Video Livsfarlig omkörning på Bogesund

Status
Ej öppen för fler svar.

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Ältas detta fortfarande?
Jag hoppat SH-bladet kommer med extrabilaga som sammanfattar det relevanta.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ska vi tolka det som att det är meningslöst att köra i skinnställ, eftersom det bara är i kurvor folk går omkull, och då spelar det ändå ingen roll vilken skyddsutrustning man har på sig.

Njä, men att som några gör - såga grabbarna för att de åkte i jeans, när det var betydligt värre grejer på filmen, är kanske att famla efter halmstrån en smula.
Dock är min egen, personliga, inställning - alla skydd på. Man vet ju inte hur, när och var man (eller någon mot-trafikant) tänkt ställa till det. :)

Man kanske kan tolka det som att blåsa av i 170 km/h på Bogesund så är skinnkläderna det minsta problemet.

Exakt. :) De blir mer en praktisk påse att hålla ihop resterna i.
 
Last edited:

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Hoppas man slipper möta er på vägarna då..

Om du är rädd att bli omkörd och tycker att 70 ÄR en bra fart på tex bogan så föreslår jag andra dagar än onsdagar, sen hoppas jag att du inte behöver bli omkörd som i exemplet på filmen!

Fredrik:tummenupp
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Om du är rädd att bli omkörd och tycker att 70 ÄR en bra fart på tex bogan så föreslår jag andra dagar än onsdagar, sen hoppas jag att du inte behöver bli omkörd som i exemplet på filmen!

Fredrik:tummenupp

Omkörd verkar ju lugnt, det var möte jag var rädd för ;)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Om du är rädd att bli omkörd och tycker att 70 ÄR en bra fart på tex bogan så föreslår jag andra dagar än onsdagar, sen hoppas jag att du inte behöver bli omkörd som i exemplet på filmen!

Fredrik:tummenupp

Du kanske skall skicka den passningen till buss-, bil- och lastbils-kollektivet också...
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Du kanske skall skicka den passningen till buss-, bil- och lastbils-kollektivet också...

Aaaaa, är det så dom heter, jag kallar dom stationära hinder, för dom går inte fortare än 70 åt något håll!

Fredrik:tungan
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Du har 363 dagar att köra på per år, men klagar över de två som du bör stanna hemma på?:fyllisar
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Bäst är nog bara att hålla i hatten och hålla kursen rak(så kan den omkörande sköta det praktiska). Blivit omkörd av farbror speedy x antal ggr söderöver, vissa ggr har det kännts som om man blivit omblåst av värsta semitrailern.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Är det inte fotografens fel så är det nog allt däckens fel, eller tempen som George skulle sagt.
Var det inte det föraren som körde om på filmen som har/hade...liten snopp? Eller var det, för stunden, liten hjärna han hadde? :D

Skämt o sido, vi fattar ibland dåliga beslut. Misstag kallas det. Vi gör dem allihop, du, jag, Rossi eller tant Agda 83 bast på sin sparkstötting på väg till lokala affären.

Skillnaden mellan oss är att vissa har bättre självinsikt och inser sina begränsningar vilket medför att man trycker tillbaks reptilhjärnan oftare/hårdare/effektivare och begränsar skadans omfattning NÄR misstaget är ett faktum.

En kvalificerad gissning är att de som gått omkull vid fotokurvan tar det lite lugnare nästa gång de ser en fotograf. De har helt enkelt lärts sig en liten läxa. Blivit lite klokare/visare, fått mer erfarenhet. Erfarenhet kommer med ålder OCH med antalet händelser man råkat ut för. MEN icke att förakta, också utifrån ett lyhört sinne dvs. man KAN lära av andras misstag. Man MÅSTE inte göra dem allihop själv för att bli erfaren eller klokare. Viljan måste dock finnas, viljan att lyssna och lära.

// Niklas

ja jag vet. jag är kass på att få in fler inlägg i samma. nån som vill visa hur?
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top