Det går inte ihop sej ekonomiskt, det blir en skaplig förlust.
Vi har också trott att det här upplägget med mycket tid för race samt kval har varit efterfrågat, och tidigare har det ju varit det (2009 ca 120 anmälda, 2008 ca 140 st). 2010 = 65
Så trots att det var en riktigt kul helg med bra stämning och trevliga race så är detta upplägg historia, vi kommer inte att köra samma upplägg nästa år, man kan inte planera och få acceptans för något som helt enkelt inte är eftertraktat.
Så det blir nog ett steg tillbaka med mixat SM klasser och rookie klasser 2011, det är tydligt att det är det "kunden" efterfrågar.
/Christer
Vad tråkigt!
Jag var först lite negativ till att dela upp det i separata Elit- och Senior/Junior- helger, men efter att ha provat det i ett par år nu så tycker jag det är sjukt bra.
Jag tror nog att ni hamnat lite illa till i kalendern eftersom det är SO race både helgen innan, och helgen efter B-racet, vilket gör att många som valt att köra SO hoppar över B-racet.
Som vanligt är det en märklig racekalender. Vi börjar köra med snö på backen nere på Anderstorp i April, sen är det ledigt under sommaren när det är som bäst väder och förutsättningar, och sen kör vi långt in på hösten när det är kallt och dåliga förutsättningar...