LMS proudly presents: björn-böj, Kobbes-kurva och Pelles påfart

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Nu när dammet lags sig och maskinerna har lämnat bygden kan vi äntligen presentera LMS nya tillskott av böjar, banan har blivit 23 meter längre. Vi tar det från början. Pelle har tänkt och tänkt och på varvräkningstavla 17 växte en ide fram. Björn.e tog och la fram en plan, Kobbe sparkade i gruset och detta blev resultatet. Vi har än i dag inte kunnat köra sträckan men vi har en bra tanke om hur det kommer att bli:

Björns-böj kommer att bli en horribel höger, blind inbromsning och i fall (nästan 2 meter!) som kommer att straffa alla som är övermodiga. Den som ställt in sin fjädring rätt kommer bli belönad, resten kommer att hamna i björnidet. Om du kommer för fort kommer du ha allvarliga problem med Kobbes-kurva, den snabba vänstern direkt efter Björns-böj. Då lär du hamna i en sandgrop som kommer göra Gobi öknen full av avund. Vänstern kommer du att ta i full fart vilt kämpandes att ta din farkost så långt till vänster som möjligt. När du väl har överlevt det kommer Pelles-påfart! Du trycker ner hojen för att få fart mot Bergskurvan. Det kommer gå fort här, du kommer må dåligt efter du insett att du vart för sen på gasen! Tight kommer det vara, men det kanske jag inte behöver skriva. Att det sen är en teknisk kombination behöver jag nog inte påpeka. Välkomna till en ny era!!!

eran vän i mörkret björn.e

Bifogat

• lms 1.JPG
    lms 1.JPG
    41.1 KB · Visningar: 204
  • lms2.JPG
    lms2.JPG
    15.4 KB · Visningar: 181
  • lms3.JPG
    lms3.JPG
    12.3 KB · Visningar: 155

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ser fränt ut. :)
Namnet lobbar du för stenhårt märker jag. Träffen är det enda rätta dock.

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
Vi får väl släppa ut Björn, Kobbe o Peppe i en klunga i nämnd ordning så lär det där med klotningen bli ett faktum med.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ser ju trevligare ut än Falkenbergs kombination iaf. Blir säkert bra! "Träffen" låter ju så jäkla mycket klassisk svensk racerbana så det finns inte.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Gillar helt klart svepningen av böjen. Ser smalt ut på bilden, men det kanske är som resten av banan? ;)

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Efter Per Träff som är den som ritat förslaget och en av de som drivit igenom ombyggnaden i LMS.

Så här är det Björn-böj, Kobbes-kurva, Pelles-påfart = BB,KK,PP som också går i bokstavs ordning. Pelle som ritade bana har självklart en kurva och jag och kobbe som gjorde det största jobbet med att dra banan får var sin, det är inte mer än rättvist. Där av får man också slå på oss tre om man inte skulle trivas med dragningen

björn

Såg extremt smalt ut.

det är bilderna som ljuger den är bredare än den gammla banan :tummenupp

björn

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Lika smalt som övriga banan...

Så när blir första körningen?

det är bilderna som ljuger den är bredare än den gammla banan :tummenupp

björn

bredare? :D jag har inte kört sviestad på länge, men övriga banan är alltså ännu smalare? :lol heheh... fast sviesta har ju sin charm ändå. :)

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jasså.. hmm okej. Behöver köra in Aprilia-motorn.

När får man höra om det är 100% att det blir på tisdag? Jag hörde något om att det endast var preliminärt inför tisdag...

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Jasså.. hmm okej. Behöver köra in Aprilia-motorn.

När får man höra om det är 100% att det blir på tisdag? Jag hörde något om att det endast var preliminärt inför tisdag...

På tisdag blir det träning men på gamla sträckningen.
Nya börjar vi använda den 8:e maj då det inte är någon träning den 1:a maj.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Så här är det Björn-böj, Kobbes-kurva, Pelles-påfart = BB,KK,PP som också går i bokstavs ordning. Pelle som ritade bana har självklart en kurva och jag och kobbe som gjorde det största jobbet med att dra banan får var sin, det är inte mer än rättvist. Där av får man också slå på oss tre om man inte skulle trivas med dragningen

Äh, lägg upp en omröstning, en liten högervänsterkombination kan ju inte ha tre namn...och "Pelles Påfart" vad är det för namn? Påfarter har man på motorvägen.... :fakta

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...