1:10.80 :Bugar
0% sim räknas inte,du får inga släpp o så kan man gena rätt bra så tiderna blir helt andra än 100% sim
100% ROCKAR= inget fusk :hihi
 

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vendelsö
Hoj
GSX1000R 07
Skorpan skrev:
0% sim räknas inte,du får inga släpp o så kan man gena rätt bra så tiderna blir helt andra än 100% sim
100% ROCKAR= inget fusk :hihi

Du skall se dom killarna som e duktiga på 0% sim. Ett skämt hur dom kör. Kommer in mot skrapa kurvor i en jävla fart, växlar ner, powerslidar in i kurvan och full gas ut. Så visst är det mycket, mycket lättare att få en bra tid på 0%, men 1.10 är rätt imponerande även med "fusk".
 

Skorpan

Guest
Mr J skrev:
Du skall se dom killarna som e duktiga på 0% sim. Ett skämt hur dom kör. Kommer in mot skrapa kurvor i en jävla fart, växlar ner, powerslidar in i kurvan och full gas ut. Så visst är det mycket, mycket lättare att få en bra tid på 0%, men 1.10 är rätt imponerande även med "fusk".
ska testa sen o se vad jag får för tid bara för skojs skull
 

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vendelsö
Hoj
GSX1000R 07
Skorpan skrev:
ska testa sen o se vad jag får för tid bara för skojs skull

Kör så här: :tummenupp

Phakisa

Accelerate down the straight in 6th gear, staying to the left of the track in preparation for the first curve. Powerslide the curve in 6th gear and if your RPM range isn’t good at the end of the turn, shift down into 5th and back into 6th when you can.

Negotiate the slight curves full throttle coming up to the sharp right-hander.

For the right-hander, rear brake hard and drop down to 3rd for the turn. Powerslide out of the turn in 3rd then accelerate up into 5th or 6th before the next right-hander at the end of the short straight. Remember to stay to the left of the track since this turn is a right-hander.

Rear brake shortly and drop to 4th, powersliding this right-hander in 4th gear. Accelerate out of the turn and you should be able to get up into 5th gear. Stay to the right of the track in preparation for the left-hander.

For this left-hander, tap the rear brake and drop down to 4th gear and powerslide the turn in 4th. Accelerate into 6th for the next right-hander.

This turn should be powerslided in 6th gear, on the inside of the turn. Get out of the powerslide once you have passed the bumper and take the next slight turn in 6th, full throttle.

Speed down the straight and stay to the left for the slight, right-hand curve at the end of it. When the turn indicator comes up for this curve at the end of the straight, look ahead and duck to the inside of the turn, going full throttle.

For the next bend after the straight, you need to powerslide it, full throttle in 6th gear. Try to end up on the left side of the track when you are done because there is a tough, right-hander coming up.

Rear brake hard out of the powerslide from the previous curve and drop to 3rd gear. Powerslide out of the turn and accelerate into 4th or 5th gear (depending on how well you managed the turn) and go full throttle, powersliding around the final turn.

Accelerate to the finish.
 

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Höör
Hoj
RSV 1000 -01
:Bugar Du har ingen beskrivning till Sachsenring som man kan använda nästa vår ? :yoparty :död

//Jimmy
 

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vendelsö
Hoj
GSX1000R 07
Casca skrev:
:Bugar Du har ingen beskrivning till Sachsenring som man kan använda nästa vår ? :yoparty :död

//Jimmy

Coming down the first stretch, you should be hitting around 160 mph as you cross the finish line. For the first turn start on the left and powerslide it in 1st (I have heard ppl do it in 2nd tho) and get up to 4th for the next left hander. Then drop to 2nd and powerslide all the way around the long right hander. If you use front brake, you can feather it and correct your line while still PS’n. Stay in 2nd for the little left (may need to be PS’d) and then accelerate up into 4th up the hill. The left hander as you start to go down hill is a little 4th gear powerslide. Start it early or you will be eating pavement.

The next left, left, and right can all be taken full speed but require a lot of good timing. As you speed down the hill in 6th, get to the right in preparation for the next left. When you get to the left hander, just let off the gas for a fraction, then start to powerslide in 6th around the inside of the turn (start it early) then accelerate towards the last left hander.

The last left hander up the hill is one I struggle at. You can take it as a 5th gear powerslide, but it’s a hit and miss thing for me. The 4th gear PS seems more consistent, but I won’t even use it in a race right now.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top