LMS Rookierace 28-29:e Augusti!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Röd/vit R6'a, vitt och svart Spyke-ställ, svart Shoei-hjälm med spegelvisir :)

Tyvärr bara på ett dåligt kort, hade jag vetat att du va där så hade det blitt mer.
De flesta korten är oskarpa men snart kan jag sätta på ett 70-200L4 usm och hoppa detta 75-300 III platt.

Bifogat

• hoz.jpg
    hoz.jpg
    90.2 KB · Visningar: 139

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Tack för komplimangerna och de fina bilderna!

Jaa, du!!
Faan vet va han åt till frukost, men blir man så snabb så... ME WANT ;o)

Superbra kört... (du åsså Johan, fast du borde ha kört söndag)
//
B

Det är räcerfil som gäller; frukost lunch och middag. Behöver inte tillagas, inga bestick och ingen disk. Dessutom får man pengar över till en hundradel av ett set däck. :tungan

Haakan

Hellre liten o rapp än stor o slapp ....
Gick med
8 Aug 2003
Hoj
Utan stödhjul
Bilder

Nu har även jag fått tummen ur och fått upp lite av helgens bilder från Bracet på rudenvik.se . Ni som är lite suddiga på bilderna får skylla er själva att ni kör för fort :D
Alla bilder är ute innan Fredag
/Håkan

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag vill ju också tro att det inte är p.g.a. upplägget och hitta någon annan anledning så som att det var Våler innan och Kga efter vårt race att man satsar på So serien, att pengarna i race budgeten är slut osv.

Men i slutet handlar det ju om prioriteringar, och om merparten väljer andra tävlingar framför vår så är den inte eftertraktad, det är synd men siffrorna talar ett tydligt språk.
Jag är ganska övertygad om att det inte är fel på formatet utan att det är andra orsaker som ligger bakom.
Det är många race i år känns det som och det är få deltagare vid alla. Tyvärr verkar det vara en allmän nedgång men som sagt. Konceptet med enbart seniorförare är helt suveränt ur körtidsperspektiv, jämför mängden tid på banan man får vid B-racet kontra tex. Mantorp.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag ser hellre att man slår ihop det med SM-helgen och att man kör efter samma schema som de andra racehelgerna, dvs 1 kval och 1 race per dag.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag ser hellre att man slår ihop det med SM-helgen och att man kör efter samma schema som de andra racehelgerna, dvs 1 kval och 1 race per dag.
Inte jag. Tycker det blir bättre kvalité för alla med mer körtid med uppdelade helger. :)
Fortsätter den nedåtgående trenden med färre deltagare överallt är det dock inte mycket att orda om, iofs kommer inte jag vara välkommen någonstans så...

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
För en gångs skull håller jag inte med! Jag tycker det är mycket bättre att ha en dedikerad rookie-helg med mycket tid på banan och mindre stress å trängsel i depån. Som Gustav skrev, hellre kvalitét och mycket bantid än att forcera ihop mycket folk, men visst, finns inte underlaget så kanske det är den vägen det måste ta :(

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
För en gångs skull håller jag inte med! Jag tycker det är mycket bättre att ha en dedikerad rookie-helg med mycket tid på banan och mindre stress å trängsel i depån.
Det tyckte jag också när jag var Rookie-Rookie men nu har iaf jag vant mig vid upplägget hos de andra arrangörerna och tycker det fungerar perfekt.

Men det är nog inte så mycket att orda om, tror inte det blir några fler B-helger hos LMS på ett par år.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jag vill ju också tro att det inte är p.g.a. upplägget och hitta någon annan anledning så som att det var Våler innan och Kga efter vårt race att man satsar på So serien, att pengarna i race budgeten är slut osv.

Men i slutet handlar det ju om prioriteringar, och om merparten väljer andra tävlingar framför vår så är den inte eftertraktad, det är synd men siffrorna talar ett tydligt språk.

Kollade ni antalet tävlande på SO? Var det fullt där?
Våler brukar ju iofs inte drälla av svenska rookies, däremot är ju karlskoga alltid populärt.
Blir det för mycket på raken kanske man väljer att köra annat, så är det ju.
Upplägget tror jag knappast är fel, men allmänkonjunktur och tävlingar tre helger i rad är nog mycket för de flesta.

Tycker LMS upplägg är super, både som f.d deltagare och numer åskådare.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept