LMS proudly presents: björn-böj, Kobbes-kurva och Pelles påfart

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Det löser sig nog det här ska ni se! :tummenupp Bara det får heta Torkels bollhav/räcke/avåkningszon ANNARS!!!!! :mad:

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Äh, lägg upp en omröstning, en liten högervänsterkombination kan ju inte ha tre namn...och "Pelles Påfart" vad är det för namn? Påfarter har man på motorvägen.... :fakta

det är en påfart på gammla sträckningen ochegentligen inte en kurva, jag fick faktist höra björnsböj redan i andrestorp av en kille så det är redan känt vad kurvorna ska heta :tummenupp

björn

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Det löser sig nog det här ska ni se! :tummenupp Bara det får heta Torkels bollhav/räcke/avåkningszon ANNARS!!!!! :mad:

Får nog bli Torkels Ööööken :D då lecakulorna fått ge vika för sand

det är en påfart på gammla sträckningen ochegentligen inte en kurva, jag fick faktist höra björnsböj redan i andrestorp av en kille så det är redan känt vad kurvorna ska heta :tummenupp

björn

detta måste erkännas som lobby verksamhet av den enträgnare sorten, men jobba på:tummenupp, sna<rt sitter det

Last edited:

sandstream

Guest
Då tycker jag att vi kallar den Träffen så länge, mest för att reta Björn förstås :)
Sen väntar vi på att någon kraschar där och då får äran att ge kombinationen ett namn,

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Då tycker jag att vi kallar den Träffen så länge, mest för att reta Björn förstås :)
Sen väntar vi på att någon kraschar där och då får äran att ge kombinationen ett namn,

Jag ska sprida ut flygblad med banskisser på LMS SM deltävling, där det står TRÄFFEN bredvid den nya kombinationen.

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
Den kommer nog i slutänden med tanke på den tekniska svårighetsgraden på kombinationen att döpas till "den förbannade jävla felgjorda skitböjen":mad:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Hmmm, med tanke på att jag skissade den där böjen på lms eget forum för 4-5 år sen, så tycker jag den får heta Träffs keffo-böj ;)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...