NSR_Martin
Vill man så kan man.
Varför 4 stift isf...? Hmm... Spänning, jord, signal in och signal ut, jo kanske...philsson skrev:tänkte också på det... nåt lustigt är det ju..
Varför är det två CDI boxar?
Varför 4 stift isf...? Hmm... Spänning, jord, signal in och signal ut, jo kanske...philsson skrev:tänkte också på det... nåt lustigt är det ju..
Är det inte en som är strypt elr nått?NSR_Martin skrev:Varför 4 stift isf...? Hmm... Spänning, jord, signal in och signal ut, jo kanske...
Varför är det två CDI boxar?
Känns ändå inte riktigt som nån anledning till att sätta två så pass stora dosor...zpeppy skrev:Är det inte en som är strypt elr nått?
Nej iofs men sa inte Padde att det skulle vara en strypning elr är de bara ja som har fått för mig det, hehe?NSR_Martin skrev:Känns ändå inte riktigt som nån anledning till att sätta två så pass stora dosor...
Det är inte padde som sagt, folk som skickat in till han så han lagt upp tråden... Men det finns ju hur många rykten o olika strypningar som helst verkar det som...zpeppy skrev:Nej iofs men sa inte Padde att det skulle vara en strypning elr är de bara ja som har fått för mig det, hehe?
NSR_Martin skrev:Lyfter tråden igen...
Mekade lite nyss, skulle trycka till startmotorknappen, men kom på att jag inte hade kontakten ihopkopplad nere vid motorn, hursomhelst så klickade relät som satt där bak vid tanken, så det måste ju va relät för startmotorn, helt enkelt!
Ska kolla det med avgasporten sen när jag skruvat ihop hojen o fått igång den...AndersJohansson skrev:Här har jag skrivt om NSR:ens strypning: http://www.bike.se/forum/thread.php?t=28569
Skrolla ner och läs.
Är det jag kommit fram till iaf...
Går det inte att se om den öppnar eller stänger vid låga/höga varv?.NSR_Martin skrev:Ska kolla det med avgasporten sen när jag skruvat ihop hojen o fått igång den...
Om man har det, vad gör man då?
Jo? Men hojen måste ju va igång så man kan varava upp den...philsson skrev:Går det inte att se om den öppnar eller stänger vid låga/höga varv?.
Varvtalbegränsaren menar du? Den kunde bara varva upp till 8k när jag fick den, då jag inte visste nått om det bad jag dom ta bort det på servicen, tror den satt bak vid lyset, nu jag kan inte kännt av nått varvtalsstopp allls.AndersJohansson skrev:Ja du kan ju se hur servot rör sig. Vars hade du ditt varvtalstopp då? Under tanken eller mer bakåt vid baklyset?
NSR_Martin skrev:Varvtalbegränsaren menar du? Den kunde bara varva upp till 8k när jag fick den, då jag inte visste nått om det bad jag dom ta bort det på servicen, tror den satt bak vid lyset, nu jag kan inte kännt av nått varvtalsstopp allls.
Okej, va bra, får hoppas det är så då...AndersJohansson skrev:Ja varvtalsbegränsaren. Ja men hade du den bakvid lyset så ska den gå fullt ut förutsatt att den är ostrypt i övrigt. (Insugningsbegränsning och plugg i kröken)
Dom 10 hästarna vi snackade om är nog inte helt omöjliga..NSR_Martin skrev:Okej, va bra, får hoppas det är så då...
Insuget är kollat, finns inget. Avgasröret vet jag inte, men jag har som du kanske vet köpt ett Jolly Moto så det löser sig....
Har bytt från CRM cylinder, topplock och avgasportar i vinter med, så nu är allt NSR, ger nog några hästar det med.
NSR_Martin skrev:Okej, va bra, får hoppas det är så då...
Insuget är kollat, finns inget. Avgasröret vet jag inte, men jag har som du kanske vet köpt ett Jolly Moto så det löser sig....
NSR_Martin skrev:Har bytt från CRM cylinder, topplock och avgasportar i vinter med, så nu är allt NSR, ger nog några hästar det med.
philsson skrev:Dom 10 hästarna vi snackade om är nog inte helt omöjliga..Tror att det är ganska realistiskt.. nu får vi hoppas att den går bra
![]()
Ska vi se om jag får ihop min hoj nåt mer nu också då![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |