Ljuva 80-tal....

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Om jag köper den, helförsäkrar den och sätter den i en lyktstolpe i 150km/h 3 dagar efter köpet, tror ni FB kommer att värdera hojen till 65 000 då?

Angående "helsäker investering"..
 

Knasknutten

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
lorkan skrev:
2609125 Om jag köper den, helförsäkrar den och sätter den i en lyktstolpe i 150km/h 3 dagar efter köpet, tror ni FB kommer att värdera hojen till 65 000 då?

Angående "helsäker investering"..


Kör i laglig hastighet så missar du nog stolpen!:yoparty
Sen e ju frågan om du bryr dig om pengarna när du blir matad av sond resten av livet!:arsele
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
lorkan skrev:
2609125 Om jag köper den, helförsäkrar den och sätter den i en lyktstolpe i 150km/h 3 dagar efter köpet, tror ni FB kommer att värdera hojen till 65 000 då?

Angående "helsäker investering"..

Du skulle inte få köpa hojen ändå så lägg ned :pannkyss

P@trik skrev:
2609282 Jättefin i garaget, men sen då..

...sen tar man sin 13 på dussinet-Rsexa och åker ned till korvkiosken och uiiiilar :yoparty.
 
Last edited:

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
Den var väl fin och så, men jag har aldrig förstått mig på folk som köper en hoj för att ställa den i garaget i 25 år. :va
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Det är ju tur att det finns såna typer annars hade vi inte kunnat beskåda några på hojträffarna, bara på bild från en svunnen tid.
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
fazerfun skrev:
2609378 Du skulle inte få köpa hojen ändå så lägg ned :pannkyss


Skulle inte få köpa hojen? Hade jag gett honom 70k för den där hojen hade jag väl fått köpa den? :va


Frågan om FB var hypotetisk, men jag undrar om dom hade värderat den till vad man har köpt den för?
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
lorkan skrev:
2610806 Skulle inte få köpa hojen? Hade jag gett honom 70k för den där hojen hade jag väl fått köpa den? :va


Frågan om FB var hypotetisk, men jag undrar om dom hade värderat den till vad man har köpt den för?

Knappast. De som sitter på såna hojar säljer bara till en riktig entusiast som fattar och uppskattar att ha en klassiker. Din "hypotetiska" fråga ger en hint om att du inte tillhör den kategorin.

P@trik skrev:
2609398 Menar du att jag inte kan uiiiiiiila på det där gamla skrotet... ?

Det kan du säkert om du tar i. Det jag menar är att den som köper en klassiker som en Katana 1100 har den inte som brukshoj. De åker nån dussinhoj till vardags, R6 tex.:D
 
Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
jag kan inte se vad det e för hoj pga att min arb,plats spärrar sidor som blocket ,, men jag antar att det är något unikt i allafall ,,
det jag vill säga är att jag har en märkesförsäkring på min Laverda o den är besiktigad av en av försäkringsbolaget godkänd besiktningsman,
om det skulle bli så att den blir till skrot i en olycka så får jag ut hela försäkringsbeloppet ,, eller om den blir stulen,, oavsett vad den är försäkrad för ,,
jag vet åxå att om jag inte har en spec försäkring så får jag i princip bara pengar till bussen hem , :arsele

lorkan skrev:
2610806 Skulle inte få köpa hojen? Hade jag gett honom 70k för den där hojen hade jag väl fått köpa den? :va


Frågan om FB var hypotetisk, men jag undrar om dom hade värderat den till vad man har köpt den för?

klistra in bilden vet ja ,, vore kul o se ,,,

fazerfun skrev:
 
Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Vackert...En katana..
Wobblar jättebra, är svintung i jämföelse med nya hojar, svänga?
Vill ha!
 

Bifogat

  • 6129672429.jpg
    6129672429.jpg
    64 KB · Visningar: 128
Last edited:

Solid snake

Guest
jocke i köping skrev:
2613265 Tjockt med text.

Denna Katana är i perfekt nyskick. Mätarställning 1860 mil. Klassikerförsäkring, mekaniskt och utseendemässigt jämförbar med ny innebär låga driftskostnader. Har ett bud för export på 65.000:-, men vill helst sälja inom landet. Detta är en helt värdesäker investering.

Edit: sen, men jag hade med texten iaf så tji fick du kamikaze kid. :blah
 

Bifogat

  • untitled.JPG
    untitled.JPG
    63.8 KB · Visningar: 63

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Nää jag vann jag fick se bilden ,,, :tuttar

men vafasen får du inte mera för den än så ?? är den numrerad ? eller kanske ihopsatt av reservdelar ,, jag vet att det har förikommit ,, inget ont i det bara att dom anses väl inte "äkta" konstigt nog ,,

på mc-mässan för typ 4-5 år sedan så hade dom en Katana i nyskick som dom begärde 100 000 för ,, o de tyckte jag var dyrt ,, det tillverkades trots allt ganska många ,, 65 är väl en rimlig peng om man vill ha en fin ,,

jag tycker den är skitfräsig i designen ,, sedan får jag bortse ifrån det där med att åka på kurviga vägar o så men de e den ju inte riktigt till för heller ,,
den byggdes ju för att vara värst på strippen o de blev den ju :tummenupp :tummenupp

Kamikaze kid skrev:
2613286 Ha...
Men det var bilden han ville ha!
Jag vann!:yoparty
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
lorkan skrev:
2609125 Om jag köper den, helförsäkrar den och sätter den i en lyktstolpe i 150km/h 3 dagar efter köpet, tror ni FB kommer att värdera hojen till 65 000 då?

Angående "helsäker investering"..

Du kan ju alltid begära att FB ger dig en likvärdig hoj istället. Då har det i alla fall fått lite att bita i.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Kamikaze kid skrev:
2613270 Vackert...En katana..
Wobblar jättebra, är svintung i jämföelse med nya hojar, svänga?
Vill ha!

Visst är den ett sänke av rang -utan bromsar och med cykeldäck :yoparty. Fattar inte hur de coola killarna vågade köra som de gjorde med de här hojarna när det begav sig...:) :)
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
fazerfun skrev:
2613240 Knappast. De som sitter på såna hojar säljer bara till en riktig entusiast som fattar och uppskattar att ha en klassiker. Din "hypotetiska" fråga ger en hint om att du inte tillhör den kategorin.


Det beror på priset kan jag lova.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top