Liten förhandstitt på mitt bygge..

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Näe det är lugnt. Tror bestämt att mitt funkar utmärkt i praktiken men fråga mig igen efter 100mil och lite hårdkörning.. :D

Riktigt coolt att du var på väg till Kiska. De gör ju grym hojdesign! :yoparty

du kör ju hoj och bygger egna, så det återseglar sig ju i ditt jobb om du ritar åt kund, tror jag iaf :)

Kiska ja, nästan drömjobbet, men beslutet att inte flytta va rätt nu efter.
Deras design är ok, men jag personligen är inte så mkt för edge.
Vet du by the way om Martin fått nytt jobb?

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
du kör ju hoj och bygger egna, så det återseglar sig ju i ditt jobb om du ritar åt kund, tror jag iaf :)

Kiska ja, nästan drömjobbet, men beslutet att inte flytta va rätt nu efter.
Deras design är ok, men jag personligen är inte så mkt för edge.
Vet du by the way om Martin fått nytt jobb?

De går sin egen väg helt klart! Jo, kanske lite mycket edge ibland.

Martin? Kan inte komma på vem du menar just nu. :va
Kanske bara lite hjärnsläpp.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
De går sin egen väg helt klart! Jo, kanske lite mycket edge ibland.

Martin? Kan inte komma på vem du menar just nu. :va
Kanske bara lite hjärnsläpp.

Petersson, designer som slutade där i dec, skulle söka sig mot japan, polare med Pasi..

Imorrn drar jag igång efter en tid förkylning.

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Iofs så är jag löjligt torsk på japan och allt japanskt och har alltid velat åka dit, men tar jag inte ens jobbet på Kiska så är jag nog för feg,
fast målet har aldrig varit att jobba för nån annan, och slava som modellör åt en designer med konstiga ideer som inte funkar i praktiken ( inte ta åt sig nu marcus), utan tanken har hela tiden varit att göra hojar själv.

Det är ett jobb på ett modell och prototypbolag, inget att hoppa högt för men ett kneg iaf..

Ah, ok. Kan oxå erkänna att Japan har nån konstig lockelse på mig. Kommer tyvärr bli tvungen att sälja yamman nu pga av lite oförsutsedda problem, så blir dåligt med åka denna säsong. Nästa hoj blir iaf brittisk.(675:a) måste bara få jobb och pengar igen.

Göra egna hojar för eget bruk eller är det grunden till Mc-motsvarigheten till Königsegg som tornar upp sig?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ah, ok. Kan oxå erkänna att Japan har nån konstig lockelse på mig. Kommer tyvärr bli tvungen att sälja yamman nu pga av lite oförsutsedda problem, så blir dåligt med åka denna säsong. Nästa hoj blir iaf brittisk.(675:a) måste bara få jobb och pengar igen.

Göra egna hojar för eget bruk eller är det grunden till Mc-motsvarigheten till Königsegg som tornar upp sig?

surt, köp en gammal rd350 eller nått då, billigt och skitkul :)

britten/Koenigsegg/bimota/motoczysz, mja, visst har man drömmar, men först ska första hojen bli klar, bli bra, tas emot väl, mm..
sen skulle man i så fall behöva en del annat folk / kunskaper / lokaler, vilket iofs finns i nätverket, men en jäkla massa pengar också, det finns ej.
Jag har sett på nära håll hur Highland sliter och hur svårt det är trots hög kunskap och hyffsade finanser.
Så idagsläget är det enbart en egen gammal dröm att bygga en egen hoj, om det blir nått mer får jag se.

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
surt, köp en gammal rd350 eller nått då, billigt och skitkul :)

britten/Koenigsegg/bimota/motoczysz, mja, visst har man drömmar, men först ska första hojen bli klar, bli bra, tas emot väl, mm..
sen skulle man i så fall behöva en del annat folk / kunskaper / lokaler, vilket iofs finns i nätverket, men en jäkla massa pengar också, det finns ej.
Jag har sett på nära håll hur Highland sliter och hur svårt det är trots hög kunskap och hyffsade finanser.
Så idagsläget är det enbart en egen gammal dröm att bygga en egen hoj, om det blir nått mer får jag se.

Britten rocks! :yoparty :yoparty
Hälsade på Mr Crepaldi i Milano -99 och kollade in hans gul/svarta Britten. :tuttar

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Britten rocks! :yoparty :yoparty
Hälsade på Mr Crepaldi i Milano -99 och kollade in hans gul/svarta Britten. :tuttar

:gnissla :gnissla nä inte alls avis, men..
jag har en stående inbjudan att göra samma sak, ska bara ta mig till Milano :)

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Coolt! Crepaldi behöver hjälp med designen på sitt eget hojmärke som inte är speciellt lyckad hittills... Erbjud dig! :yoparty

ja jo visst, det kan du göra som har lite designutbildning :)

Jag har väl tänkt besöka dom som sagt, ihop med min vän John Shand, ex britten company, men modellör har dom nog litet behov av då modellprogrammet inte direkt växer.

har ju inga nya bilder så här kommer ett litet expriment, bakdelen speglad ovanifrån, blir en del perspektivfel framåt sadeln men ger mig ändå en ledtråd..
topmirrorjan28x.jpg

Last edited:

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
ja jo visst, det kan du göra som har lite designutbildning :)

Jag har väl tänkt besöka dom som sagt, ihop med min vän John Shand, ex britten company, men modellör har dom nog litet behov av då modellprogrammet inte direkt växer.

har ju inga nya bilder så här kommer ett litet expriment, bakdelen speglad ovanifrån, blir en del perspektivfel framåt sadeln men ger mig ändå en ledtråd..

Kanske det! :) Näe, ska göra klart min Ducati och sedan får vi se!
Ser läckert ut!! :tummenupp

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
stopp..

..tog det nu när jag kom till tanken..

har skissat och tänkt på detta en längre tid men hittar inte nått snygg till tanken.
så det är ju bara att börja modellera och se vart det hamnar, en av fördelarna med lera är just detta, enkelt att ändra och prova.

först tog jag bort "kåpan" och pensionerade den uppe i taket
tak.jpg

sen satt jag där och svor över idebristen
tank1.jpg

till slut blev det såhär, kul att leka med ytorna och kreativt, men snyggt, neee
tank3.jpg

passar inte värst bra med bakdelen heller
tank2.jpg

men men, detta måste tydligen lockas fram så det är bara att se på det med nya ögon imorrn, och ett tag framöver.. :huvet

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
..tog det nu när jag kom till tanken..

Gilla tanken på nåt vis sin helt egna look. Missförstå mig rätt :tungan gillar bakdelen osså men för mig hade du kunnat göra om den istället för tanken. Raka o skarpa linjer o inte så stort. :)

fast allt ja sätt än ser bra ut så de ska nog bli kanon när du e klar :tummenupp

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
till slut blev det såhär, kul att leka med ytorna och kreativt, men snyggt, neee
passar inte värst bra med bakdelen heller
tank2.jpg

men men, detta måste tydligen lockas fram så det är bara att se på det med nya ögon imorrn, och ett tag framöver.. :huvet

Cool tank! Annorlunda är bra! :tummenupp
Liten kommentar: Går det att få den vertikala linjen mellan de fyra ytorna att bli rak? Konkav där bildar två "horn" som kanske kan se "too special" ut?
Man ser att du är jäkel på ytor! :yoparty

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gilla tanken på nåt vis sin helt egna look. Missförstå mig rätt :tungan gillar bakdelen osså men för mig hade du kunnat göra om den istället för tanken. Raka o skarpa linjer o inte så stort. :)

fast allt ja sätt än ser bra ut så de ska nog bli kanon när du e klar :tummenupp

bakdelar kan jag skissa och modellera nya på löpandeband.
"orginal bakdelen" i bonocell är jag mkt nöjd med och grunddesignen av den ändras inte, men lite skarpare och klart mindre blir det ja.

Cool tank! Annorlunda är bra! :tummenupp
Liten kommentar: Går det att få den vertikala linjen mellan de fyra ytorna att bli rak? Konkav där bildar två "horn" som kanske kan se "too special" ut?
Man ser att du är jäkel på ytor! :yoparty

tack ( men när du säger så så menar du att skisserna ser skit ut, hehe,,, designersnack :tungan )

jo det mötet skulle kunna se mer rakt ut, fast den främre undre ytan på tanken ska ha kvar viss konkavitet, så inte helt.
men det blir inte alls så här så det löser sig.

när kommer du och tittar då?

Last edited:

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
tack ( men när du säger så så menar du att skisserna ser skit ut, hehe,,, designersnack :tungan )

jo det mötet skulle kunna se mer rakt ut, fast den främre undre ytan på tanken ska ha kvar viss konkavitet, så inte helt.
men det blir inte alls så här så det löser sig.

när kommer du och tittar då?

Näe tolka det inte så! Skisserna syns ju knappt på bilden så jag tittar på lerdesignen och den är cool!
Jag gillar tankdesignen! Bara lite små justeringar så e den perfekt!

Tack för inbjudan! Jag återkommer. Är ju bil-lös. men har tre hojar. :D

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Vafan broder, nu får du ju öka så man får testa leksaken snart ;=)
Själv drar man ju till spanien om två veckor och matar i två till...Avis?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vad händer med bygget mannen? Stått still i tråden ett tag nu.

står still ja, jobbar i södertälje hela veckorna, på helgerna e det racing med bror eller damskötsel som gäller,,
+ en yzf750r byggs om till R7 replika, med hemmagjorda lampor etc som tar tid, men i juli tar det fart igen..
attachment.php

Last edited:

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
står still ja, jobbar i södertälje hela veckorna, på helgerna e det racing med bror eller damskötsel som gäller,,
+ en yzf750r byggs om till R7 replika, med hemmagjorda lampor etc som tar tid, men i juli tar det fart igen..
attachment.php

Grymt med en R7- replika.. är ju lite lätt förtjust i den hojen själv ;) Du har inte fler bilder?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Grymt med en R7- replika.. är ju lite lätt förtjust i den hojen själv ;) Du har inte fler bilder?

mje en liten då, lite längre har jag hunnit, nästan bara lack kvar nu

Bifogat

• maddog.jpg
    maddog.jpg
    49.7 KB · Visningar: 799
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...