Kan passa på att fråga vilka skruvar som är värda att loctita?
Jag loctitar helst inne motor skruvarna etc, förräns jag vet att allt funkar. När det funkar så loctitar jag fast dom!
Så vilka skruvar bör loctitas rabbla upp alla! Kopplingsmuttrarna?
Det är inga repor, inga som man kan känna iaf!
Kolven är väl inte ny direkt! Men jag vet inte hur en riktigt dålig kolv skall se ut, slipade den med väldigt fint våtslippapper för att få bort små repor och olja som hade torkat in.
Är ju inga större repor eller liknande!
Men liksom har monterat ihop motorn nu iaf, det som jag kunnat montera ihop!
Växellådan!
Jag kollade på sprängskisser som jag skrev ut från datorn såg att jag satt ett clips fel och ändrade på det!
Jag provade att växla provisoriskt, funkade väl ganska okej, växlarna gick i.
Jag satte sedan på motorkåpan och växlarna går inte i, det går att växla men det går väldigt trögt!
Vad kan detta bero på?
Kopplingen!
Jag monterade kickdrevet och kopplingen osv.
Men så kollade jag på sprängskissen och där visas det 7lameller och 6mellanskivor.
Jag har 6lameller och 5mellanskivor. På lelles-mc så köper man 6lameller, men vet inte vad som är rätt!
Men jag vet inte riktigt hur det skall kännas när man monterat ihop kopplingen!
För tryckstången åker inte ut speciellt långt och jag kan röra på lamellerna verkar som om det fattas något.
Och så är det en bricka, som är 2-4mm tjock som har ett speciellt mönster som gör så att det går att sätta den vid kopplingen så den håller fast hela korgen.
På sprängskissen så visas det bara en sådan. Men jag har en lös nu, och har inget minne av vart den satt
Och kopplingsarmen som sitter i motorn, är det vanligt att den går och dra upp för hand? För det går bara att trycka ner den och dra upp den..
Olja, etc!
Vad för växellådsolja skall jag köpa?
(Hur kommer oljan till växellådan, häller ju ner den på kopplingens sida, åker det över till andra sidan? Då måste jag ju hälla i rätt mängd?)
Vad för olja skall jag köpa för att blanda med bensinen?
Och vad skall jag ha för Glykol i kylaren?
Edit:
När jag monterar tex kopplingen, skall den ligga i ett oljebad innan eller hur är det?