Liten tjej söker liten första (sport)hoj, tips?

RedTop

Se sei incerto, tieni aperto !
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Strax norr om Rimini
Hoj
Bimota DB2
Socio#2853 är mindre än din fru och håller god fart på sin 749. Hojen är sänkt (gaffel och ride height staget) och stövlarna har fått ca 10mm extra sula.

DSC_0297.JPG
 

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett litet grått hus i Skälby
Hoj
Ducce
Om hon vill ha riktiga sporthojar och höra hemma i samma familj så är faktiskt 999/749-serien rätt låga. Min flickvän nådde ner bättre på en 999 än på min gamla 996, som förövrigt också är ganska låg... eller framförallt kanske man kan säga att de är smala. Vilket kan vara väl så viktigt. Annars ett Monster upp till 800cc med en Monster Dark-sadel kan vara ett alternativ. Glöm bara inte att om hon har korta fingrar så får du investera i ställbara broms-, kopplingshandtag.

Edit: Bövlarns, Lasse han före mig.
 

Oltrix

Socio#4236
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Berlin
Hoj
1098
Tack Taz och Redtop,

Klart hon ska in i familjen, riktig hoj blir det nog vad det lider, men som första åk så tror jag nog att hon vill ha en lite lättare hoj. Från att ha HATAT mitt kort+hoj för ett par år sedan till att nu ta lektioner själv så är steget ganska stort, vi får ta det i små steg... :)

Enligt egen utsago så vill hon ha något som hon inte behöver vara rädd att lägga omkull, en repa här och där ska inte vara hela världen.
Vilket jag tycker låter ganska sunt. en 749 vill jag INTE se liggandes ner...

Er-5, 6 n, f är nog inte dumt heller 5 snarare än 6 med tanke på ovanstående.

Några lektioner till sen så ska vi ut på stan och titta i hojaffärer!

En gatreggad minimoto kanske? :p
:rofl Watsen, hon ville veta var du bor, hon kan slåss som f-n, mina smalben är helt blåslagna... :)
 
Last edited:

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -07
Yamaha YZF-R6! Liten och giftig. Får hon inte ned fötterna i backen på en sån måste hon verkligen vara liten. Kolla in -06 och framåt så är dom verkligen små. Släng på ett par kraschpuckar så kan hon välta med den utan allt för stor skada.
 

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Kawasaki Ninja

Ta en titt i mitt garage, kanske kan vara något för henne?

Den är liten i mankhöjden, den är lite sportigare, den är billig, billig och försäkra och jag är super inspirerad på att få köra. Klockren för att få vara en förstahoj att övningsköra på. Själv hade jag tänkt att regga den för bana, sen när jag tröttnat på effekten.

Hälsa frugan att hon ska bli medlem, ska bli spännande att få höra vad hon valde :tungan

Lycka till!
 

Oltrix

Socio#4236
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Berlin
Hoj
1098
Ta en titt i mitt garage, kanske kan vara något för henne?

Den är liten i mankhöjden, den är lite sportigare, den är billig, billig och försäkra och jag är super inspirerad på att få köra. Klockren för att få vara en förstahoj att övningsköra på. Själv hade jag tänkt att regga den för bana, sen när jag tröttnat på effekten.

Hälsa frugan att hon ska bli medlem, ska bli spännande att få höra vad hon valde :tungan

Lycka till!

Den är RIKTIGT nice! Den är nog det perfekta insteget till sporthoj. Modigt att köpa en helt ny hoj som första, det var mer än jag vågade...

Jag ska jobba på att få med henne här på forumet.
 

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
Yamaha YZF-R6! Liten och giftig. Får hon inte ned fötterna i backen på en sån måste hon verkligen vara liten. Kolla in -06 och framåt så är dom verkligen små. Släng på ett par kraschpuckar så kan hon välta med den utan allt för stor skada.

håller med r6 e liten och giftig och vafan klart hon kan ha en r6 som första hoj det har jag iallafall :D:tummenupp :tummenupp
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Bandit 600 S -01 och nyare finns för småslantar och med få mil.

Finns både möjlighet till sänksats bak och lägre sadel.
 

saja

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Gråbo Göteborg
Hoj
-08 Kawasaki Ninja ZX-6R
Liten tjej..

Jag är 160 och kör en Honda cbr 600 rr -06, Når ner med båda tåspetsarna..Huvudsaken är ju att man iaf når ner på ena sidan.Lycka till :tummenupp
 

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
VT-750, NV-11
En liten fråga bara, vad är det tänkt att hon ska köra upp på.
Få utav dom cyklar som diskuterats räcker ju till obegränsat!
 

Oltrix

Socio#4236
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Berlin
Hoj
1098
En liten fråga bara, vad är det tänkt att hon ska köra upp på.
Få utav dom cyklar som diskuterats räcker ju till obegränsat!

Vi bor ju i Berlin och hon tar kortet här, på tyska(?). Hon kör upp på skolans hoj, den enda hon når ner på är en med begränsad effekt en -citat-"veeferradjävel" men vi har en slug plan, blåneka! Vet ingenting... Min kära fru är blond och blåögd:) så vi tror alla att det ska funka.

De är inte så strikta här i tyskland.

Synd bara att man inte kan övningsköra privat här nere, det systemet ska ni vara glada för i Sverige.
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Jag hoppas såklart att det blir en Ducati. Brudar på ducatis är snyggare än andra brudar, så det måste du ju uppmuntra :) Annars undrar jag om inte Daytona 675 kan vara något?
 

Oltrix

Socio#4236
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Berlin
Hoj
1098
Jag hoppas såklart att det blir en Ducati. Brudar på ducatis är snyggare än andra brudar, så det måste du ju uppmuntra :) Annars undrar jag om inte Daytona 675 kan vara något?

Vad ska man säga... Håller med helhjärtat! Det kommer att bli en Duc, förr eller senare.

675:an är inte fel, inte alls men ack så dyr att lägga på sidan, i det här landet så är försäkringar till för att betalas, inte att få ut skadeersättningar från. I slutändan så ska man totalklota en hoj för att det ska vara lönt att få ut något på försäkringen och det hoppad jag inte att min lilla fru tänker göra...

Nu tror jag förvisso inte att hon kommer att klota det första hon gör men jag tror att vetskapen om att hon kan göra det utan att tänka på hojen gör att hon kommer att känna sig lite mer avslappnad.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top