LMS licenskurs

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Madhonda skrev:
När jag pratade med Björn så sa han att det räcker med att ta bort blinkers o tejpa lyktor o blinkers. Regplåten behöver man inte ta bort.

Tror inte det kommer köras värre än på en "vanlig" bankörning. Eller??

Det är ju inte det licenskursen handlar om.. In å ut ur depån och lära sig startförfarnadet.. det är rätt soft.

/Jörgen

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Jag kommer vara livrädd för att min sköra motor ska gå i bitar och kommer a det ytterst lugnt. Det kommer även instruktörerna göra om det går till som det brukar.

Se upp så den inte surar igen fullständigt bara..... :hihi

Ge den vad den tål, det är fan en racer och ingen kundvagn!

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Att köra upp

Det är kanske på sin plats med ett litet förtydligande så att ingen kommer vettskrämd till banan på lördag.

Vad uppkörningen går ut på är INTE att se hur snabba alt. hur långsamma ni är, utan att se till så att ni kan framföra en hoj på bana på ett säkert sätt.
Bland annat så får ni öva live på flaggor, banregler, hur man beter sig vid utfart resp. på hur man gör när man kör in i depå. Likaså så ska vi öva lite starter och gå igenom dom olika delarna ( sightsing lap, varmup lap osv. ) som innefattas vid en start på en tävling. Allt för att ta bort den värsta nervositeten som kanske kommer när ni står på gridden för första gången :D

Väl mött på Sviestad.

Hälsn. Ola

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nu är det Micke som håller i kursen men generellt brukar kurserna innebära att man ska visa att man kan framföra sin hoj på ett vettigt sätt, men det innbär inte att det behöver gå fort.

Man ska visa att man förstått teorin ochkan tillämpa det i bla startövningar.

Det största misstaget man kan göra inför det här är att gå och hetsa upp sig. Det blir bara problem om man går omkring nervös och stressar. Då blir man seg i skallen och kan krångla till de simplaste uppgifter.

Det här är skoj och trevligt. Kom ihåg det.
EDIT/Ola svara snabbare och vet bättre.

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Chrille skrev:
Nu är det Micke som håller i kursen men generellt brukar kurserna innebära att man ska visa att man kan framföra sin hoj på ett vettigt sätt, men det innbär inte att det behöver gå fort.

Det största misstaget man kan göra inför det här är att gå och hetsa upp sig. Det blir bara problem om man går omkring nervös och stressar. Då blir man seg i skallen och kan krångla till de simplaste uppgifter.

vadå skoj och trevlig :dummer
Micke kuggar alla som inte åker 56or eller var det 54 :hihi

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Chrille skrev:
Dom kan väl ha skoj o trevligt även om vi kuggar dom??

Okej då, när kommer du till Adrenalinköping? Skulle vara kul om vi han ta en öl ihop på kvällen :öl

Man träffar ju bara din syrra/Micke på krogen hela tiden :)

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
#11 skrev:
Okej då, när kommer du till Adrenalinköping? Skulle vara kul om vi han ta en öl ihop på kvällen :öl

Man träffar ju bara din syrra/Micke på krogen hela tiden :)

Vi får försöka ses på lördag. Jessi o Micke rösta också för bira på lördag tror jag så att vi kan stråla ihop nånstans vore väl inte otroligt. Kommer sent imorgon kväll. Ska naturligtvis besiktiga vanen den här helgen och måste förbereda allt sånt.

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Chrille skrev:
Vi får försöka ses på lördag. Jessi o Micke rösta också för bira på lördag tror jag så att vi kan stråla ihop nånstans vore väl inte otroligt. Kommer sent imorgon kväll. Ska naturligtvis besiktiga vanen den här helgen och måste förbereda allt sånt.

Låter bra, lycka till med Bussen :tummenupp

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Penguin skrev:
Vafan! Ska vi behöva bli kuggade av instruktörer som till råga på allt är bakfulla? :mad:

Öj, ditt miffo!! :fatta! Det är väl på lördag vi kör kurs va? På söndag får jag vara ett vrak om jag vill.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Eftersom #11 frågade när du kom till Linköping så tolkade jag det som att ni skulle öla kvällen innan. Och det skulle INTE förvåna mig. :tungan

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Penguin skrev:
Eftersom #11 frågade när du kom till Linköping så tolkade jag det som att ni skulle öla kvällen innan. Och det skulle INTE förvåna mig. :tungan

Du har inte heller fattat vem du borde smöra för nä. :tungan

THE ONE AND ONLY
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K7
Penguin skrev:

Man måste vara mjuk i kroppen när man kör hoj :D

Skämt o sido, RR och alkohol hör inte ihop, det är tillräckligt mycket risker ändå.

/ Olala

spacelord

Enbart fläskig....
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia RS 250 -00
#11 skrev:
vadå skoj och trevlig :dummer
Micke kuggar alla som inte åker 56or eller var det 54 :hihi

Rackarns! Då är det bara att åka ner till garaget och montera lustgasen igen så jag får lite fart på långa rakan. Sen så gäller det bara att komma ihåg att bromsa innan Bergskurvan! :3freak

Last edited:

hermes

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
SÅLD
Chrille skrev:

va faan blir det inte fri åka fort åkning. jag har ju lagt om till splitternya supercorsa, som jag tänkt köra slut på. men öl låter gott.

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Freppa skrev:
Äh, kan jag inte åtminstone få bli din Gridboy? Valfett insmord och klar?

Du kan få bli min Gridboy! :drool :banana

...för övrigt kommer jag nog stoppa in LillGixxer i hästtransporten o släpa honom till kursen.. de e nån liten fågel (som inte kan flyga) här på forumet som har fått mig att tro att det skulle vara kallt att köra dit... (fryser pingviner verkligen? :tungan )

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning