GSXR1100R skrev:Innan Valmers kommenterar denna bild så gör jag det själv, ja dom har tejpat igen käften på mig, Jalle & Martin tröttnade på mitt häcklande och drog fem varv gaffatejp runt munnen på mig, tack vare detta så fick jag ingen imma på visiret men tvingades istället att köra hela rejset utan att andas.
/S.Yrebrist
oscar skrev:FJOLLOR!!!!!!!!!!!!!
Jag ska genast pm´a Chrille o fråga hur pass hårdrock det är att fega på det viset...
Jalle skrev:
Sedan kommer dagens andra chock. GSXR1100R står i Pole Position, varvar 7 500, släpper kopplingen........och dånar iväg.
(Man måste varit med själv för att förstå känslan av 300 000 i publiken som skreeeeek av glädje!)
Stark, till synes ointagbar ledning de första 20 cm för att sedan tappa fram till första böj. Tydligen hade han satt silvertejpen framför ögonen och vinglade efter vänsterkanten vilket resulterade i en lucka stor som en värmländsk laggårdsdörr.
Här smet snabbt 8 konkurrenter förbi.
Sedan hoppade regndäcken av och ett par slitna Rennsport hoppade på. Styrdämparen låste sig och någon sprang ut på banan med ett stort, rostigt järnspett. Järnspettet kördes rätt upp där solen inte skiner och sedan fick den käre GSXR inget flyt alls i körningen. Synd på en sån kanonstart.
Nä, klubbrace utan tidtagning är ingen höjdare. Nästa gång kommer vi och fajtas med övriga i R1000.![]()
//Jalle - hade vunnit....................lätt!
Ps. Oscar, mekat drev på sistone?![]()
Jalle skrev:Stark, till synes ointagbar ledning de första 20 cm för att sedan tappa fram till första böj.
------------------------------------------------------------------------------
Styrdämparen låste sig och någon sprang ut på banan med ett stort, rostigt järnspett. Järnspettet kördes rätt upp där solen inte skiner
Trots Jalle & Martins försök att psyka mig med kameror och elaka tungor så hade jag pole, efter 2 snabba uppvämningsvarv där jag kylde mina barum så linade jag upp i pole, där står en kommunist med kinesika klaggan? flytta pårej här ska slaktas, rödflaggan vinglar av banan och 30 sec. skylten kommer upp.... röd lampa tänd.... 7500 varv på Missilen och där släcks den röda lampan och jag får en kanonstart (Chrille eat your heart out) Jag håller mig på vänsterkanten och troligtvis passerade någon mig på innern, sen kommer jag inte ihåg så mycket mer, men starten satt som ett spettvalmers skrev:Spettet var nog monterat redan från start. Verkar vara originalmonterat på dessa åldriga årsmodeller, faktiskt.
GSXR1100R skrev:Trots Jalle & Martins försök att psyka mig med kameror och elaka tungor så hade jag pole, efter 2 snabba uppvämningsvarv där jag kylde mina barum så linade jag upp i pole, där står en kommunist med kinesika klaggan? flytta pårej här ska slaktas, rödflaggan vinglar av banan och 30 sec. skylten kommer upp.... röd lampa tänd.... 7500 varv på Missilen och där släcks den röda lampan och jag får en kanonstart (Chrille eat your heart out) Jag håller mig på vänsterkanten och troligtvis passerade någon mig på innern, sen kommer jag inte ihåg så mycket mer, men starten satt som ett spett![]()
Jalle skrev:Psyka? Vi hejade ju som galningar, viftade och skrek!
Du kommer snart att bli kallad till Statens Institut För Beräkning Av Styrfart. Vi satt i möte i går kväll och de hävdade bestämt att det var omöjligt att ha någon som helst styrfart kvar i kurvan efter start/mål när man började bromsa vid speakertornet, all deras beräkningar pekar på det.
Jag hävdade bestämt att jag sett det med egna ögon, men som sagt det kommer en kallelse inom kort.![]()
GSXR1100R skrev:Jag förstår inte varför du och Martin betalar 500 kr i start avg. för att sen bara hänga på läktarn och snacka tufft,....
Jalle skrev:Vadådå, det var ju ingen annan publik?
Vill ni köra publikfritt eller?
GSXR1100R skrev:Du har fått upp tempot nu, jag kommer att få jobba i vår![]()
Vet inte, om RRFA funkar så bra som det är tänkt så behåller jag Missilen, annars får jag väl klassa om mig till tvitaktareKullberg skrev:
Hur blir det med din cykel då? Ska du byta eller du behåller Kawan?
Jalle skrev:Ett tufft arbete inleddes med att optimera Mossbergs hoj inför regnracet. Den sänktes bak, vi sänkte effektkurvan i toppregistret, släppte lite på kompressionen bak och satte på Mossberg regnknäpuckar.
Tyvärr snuvades vi i R1000 på segern av mirakelPålle som visade oerhörda regntakter när han tokade runt på 1.16-tider.
R600 vann alltså.
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |