SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är för mycket gräsklippare i "frågor"-tråden så jag gör en egen istället.
Letar efter en rolig hoj i <50tkr klassen (gärna mindre), istället för min Teneré, som är allt för trött och trist.
Eftersom jag har dåligt med tid för ren nöjesåka så behöver det dock finnas möjlighet att ha gymväska / jobbdator / en par dagars handlig / eller sådant med sig, utan att ryggsäcken väger 20kg och sabbar hela körningen.
I princip så fungerar en bred cuts/pakethållare och rejäla surrkrokar, ungefär det som finns på Tenerén, men väskor hade varit guld värt.
Vill ändå inte ha en "tråk"-hoj. Kör inte jättelånga rundor, tyvärr mycket 90-väg, men även bakgator och stadskörning.
Tyngd brukar vara det som tar död på nöjet ganska fort, så vill ha så lätt som möjligt. Motorn får gärna ha gott om knuff i lägre hastigheter som man faktiskt kör i på jobbpendlingen. Radfyra med hög utväxling som vaknar till liv vid 170 är inte så intressant just nu. Får gärna kännas rå och leva om lite i lägre hastigheter.
Egentligen vill jag ha en Falco med väskor, de är väl inom budget, men det är nästans omöjligt att hitta en fin, och med oem-väskbågar så är de ännu ovanligare.
VTR är väl en nödlösning, men bränsleförbrukning och liten tank är inte så lockande. Jag kör förvisso ofta inte så långt i taget, men jag vill inte heller ödsla körtid på att tanka de gånger jag kommer ut.
Triumph Sprint ST 1050, någon med erfarenhet? Tung och tråkig? Eller är trippeln något att ha?
Äventyrshoj? Kanske, men någon av dessa som inte känns tung och lat?
Letar efter en rolig hoj i <50tkr klassen (gärna mindre), istället för min Teneré, som är allt för trött och trist.
Eftersom jag har dåligt med tid för ren nöjesåka så behöver det dock finnas möjlighet att ha gymväska / jobbdator / en par dagars handlig / eller sådant med sig, utan att ryggsäcken väger 20kg och sabbar hela körningen.
I princip så fungerar en bred cuts/pakethållare och rejäla surrkrokar, ungefär det som finns på Tenerén, men väskor hade varit guld värt.
Vill ändå inte ha en "tråk"-hoj. Kör inte jättelånga rundor, tyvärr mycket 90-väg, men även bakgator och stadskörning.
Tyngd brukar vara det som tar död på nöjet ganska fort, så vill ha så lätt som möjligt. Motorn får gärna ha gott om knuff i lägre hastigheter som man faktiskt kör i på jobbpendlingen. Radfyra med hög utväxling som vaknar till liv vid 170 är inte så intressant just nu. Får gärna kännas rå och leva om lite i lägre hastigheter.
Egentligen vill jag ha en Falco med väskor, de är väl inom budget, men det är nästans omöjligt att hitta en fin, och med oem-väskbågar så är de ännu ovanligare.
VTR är väl en nödlösning, men bränsleförbrukning och liten tank är inte så lockande. Jag kör förvisso ofta inte så långt i taget, men jag vill inte heller ödsla körtid på att tanka de gånger jag kommer ut.
Triumph Sprint ST 1050, någon med erfarenhet? Tung och tråkig? Eller är trippeln något att ha?
Äventyrshoj? Kanske, men någon av dessa som inte känns tung och lat?