Lite trött kille...

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Saxat:


TILL ALLA ER SERIÖSA OCH TREVLIGA KUNDER
VILL JAG HÄRMED FÖRKLARA EN SAK!!!!

Om Jag Låter Lite Irriterad Och Otrevlig I Telefon
Till En Början Så Ta Det Inte Personligt Det Kan
Bero På Följande.

Det Kanske Har Ringt 15-20st Achmed-Mohammed
Före Er Och Tjatat Om "Sista Priset"

EXEMPEL: Jag Har En Bil Till Salu För 50000kr
Då Ringer Mohammed: Vad Är Sista Priset Va Tar
Do Femtontosen Jag Kåma o Hämta Bilen Direkt Va´
Efter Att Ha Slängt Telefon i Golvet Så Ringer
Hans 150 Systrar och Bröder o Frågar Samma Sak

Till Slut Blir Man Folkilsken
Eländes Elände Men Så Är Det

JAG HOPPAS ATT NI FÖRSTÅR MVH:CONNY

 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Gixxer-Anders skrev:
Ja, jävlar. Nu funkar det här med. Lite roligt var det allt :lol :lol :rofl

Det festligaste är väl att han tydligen ogillar att folk inte talar ren svenska, samtidigt som han skriver som ett barn.


Ja se raggare....
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
t-rex skrev:
Det festligaste är väl att han tydligen ogillar att folk inte talar ren svenska, samtidigt som han skriver som ett barn.


Ja se raggare....

Resten av sidan är ju skriven normalt.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
t-rex skrev:
Det festligaste är väl att han tydligen ogillar att folk inte talar ren svenska, samtidigt som han skriver som ett barn.


Ja se raggare....

Din iakttagelseförmåga är lika vass som alltid. :Bugar
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Jag fick en sån där dåre på halsen en gång som ringde och ville köpa min telefon, som inte ens var till salu. Kan bara tänka mig hur det blir när man faktiskt annonserar ut sina saker :näsblod

Han hade ringt fel nummer, men vägrade inse det utan trodde att jag inte ville sälja min telefon just för att det var han som ringde, ha ha vilket samtal det blev.
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
SSB skrev:
Jag fick en sån där dåre på halsen en gång som ringde och ville köpa min telefon, som inte ens var till salu. Kan bara tänka mig hur det blir när man faktiskt annonserar ut sina saker :näsblod

Han hade ringt fel nummer, men vägrade inse det utan trodde att jag inte ville sälja min telefon just för att det var han som ringde, ha ha vilket samtal det blev.

Man har ju råkat ut för en del nötter, folk som inleder med frasen. "hej, vad är ditt sista pris" dom sållar iaf jag bort direkt. Kan väl iaf presentera sig innan dom börjar pruta :D
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Har en kompis som hade sin bil ute på annons för 50'000. Då var det en annan rolig kille som skrev: "Jag har 30'000".

Han fick svaret: "Jag med".

/SSB
 

P-E

Guest
Vår huvudsyssla är 50-60-70-talsjänkare
men vi har även pickuper vans lastbilar
europeer motorcyklar traktorer samt delar

Vi åtar oss även renoveringar och lackeringar
av bilar ni köper hos oss allt enligt kundens
önskemål.

Vi utför även transporter
över hela Sverige o Norge
Bilar Traktorer Minigrävare mm.

Lite komman hade ju inte skadat.
 

GST Spyder

biker to be
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Väsby
Hoj
cbr600 el gsxr600/750blivande
SSB skrev:
Har en kompis som hade sin bil ute på annons för 50'000. Då var det en annan rolig kille som skrev: "Jag har 30'000".

Han fick svaret: "Jag med".

/SSB

Är det inte alltid så? Jag har bilen ute till salu nu för 225 000:- . De som är helt orginal i sverige ligger på ca 180-190 av samma modell, min e extra utrustad för över 140 000:- så 225 e rimligt i mina ögon. Fick ett mail som enbart innehöll texten:

"Snabb affär 200 000:-."


Thats it..inget namn ingenting. Vad tror en sådan köpare? Ska jag pissa bort 25 000:- för att få bort bilen en vecka tidigare? Dyr timpenning du!!!
priseti annonsen e vad jag vilha för bilen inte var jag vill börja pruta. Kommer en seriös köpare och har vettiga synpunkter då han ser bilen så fine visst kan jag dra av lite om det känns ok , men inte fan på en som gör det utan att ens ha sett bilen!Koll apå grejjerna först, känn efter hur de går med mera och börja sedan att diskutera priset tycker jag.

För att återgå till trådens ursprung.. Nu stod inget sådant på sidan längre...kanske var tvungen att to bort det efter massa arga tel eller nåt?
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
hade en snubbe på halsen som vart sur för att jag inte ville sälja min gammla ktm motard för 40 när jag begärde 45..... 2 dagar senare åkte den iväg för 45 till en annan :rofl
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
GST Spyder skrev:
då han ser bilen så fine visst kan jag dra av lite om det känns ok
Hahaha. I en marknadsekonomi fungerar det så här: tillgång och efterfråga. Är det en överjävlig efterfråga på just din bil så kan du spela Allan och vägra pruta, är det inte en överjävlig efterfråga så uppstår vad som brukar kallas "köparens marknad". En bil, motorcykel, sparkcykel, whatever är endast värd så mycket som köparna vill betala, varken mer eller mindre.

Jag är personligen värdelös på att pruta men jag hyser stor respekt för de som kan den ädla konsten. Att som säljare bli arg för att folk prutar är ju helt sinnessjukt, du som säljare behöver ju inte acceptera budet.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag tror inte så många tar åt sig personligen osv. utan det är mer ett slöseri med ens tid.

Var på visning av lägenhet här på K-holmen nyss. Lägenheten stannade på 19% upp i budgivningen. Då ringer mäklaren och säger att "säljaren inte vill släppa den" för de pengarna. De hade garanterat lovat mer när de sålt in mäklartjänsten. Då blev jag förbannad för om man inte från början tänkt släppa den för de pengarna var det ren waste of my time. Efter omvisning m.m. så slutade den 40% upp. Kul för och oseriöst av mäklaren och säljaren dock.

sgtpepper skrev:
Att som säljare bli arg för att folk prutar är ju helt sinnessjukt, du som säljare behöver ju inte acceptera budet.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top