Video Livsfarlig omkörning på Bogesund

Status
Ej öppen för fler svar.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
De "stekta" (TS) lär ju sitta på original filmen med ev. reg nr synligt :brynad

/J
Ps
Kan inte "den mötande" komma in i tråden så vi får ta del av hans bild av händelsen.

Den mötande bombade nog i sådan fart att han inte ens hunnit uppfatta och skapa sig "en bild av vad som hände" :D
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Potatisen och Jeanspojken.

Potatis kör motorcyckel fort.
Potatis kör alltid fort
Potatis glad.
Potatis möter elaka stuntpojkar med jeans
Potatis blir arg
Potatis ska lära jeanspojkar läxa, att inte köra i jeans
Potatis vänder motorcyckel och ska köra om, så att jeanspojkar förstår
Potatis säger till kompisar att nu ska han Schteeeka jeanspojkar
Potatis ser jeanspojkar köra fort där hästar bor
Potatis blir jättearg, nu kör han ännu fortare
Potatis kan äntligen köra om
Potatis riskerar livet på två st. Andra pojkar
Potatis är nu glad igen, nu jeanspojkar förstår att dom inte får köra i jeans
Potatis förstår inte att jeanspojkarna inte förstår varför potatis kör farligt, eftersom potatis inte säger någonting
Potatis vet inte att jeanspojkar spelar in omkörningen
Potatis märker att hela SH kan se filmen och säga dumma saker
Potatis kompisar tycker potatis duktig och skriker tuffa saker
Potatis ångrar sig och skäms lite
Potatis ska inte göra så igen.
Potatis nu blir kompis med alla igen
Potatis glad.
Sipp snapp snut, nu e sagan slut.

Sensmoral: KÖR ALDRIG I JEANS
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ptjaa, på Dig låter det sammanfattningsvis som "-lession learned, move on", och att körningen inte är något som denne anonyme potät kommer att framhålla i meritlistan?

Räcker för mig:)

...Däremot tror jag att du genom att läsa mina poster som är gjorda till stor del i samförstånd med vederbörande kan utläsa hans version...

Sensmoralen är väl igentligen den vanliga, tänk först och gasa sedan, och oavsett om du tycker du är Casey Stoner eller inte kommer det alltid något nöt och kör fortare, så kolla backspeglarna...
 

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Hahaha, ett sånt lysande sätt att sammanfatta hela tråden, det gjorde min em!

Fredrik

Potatisen och Jeanspojken.

Potatis kör motorcyckel fort.
Potatis kör alltid fort
Potatis glad.
Potatis möter elaka stuntpojkar med jeans
Potatis blir arg
Potatis ska lära jeanspojkar läxa, att inte köra i jeans
Potatis vänder motorcyckel och ska köra om, så att jeanspojkar förstår
Potatis säger till kompisar att nu ska han Schteeeka jeanspojkar
Potatis ser jeanspojkar köra fort där hästar bor
Potatis blir jättearg, nu kör han ännu fortare
Potatis kan äntligen köra om
Potatis riskerar livet på två st. Andra pojkar
Potatis är nu glad igen, nu jeanspojkar förstår att dom inte får köra i jeans
Potatis förstår inte att jeanspojkarna inte förstår varför potatis kör farligt, eftersom potatis inte säger någonting
Potatis vet inte att jeanspojkar spelar in omkörningen
Potatis märker att hela SH kan se filmen och säga dumma saker
Potatis kompisar tycker potatis duktig och skriker tuffa saker
Potatis ångrar sig och skäms lite
Potatis ska inte göra så igen.
Potatis nu blir kompis med alla igen
Potatis glad.
Sipp snapp snut, nu e sagan slut.

Sensmoral: KÖR ALDRIG I JEANS
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Jag tycker ändå att vi tappat lite fokus från stargate teorin.

Fint förklarat btw. Nu ska vi se hur folk lyckas vrida o vända på orden :) Dock tror jag inte att sättet att tukta forttjörare är att steka upp dom. Detta funkar nog bättre http://www.youtube.com/watch?v=HWvZ5UBJ8XU
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Jag tycker ändå att vi tappat lite fokus från stargate teorin.

Fint förklarat btw. Nu ska vi se hur folk lyckas vrida o vända på orden :) Dock tror jag inte att sättet att tukta forttjörare är att steka upp dom. Detta funkar nog bättre http://www.youtube.com/watch?v=HWvZ5UBJ8XU

Helt rätt, blir man nästan av prejad är det bra att vissa att man är besviken.

men inte alltid lätt att veta att det kommer någon bakom i den farten.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Hem till Gården - avsnitt nr 34.546
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Helt rätt, blir man nästan av prejad är det bra att vissa att man är besviken.

men inte alltid lätt att veta att det kommer någon bakom i den farten.
Det e därför man har backspeglar ;) Dock låter det i speedys version som att dom borde sett.

Jag blev dock omsopad ett par gånger på bulten ifjol när jag lånade en zx10 utan speglar, det var ingen höjdare. Tur att jag själv kör så sakta.
 

crescent33

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2010
Ort
katrineholm
Hoj
r1 08 Race
Ja den var ju matnyttig.. Mer kommentarer om vad folk kommenterat än om hurvida det var en lämplig omtjörning.
Alla verkar överrens om att det var dumt och inte blev som det förmodligen var tänkt, men diskussionen nu ligger alltså i att tycka mest hur fel det var? Lite som att vara Såsse.

:3freak :näsblod Tyck vad du vill, det gör jag!
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Om hen som blev omkörd körde lite fortare och bättre så skulle denna omtjörning aldrig behövts och således vore denna diskution menlös.
 

mr öland

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2010
Ort
ÖL-AND
Hoj
06 ktm 660
varför så mycket gnäll ok det va inte världens bästa omkörning men jag tror alla här har gjort en dum omkörning nån gång och varför ta in film om det på sh man ska inte klaga så mycket dom som blev omkörda låg från 140 och upp mot 170 i JEANS det måste va lika dumt eller är jag :dummer
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
varför så mycket gnäll ok det va inte världens bästa omkörning men jag tror alla här har gjort en dum omkörning nån gång och varför ta in film om det på sh man ska inte klaga så mycket dom som blev omkörda låg från 140 och upp mot 170 i JEANS det måste va lika dumt eller är jag :dummer

Det drabbar ju inte oskyldiga på samma sätt.. Men jag håller ju med om att det är dumt..
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Vad det gäller hur saker och ting avhandlas på vår hemsida, well, det mesta står väl här, eller?
Jag upplever inte att piloten blir hyllad, det var en omkörning som var för tight, däremot är alla glada att det gick som det gjorde!
Särnorna som blir omkörda är duktiga på att hantera hojen, det finns ett flertal filmer som bevisar detta, men faktum är att dom inte är välkomna på våra körningar klädda som dom är.
"Stekta" - Ja, faktiskt!
"Haha.." - Det tar jag som ett uttryck för att det gick bra, ingen körning som vi förespråkar, skulle vi det vore det inte bara "Svartens" begravning vi gått på. Och han är (hittills) den enda potatisen som förolyckats.
Själv lärde jag mig massor när han brakade av på Bogan!

Frågan är, kan vi lära oss något av detta?

-Förhoppningsvis, en liten missbedömning förvandlar en omkörning till ett nära tillbud, då jag vet vem som körde och har nära kontakt med vederbörande så vet jag att han tände till när det gick så in i helvete fort förbi stallet och att han skulle "lära" pojkarna var man gasar, fånigt, javisst, men det är också samma mentalitet som uppvisas här i form av hot osv...
Det finns inget försvar för omkörningen och det är det väl ingen som har sagt heller?
För även om DU kan hantera din cykel så kan DU inte påverka allt i din omgivning!

Fredrik:)

Vadå nära tillbud? Den meningen hittade du på själv? antingen är det ett tillbud eller så är det inte. I det här fallet Är det ett tillbud så de skriker om det. Eftersom det inte blev någon olycka, men faktiskt var på väg att hända, vilket är hela poängen med "tillbud" :tungan
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
varför så mycket gnäll ok det va inte världens bästa omkörning men jag tror alla här har gjort en dum omkörning nån gång och varför ta in film om det på sh man ska inte klaga så mycket dom som blev omkörda låg från 140 och upp mot 170 i JEANS det måste va lika dumt eller är jag :dummer

Tar det stopp i 140-170 ut i skogen så håller skinnstället mest ihop delarna, räddningspersonalen är väl tacksamma i alla fall.
 

mojja83

Guest
Tar det stopp i 140-170 ut i skogen så håller skinnstället mest ihop delarna, räddningspersonalen är väl tacksamma i alla fall.

:huvet Det vet väl alla att har man skinnställ,racestövlar,skinnhandskar och AGV hjälm på huvudet så reser man sig oskadd från vilken vurpa som helst.

Har du inte sett grabbarna från motogp?:huvet:huvet
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top