Lira poker på nätet mot andra sporthojare nu!

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
hehe.. fick nog, kunde tyvärr inte skriva till dig :(

du förlora 20:- jag slutade på plus minus noll :va
får väll se de 20:- som ett billigt nöjje!

Kazu

99RiderZ
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Ducati s4a -01, husaberg 650 -05
jo precis =) är ju bara en snus dosa. hehe vi borde fixa fullt bord någon kväll =) var ju skit kul det där.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
tror jag inte blir så svårt.. typ en söndagkväll eller nått e många online!

när du jämnför det med en dosa så känns det ju som ett rån :gnissla

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
abstruse skrev:
Välkommen korvgubben, nu är vi tre! :tomten

Tack för igår!
Var kul å lira lite.. Hade flyt ett par händer men efter förlorat en massa till en kille som drog in en kåk på river vid bordet innan när jag själv satt med högsta färgen behövde jag lite uppmuntran..

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Kul att summorna är så små, istället för att riskera att förlora massa pengar kan jag lätt skriva av det som en fika med vänner jag går back :)

Det gör att jag kan tänka mig att kika in för sällskapets skull. Bra initiativ.

/SSB

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
korvgubbe skrev:
Tack för igår!
Var kul å lira lite.. Hade flyt ett par händer men efter förlorat en massa till en kille som drog in en kåk på river vid bordet innan när jag själv satt med högsta färgen behövde jag lite uppmuntran..

Tack själv. Jo, spelet blir ju lite lösare på så låga nivåer. Dessutom var ju de implicita pott-oddsen trevliga i vissa händer, vilket måste beaktas om vissa av gårdagens spelade händer inte ska betraktas som komplett fisk- och tomtelir. :tomten

Hur som helst, hoppas det här blir en lika given kvällsaktivitet som CS-lirandet i den andra tråden. :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
abstruse skrev:
Dessutom var ju de implicita pott-oddsen trevliga i vissa händer, vilket måste beaktas om vissa av gårdagens spelade händer inte ska betraktas som komplett fisk- och tomtelir. :tomten

Kan du förklara det där för mig som barar talar svenska? :va
....jag är som sagt gröngöling så jag hör gärna en liten förklaring så jag kanske lär mig något. Ska spela med tösen och lite kollegor i kväll så alla tips är om inte annat välkommna.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
korvgubbe skrev:
Kan du förklara det där för mig som barar talar svenska? :va
....jag är som sagt gröngöling så jag hör gärna en liten förklaring så jag kanske lär mig något. Ska spela med tösen och lite kollegor i kväll så alla tips är om inte annat välkommna.

Jag kategoriserar mig själv också som nybörjare, men visst har det blivit många pokertimmar under året som varit. Nåväl, i korthet beräknas implicita odds (Eng. - implied odds) på summan du förväntas vinna om du drar till din hand vs pengarna du förväntas satsa för att fortsätta spela/dra till river. (Grovt förklarat.)

Du kan lära dig mycket här:

Sveriges bästa poker-community - www.pokerforum.nu (IMHO).

Vill du börja spela seriöst bör du börja med att köpa Dan Glimnes "Pokerhandboken", om du inte redan har den. Den har kommit ut under en ny tryckning ganska nyligen.

http://www.adlibris.se/shop/product.asp?isbn=9132331967

Läs den och spela MYCKET för att få rutin. (Jag spelade själv ca 5-6h per dag i fyra månaders tid när det var som mest i år.) Därefter kan du gå vidare till Sklanskys böcker. Själv fokuserar jag på THE även om jag lirat lite mörkpoker (det är ju det vi svenskar normalt spelat i alla tider) samt Omaha.

Tänk också på att cash game vs turneringslir skiljer sig lite åt i när och hur man måste agera.

Som sagt, jag är förhållandevis kass, men det finns minst en lirare här på forumet som, trots att han är skåning, :D är riktigt vass. Men han får tillkännage sig själv i denna tråd.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SSB skrev:
Kul att summorna är så små, istället för att riskera att förlora massa pengar kan jag lätt skriva av det som en fika med vänner jag går back :)

Det gör att jag kan tänka mig att kika in för sällskapets skull. Bra initiativ.

/SSB

Hoppas vi ses ikväll då. :) Btw, har du gett upp CS-lirandet helt? Länge sedan vi såg dig på SH-servern.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Någon som är sugen på att lira ikväll? Skriv i tråden i så fall. Kan vi bli minst fyra, fem stycken så är jag på.

Ska vi säga kl 22.00?

Jag kikar till bordet då, är ingen på då så kör jag cash game "public" istället. :)

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
abstruse skrev:
Hoppas vi ses ikväll då. :) Btw, har du gett upp CS-lirandet helt? Länge sedan vi såg dig på SH-servern.
EVE-Junkie :ätapiller :fyllisar

Och efter 1.5 tyckte jag inte det var lika kul längre. Inte överrens med vissa banmodifieringar, grafiken, namnbyten på vapen som kändes B, och en viss förändring i själva feelingen när man sprang/hoppade osv. Allt det sammantaget gjorde att jag i stort slutade spela CS, tyärr.

Men har ju hittat en ny fix. Familjemiddag och stök i helgen så det blev inte tid till något spelade av någon form. Men fortsätt bumpa den här tråden så kommer jag in och spelar poker, det kan du ge dig på!

/SSB

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SSB skrev:
EVE-Junkie :ätapiller :fyllisar

*snip*

Men fortsätt bumpa den här tråden så kommer jag in och spelar poker, det kan du ge dig på!

/SSB

OT: Ja, jag körde också EVE ett tag, men la ner då det krävdes väldigt mycket tid online. Har kört lite AO senaste tiden, vilket jag tycker är hyffsat kul.

Nåväl, hoppas vi får se dig vid pokerbordet snart då. :)

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Försöker regga mig nu men expekts registreringssida verkar inte må så bra. "This page cannot be displayed" :va

MikkE

Guest
Räknar man i dollars eller? verkar ju bara löjligt. Skulle vara kul att prova med SMÅ summor. Jag gillar inte att lira om pengar.

Demp@

Medlem
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Gsxr 750 srad 98.k7 1000 motor.Yamaha r1-04 track
jag hittar inte servern.....
vad gör jag fel..
trycker på S men hittar inte någon sporthoj
:va

edit DOH!!
hittade den nu men komme rinte in... vilket username ska man ha...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024