Lite bilder på Agustan

Mr.R

Test rider
Gick med
31 Oct 2007
Hoj
Brio - Double Wave
Riktigt snygg.:tummenupp
Är det magnesiumprylarna du har fått på eller är det lackerat?

Såg någonstans i tråden att det inte var några problem med reservdelar, var handlar du? Har väntat sedan i början på augusti nu på diverse delar :mad:

Går det att börna meren?:kryckor :kryckor :kryckor

Det går alldeles utmärkt att börna med en Agusta, dessutom går det bra att både whiiiiila och göra stopiiiiies :yoparty
Förutom detta så presterar de riktigt bra vid bankörning, kan vara lite känsliga för övervarv (gäller 1000s & R) men vilket chassi :tummenupp

/R

Last edited:

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
skulle jag ha pengarna nu, så hade jag kommit och hämtat den..as snygg

crille_h

Medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Aprilia RS250r
Riktigt snygg.:tummenupp
Är det magnesiumprylarna du har fått på eller är det lackerat?

Såg någonstans i tråden att det inte var några problem med reservdelar, var handlar du? Har väntat sedan i början på augusti nu på diverse delar :mad:

/R

Nej det är inte mg prylar, våtlackerat med halvmatt klarlack.
Nja, inge problem med delar... som sagt det finns ju med tar lite mer tid än om man skulle beställa yamaha prylar. Våran importör verkar inte va den snabbaste av dom:näsblod . Annars är ebay en riktig tillgång.

skulle jag ha pengarna nu, så hade jag kommit och hämtat den..as snygg

Bara att spara :tummenupp

Last edited:

Mr.R

Test rider
Gick med
31 Oct 2007
Hoj
Brio - Double Wave
Nej det är inte mg prylar, våtlackerat med halvmatt klarlack.
Nja, inge problem med delar... som sagt det finns ju med tar lite mer tid än om man skulle beställa yamaha prylar. Våran importör verkar inte va den snabbaste av dom:näsblod . Annars är ebay en riktig tillgång.

Riktigt jä..a snyggt hur som helst.

Jo, där tar det tid med delar. Är ett försäkringsärende men firman som fixar var tvungen att betala i förskott. Känns lite :huvet

Varför inte bara trycka i en 1000 eller 312 motor i din hoj? Du har ju lagt ner mycket tid/pengar för att få henne så läcker.

/R

crille_h

Medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Aprilia RS250r
Riktigt jä..a snyggt hur som helst.

Jo, där tar det tid med delar. Är ett försäkringsärende men firman som fixar var tvungen att betala i förskott. Känns lite :huvet

Varför inte bara trycka i en 1000 eller 312 motor i din hoj? Du har ju lagt ner mycket tid/pengar för att få henne så läcker.

/R

Tack, tycket de blev riktigt najs med!

Har faktiskt gått i dom tankarna med att sätta i en 1000cc men tror att det blir för kostsamt och kanske problem med besiktning osv, hade vartr kul annars:yoparty .

Vad har hänt med din hoj då? Har den gått i backen?

Riktigt snygg båge!!

Tack:)

Last edited:

Mr.R

Test rider
Gick med
31 Oct 2007
Hoj
Brio - Double Wave
Tack, tycket de blev riktigt najs med!

Har faktiskt gått i dom tankarna med att sätta i en 1000cc men tror att det blir för kostsamt och kanske problem med besiktning osv, hade vartr kul annars:yoparty .

Vad har hänt med din hoj då? Har den gått i backen?

Tack:)

Vet inte hur mycket som är ändrat chassimässigt mellan 750'an och 1000. Är det samma mått på tex framgaffel, etc borde det ju gå. Ärligt talat, när läste besiktningen av motornummret på en hoj senast :hihi

Säger bara en sak - Rådjur visar ingen hänsyn.
Se upp för dom, de planterades väl in på Gotland för ca 20 år sedan av någon "fullblodsdåre utan trafikvett"....öööhhh hoppas det inte var du:rolleyes:
Höll mig på hjulen, och vägen, i alla fall.

/R

crille_h

Medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Aprilia RS250r
Ramen är den samma så motorn passar rakt i, men man behöver ju ha kabelstam, reläer, ecu, throttlar, luftbox osv från 1000cc också. Framgaffeln är inte samma då jag har 49mm showa gaffel, 1000s har 50mm (spelar ingen roll ändå). Ja, du har nog så rätt om besiktningen, men kan ju bli problem med försäkringar om något skulle hända osv om man inte reggar om.

crille_h

Medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Aprilia RS250r
Säger bara en sak - Rådjur visar ingen hänsyn.
Se upp för dom, de planterades väl in på Gotland för ca 20 år sedan av någon "fullblodsdåre utan trafikvett"....öööhhh hoppas det inte var du:rolleyes:
Höll mig på hjulen, och vägen, i alla fall.

/R

J-vla rådjur, helt livsfarliga:machinegu Faktiskt helt oskyldig till inplanteringen här på ön då jag fortfarande på den tiden gjorde mitt bästa för att trimma min trampcykel:hojsmilie

Mr.R

Test rider
Gick med
31 Oct 2007
Hoj
Brio - Double Wave
Ramen är den samma så motorn passar rakt i, men man behöver ju ha kabelstam, reläer, ecu, throttlar, luftbox osv från 1000cc också. Framgaffeln är inte samma då jag har 49mm showa gaffel, 1000s har 50mm (spelar ingen roll ändå). Ja, du har nog så rätt om besiktningen, men kan ju bli problem med försäkringar om något skulle hända osv om man inte reggar om.

Jo, angående försäkringen har du ju en point där.
Att hitta en 1000 Agusta på skroten och plocka delar från är nog inte heller det lättaste.

/R

crille_h

Medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Aprilia RS250r
Jo, angående försäkringen har du ju en point där.
Att hitta en 1000 Agusta på skroten och plocka delar från är nog inte heller det lättaste.

/R

Nej det har du rätt i, fast satt precis och tittade på mvagusta.net och ornas säljer sin 750->1000 conversion kit där:tuttar . Värt att tänka på om den inte säljer :D

Mr.R

Test rider
Gick med
31 Oct 2007
Hoj
Brio - Double Wave
Nej det har du rätt i, fast satt precis och tittade på mvagusta.net och ornas säljer sin 750->1000 conversion kit där:tuttar . Värt att tänka på om den inte säljer :D

Hade för mig att jag sett något sådant där men hittade inte tråden.
Med det priset du satt borde den snart vara borta, IMO. Hade köpt den själv om pengarna funnits.

/R

crille_h

Medlem
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
Aprilia RS250r
Hade för mig att jag sett något sådant där men hittade inte tråden.
Med det priset du satt borde den snart vara borta, IMO. Hade köpt den själv om pengarna funnits.

/R

Tänkte precis fråga om det, men fick ju ett bra svar redan innan. Den har ju kostat en hel del mer än vad jag begär, men så är det ju alltid:)

Mr.R

Test rider
Gick med
31 Oct 2007
Hoj
Brio - Double Wave
Tänkte precis fråga om det, men fick ju ett bra svar redan innan. Den har ju kostat en hel del mer än vad jag begär, men så är det ju alltid:)

Du kunde ju också ha satt på orginalkåpor och satt dina på 1000-hojen. Ja, om det också blir en Agusta vill säga.

/R

Mr.R

Test rider
Gick med
31 Oct 2007
Hoj
Brio - Double Wave
De är också en tanke, men jag tror den blir en ny R1, fast inget bestämt.

Nya R1'an låter grymt gott men jag gillar inte baken, för bulkig.
Det är ju hur som helst lättare att fixa till en R1'a efter en krasch än Agustan och ni lär ju ha en riktigt fin bana. Har inte provat den själv än men är bra sugen.

/R

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Grymt läcker hoj, det kassa är att om jag hade haft en sådan hoj så hade jag inte vågat använda den ordentligt - hade inte velat klota den skönheten. Suger som fan, men sådan är jag. Den ska ju användas. Det vet alla :)

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...