Live ifrån KM på Knudan 21/9

Canoly

Guest
Ovanligt försiktigt..

Bifogat

• 149_4970.jpg
    149_4970.jpg
    32.3 KB · Visningar: 154

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Innan Valmers kommenterar denna bild så gör jag det själv, ja dom har tejpat igen käften på mig, Jalle & Martin tröttnade på mitt häcklande och drog fem varv gaffatejp runt munnen på mig, tack vare detta så fick jag ingen imma på visiret men tvingades istället att köra hela rejset utan att andas.

/S.Yrebrist

GSXR1100R tänker bara på Maddes häck
Gamle gubbe, han är inte lite fräck
Flåsar och pustar hjälmen
Han har ingen hyfs den skälmen
Snigeltempo på Knudan, visiret immar
valmers skrattar så att han svimmar

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
oscar skrev:
FJOLLOR!!!!!!!!!!!!!

Jag ska genast pm´a Chrille o fråga hur pass hårdrock det är att fega på det viset...

Såja, nu lugnar vi oss lite.

Så här var det:

Första passet avnjöts i sol och Jalles retta gick bättre än någonsin - sicken skillnad att ha 4 cylindrar! Kunde ju köra om på rakan och dra på bakhjulet ur varje böj - underbart.

Hade ingen tidtagning men efter otaliga år inom roadracingcirkusen känner man hur fort det går och jag låg säkert på låga 1.06. Kanske tom någon låg 03:a. Sista varvet kändes kanske tom som en 02:a.

Sedan kommer LOTTNINGEN till startordningen upp.
Jalle startar sist av 15 deltagare i licens 1.

GSXR1000RRRR startar från POLE i lic 2. :rock

Sedan kommer nästa chock. Ur högtalarna hör vi att de ska lotta ut endast 2 deltagare ur R600/R1000 som ska fajtas med Veidec killarna. Det blev Pålle nr 46 från R600 och Mr Mossberg nr 22 från R1000.

Alltså hade Jalle och Martin inget annat val än att lasta in sina tokpreppade värstingcyklar. :fakta

Den som vann av dessa två skulle få 3 000 000 kr att jämnt fördela mellan alla rookiesar i respektive klass inför nästa säsong.
Även däckvärmare till de som inte har det.

Ett tufft arbete inleddes med att optimera Mossbergs hoj inför regnracet. Den sänktes bak, vi sänkte effektkurvan i toppregistret, släppte lite på kompressionen bak och satte på Mossberg regnknäpuckar.

Tyvärr snuvades vi i R1000 på segern av mirakelPålle som visade oerhörda regntakter när han tokade runt på 1.16-tider.
R600 vann alltså.

Sedan kommer dagens andra chock. GSXR1100R står i Pole Position, varvar 7 500, släpper kopplingen........och dånar iväg.
(Man måste varit med själv för att förstå känslan av 300 000 i publiken som skreeeeek av glädje!)
Stark, till synes ointagbar ledning de första 20 cm för att sedan tappa fram till första böj. Tydligen hade han satt silvertejpen framför ögonen och vinglade efter vänsterkanten vilket resulterade i en lucka stor som en värmländsk laggårdsdörr.
Här smet snabbt 8 konkurrenter förbi.

Sedan hoppade regndäcken av och ett par slitna Rennsport hoppade på. Styrdämparen låste sig och någon sprang ut på banan med ett stort, rostigt järnspett. Järnspettet kördes rätt upp där solen inte skiner och sedan fick den käre GSXR inget flyt alls i körningen. Synd på en sån kanonstart.

Nä, klubbrace utan tidtagning är ingen höjdare. Nästa gång kommer vi och fajtas med övriga i R1000. :tummenupp

//Jalle - hade vunnit....................lätt!

Ps. Oscar, mekat drev på sistone? :eek:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jalle skrev:

Sedan kommer dagens andra chock. GSXR1100R står i Pole Position, varvar 7 500, släpper kopplingen........och dånar iväg.
(Man måste varit med själv för att förstå känslan av 300 000 i publiken som skreeeeek av glädje!)
Stark, till synes ointagbar ledning de första 20 cm för att sedan tappa fram till första böj. Tydligen hade han satt silvertejpen framför ögonen och vinglade efter vänsterkanten vilket resulterade i en lucka stor som en värmländsk laggårdsdörr.
Här smet snabbt 8 konkurrenter förbi.

Sedan hoppade regndäcken av och ett par slitna Rennsport hoppade på. Styrdämparen låste sig och någon sprang ut på banan med ett stort, rostigt järnspett. Järnspettet kördes rätt upp där solen inte skiner och sedan fick den käre GSXR inget flyt alls i körningen. Synd på en sån kanonstart.

Nä, klubbrace utan tidtagning är ingen höjdare. Nästa gång kommer vi och fajtas med övriga i R1000. :tummenupp

//Jalle - hade vunnit....................lätt!

Ps. Oscar, mekat drev på sistone? :eek:

Oscar glömde jag ju, Oscar fick storpisk trots allt skrävel om att varva mig, jag ska nog köra Veidec nästa år.

*Oscars hoj kom aldrig till start men jag vet att jag lätt hade rastat hipphopp slyngeln*

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jalle skrev:
Stark, till synes ointagbar ledning de första 20 cm för att sedan tappa fram till första böj.
------------------------------------------------------------------------------
Styrdämparen låste sig och någon sprang ut på banan med ett stort, rostigt järnspett. Järnspettet kördes rätt upp där solen inte skiner

Spettet var nog monterat redan från start. Verkar vara originalmonterat på dessa åldriga årsmodeller, faktiskt.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
valmers skrev:
Spettet var nog monterat redan från start. Verkar vara originalmonterat på dessa åldriga årsmodeller, faktiskt.
Trots Jalle & Martins försök att psyka mig med kameror och elaka tungor så hade jag pole, efter 2 snabba uppvämningsvarv där jag kylde mina barum så linade jag upp i pole, där står en kommunist med kinesika klaggan? flytta pårej här ska slaktas, rödflaggan vinglar av banan och 30 sec. skylten kommer upp.... röd lampa tänd.... 7500 varv på Missilen och där släcks den röda lampan och jag får en kanonstart (Chrille eat your heart out) Jag håller mig på vänsterkanten och troligtvis passerade någon mig på innern, sen kommer jag inte ihåg så mycket mer, men starten satt som ett spett :tummenupp

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
GSXR1100R skrev:
Trots Jalle & Martins försök att psyka mig med kameror och elaka tungor så hade jag pole, efter 2 snabba uppvämningsvarv där jag kylde mina barum så linade jag upp i pole, där står en kommunist med kinesika klaggan? flytta pårej här ska slaktas, rödflaggan vinglar av banan och 30 sec. skylten kommer upp.... röd lampa tänd.... 7500 varv på Missilen och där släcks den röda lampan och jag får en kanonstart (Chrille eat your heart out) Jag håller mig på vänsterkanten och troligtvis passerade någon mig på innern, sen kommer jag inte ihåg så mycket mer, men starten satt som ett spett :tummenupp

Psyka? Vi hejade ju som galningar, viftade och skrek!

Du kommer snart att bli kallad till Statens Institut För Beräkning Av Styrfart. Vi satt i möte i går kväll och de hävdade bestämt att det var omöjligt att ha någon som helst styrfart kvar i kurvan efter start/mål när man började bromsa vid speakertornet, all deras beräkningar pekar på det.

Jag hävdade bestämt att jag sett det med egna ögon, men som sagt det kommer en kallelse inom kort. :slicka

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jalle skrev:
Psyka? Vi hejade ju som galningar, viftade och skrek!

Du kommer snart att bli kallad till Statens Institut För Beräkning Av Styrfart. Vi satt i möte i går kväll och de hävdade bestämt att det var omöjligt att ha någon som helst styrfart kvar i kurvan efter start/mål när man började bromsa vid speakertornet, all deras beräkningar pekar på det.

Jag hävdade bestämt att jag sett det med egna ögon, men som sagt det kommer en kallelse inom kort. :slicka

Jaha och dina tips om att luta utåt i kurvorna då, ni va skittaskiga mot mig och jag grät mig till sömn i natt :gråta

Försök att tygla 162 vildhästar med 3 år gammalt utslitet regndäck på såphala Knudan (Brink kan vittna under ed).

Jag förstår inte varför du och Martin betalar 500 kr i start avg. för att sen bara hänga på läktarn och snacka tufft, dessutom så kortslöt du mitt reserv kit-batteri din jäla amatörelektriker.

Vem i h-e tog bort fälgarna ifrån mitt lyxtält, Rogge jagade tältet över halva depån och då va stagen redan knäckta.

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
GSXR1100R skrev:
Jag förstår inte varför du och Martin betalar 500 kr i start avg. för att sen bara hänga på läktarn och snacka tufft,....

Vadådå, det var ju ingen annan publik?

Vill ni köra publikfritt eller?

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jalle skrev:
Vadådå, det var ju ingen annan publik?

Vill ni köra publikfritt eller?

Ohhh nu är jag skitstolt, ni betalade 500 spänn för en läktarplats och fick se Missilen ta pole och ursinnigt kasta sig mot första kurvan....

You get what you pay for :fakta hoppas att ni är fetenöjda med min show :rock

/Snart Vejdäck eller vafan det heter

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kullberg skrev:
:)
Hur blir det med din cykel då? Ska du byta eller du behåller Kawan?
Vet inte, om RRFA funkar så bra som det är tänkt så behåller jag Missilen, annars får jag väl klassa om mig till tvitaktare :hej

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Kompressionen bak....

Jalle skrev:
Ett tufft arbete inleddes med att optimera Mossbergs hoj inför regnracet. Den sänktes bak, vi sänkte effektkurvan i toppregistret, släppte lite på kompressionen bak och satte på Mossberg regnknäpuckar.

Tyvärr snuvades vi i R1000 på segern av mirakelPålle som visade oerhörda regntakter när han tokade runt på 1.16-tider.
R600 vann alltså.

Tusan också, vi skulle inte ha sänkt kompressionen bak så mycket, hade vi inte sjabblat bort inställningarna där hade VI vunnit LÄTT!!!! Nu blev den liksom lite jassig bortibak....licksomm

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...