Lms Rr Sm

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
som sagt,tycker fortfarande informationen på många banor suger,om man inte hänger på sh så missas mycket information och om man faktiskt vill ha publik till ett sm så borde man i alla fall annonsera på sin hemsida om när de ska komma.
vi får se till rookiehelgen om informationen funkar till dess då baninsatta personer verkar finnas i överflöd på sh:)

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Jo om man är insatt så är det lätt.
Men
1. Det är inte förstasidan, man måste klicka på en bild på en mc för att komma till det du menar med förstasidan. Eller är jag ute och cyklar?
2. Det står Sviestadloppet, vem vet vad det är om man inte är insatt? Det står inte något om datum t.ex.
Detta är inga klagomål bara en hjälp att förbättra.

/Jocke

jag förstår precis vad du menar, men tyvärr FÅR vi inte ändra förstasidan på www.lms.se
Det är så LMS Styrelse valt att göra helt enkelt, varje grensektion har sin egen huvudsida som är deras egen och första sidan får bara kansliet ändra på, tyvärr.

Sviestadloppet, så har det hetat sen "urminnes" tider :D
det står väl LMS RR SM lite varstans också?
Precis som classic helgen kallas för Årsracet...

Men men, det enda grensektionwebmäster kan göra är att lägga en nyhet i vänstermarginal, om det ser ut så, är det bättre?
jag har lagt ett tidschema där nu tex.

Mvh Håkan

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Officiella resultat från söndagen finns nu på LMS hemsida:

http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=1&SektId=83

Det enda roadracing.se gjorde var att länka till lms.se hemsida för betalinfo. Så där borde den isåfall ha legat från första början? :va

OK, jag har dålig koll på hur det blev. Jag är bara glad att vi lyckades samarbeta redan i år men vi kan säkert båda förbättra oss tills nästa gång. :tummenupp

Ang roadracing.se så klickade jag på 125jr och tabellställning och kom då in på förra årets tabell, också ett förslag till förbättring.

Tänk på att roadracing.se är SVEMO:s officiella sida, de är inte kopplade till enskilda arrangörsklubbar och måste därför få resultaten från dem. Anderstorp var snabba på att skicka resultaten och vi har precis lagt ut officiella resultat-pdf:er på vår hemsida som roadracing.se kan ladda upp på sin sida. Om JP inte läser detta så mailar jag honom i morgon så att han får reda på vart han kan hitta resultaten, då kommer de upp på roadracing.se också.

Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Det enda roadracing.se gjorde var att länka till lms.se hemsida för betalinfo. Så där borde den isåfall ha legat från första början? :va

det blev lite knas i år, folk får inte reda på direkt vart/när de ska betala via websida vid anmälan eller via mail.

det blir bättre nästa år med SVEMO's nya anmälningssystem där MCID/Anmälan för alla klubbar/licensnr/resultat etc är knutet i till ett och samma webgränssnitt.

//håkan

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Äntligen hemma:näsblod
Det har varit ett antal tuffa dagar för alla inblandade, men jävlar va kul det varit, vill nog påstå att vi tangerade förra årets framgång, kanske till och med va lite bättre med tanke på Humlans och Skalmans insatser som speakers:tummenupp

En kommentar från ett team: Det enda negativa är att jag får mankar i handflatan får det är så mycket körtid:D

Vi på LMS funderar till nästa år inkludera en tub mjukgörande handkräm för varje team:D

Så slutligen, ett stort tack till alla som ställde upp, utan er går det inte att genomföra.
Även en eloge och ett tack till alla team, stämningen var på topp hela helgen och ni bjöd på stor underhållning:yoparty

Christer / Ordförande LMS RR Sektion

Stoekh

Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Flertalet olika
Officiella resultat från söndagen finns nu på LMS hemsida:

http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=1&SektId=83

OK, jag har dålig koll på hur det blev. Jag är bara glad att vi lyckades samarbeta redan i år men vi kan säkert båda förbättra oss tills nästa gång. :tummenupp

Tänk på att roadracing.se är SVEMO:s officiella sida, de är inte kopplade till enskilda arrangörsklubbar och måste därför få resultaten från dem. Anderstorp var snabba på att skicka resultaten och vi har precis lagt ut officiella resultat-pdf:er på vår hemsida som roadracing.se kan ladda upp på sin sida. Om JP inte läser detta så mailar jag honom i morgon så att han får reda på vart han kan hitta resultaten, då kommer de upp på roadracing.se också.

Hoppas han läser detta idag då. Annars måste du spendera morgondagen med att skicka ett mail:va

Förresten, vems idé var det att stänga grinden klockan 22. Eller när det nu var? Var ju bara halvfullt och många som fortfarande rullade in. Kom ju folk konstant fram tills 02. då jag har för mig den sista rullade in. Att "låsa" grinden är ju bara pinsamt.

Men inte lika pinsamt som de två vilsna speaker rösterna. Får de betalt för att prata gojja i 100graders värme eller gör dem det gratis, för att "höja" statusen på tävlingen eller någe? Okej om det sänds via FM radio, så de som vill (säkert - jätte - många) kan lyssna. Men varför ska de som är där alla dagarna och Inte vill lyssna (vi är säkert - jätte - få) behöva stå ut med detta halvdanska struntprat om väder och rookie minnen? Avgå!

Ajja, kul helg trots en del brister. Men så brukar det ju vara med en del arrangörer.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tack alla i LMS och övriga funtionärer! KANONHELG!:klappar :Bugar

Men inte lika pinsamt som de två vilsna speaker rösterna. Får de betalt för att prata gojja i 100graders värme eller gör dem det gratis, för att "höja" statusen på tävlingen eller någe? Okej om det sänds via FM radio, så de som vill (säkert - jätte - många) kan lyssna. Men varför ska de som är där alla dagarna och Inte vill lyssna (vi är säkert - jätte - få) behöva stå ut med detta halvdanska struntprat om väder och rookie minnen? Avgå!

Menar du allvar? Har du mens? De där två är ju det bästa som har hänt på länge!

Last edited:

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Hoppas han läser detta idag då. Annars måste du spendera morgondagen med att skicka ett mail:va

Förresten, vems idé var det att stänga grinden klockan 22. Eller när det nu var? Var ju bara halvfullt och många som fortfarande rullade in. Kom ju folk konstant fram tills 02. då jag har för mig den sista rullade in. Att "låsa" grinden är ju bara pinsamt.

Ajja, kul helg trots en del brister. Men så brukar det ju vara med en del arrangörer.

I TR så angavs att grinden var "öppen" fram till 22:00, detta för att det är svårt att få till en vettig placering då ingen visar plats, i verkligheten så var det kvar folk och vi visade platser fram till 24:00 , efter det så släpptet det in men vi bad dem att inte ställa upp tält osv för att det inte ska bli fel.
För övrigt så låser vi inte någon grind, det vore givetvis vansinnigt med tanke på säkerhet.

Smaken är som baken, Humlan och Skalman är i mina och många andra personers åsikt både pålästa om förare samt underhållande, men det är givetrvis svårt att tillgodose allas önskemål.

/Christer

QUOTE]

Tack för det Magnus, nästa tillfälle dräper du minutgränsen:tummenupp

/Christer

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös

Du verkar vara en positiv typ. Att stänga grinden är ett krav om vi ska kunna hålla platsen i depån - som resultat av detta kunde vi ratta runt en Opel Vivaro med släp utan att kollidera med nåt eller att något stod i vägen och vi lyckades även vid ett tillfälle att mötas med banbilarna i depån. Fast du föredrar kanske en ostrukturerad depå där alla får leda in sina kraschade hojar från rondellen - även de som inte gick att rulla hjulen på.

Jag och flera jag pratade med både bland de som vistades i depån och i publiken tyckte speakersarna var riktigt bra. Hoppas verkligen de kommer tillbaka.

Har du några specifika klagomål angående LMS som arrangör så spendera gärna morgondagen med att maila du också så vi får reda på det och kan förbättra.

Sen vill jag framföra ett par stora eloger till alla funkisar och alla som jobbade med det här från ett antal av teamen i depån. Allt har fungerat, tidscheman har hållits och elen har funkat hela tiden och flera av teamen nu ikväll ville bara hälsa det. Hoppas ni tar åt er! :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Någon som har sjyssta bilder på Anders Kihlanders Aprilia RSV250? Nr 6, svart, röd och silver.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000

Tack för de postiva omdömena! Alltid lika roligt om man lyckas reta upp nån, då passerar vi inte obemärkta förbi. Vore kul om du talar om vem du är så kan vi häckla dej nästa SM-tävling.
//Stefan Bernström aka Humlan, en av de kassa speakerrösterna.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s

Tack själva!
Stog i postering 6 (efter torparn) och njöt MYCKET av framfarten hos alla.
Speciellt Mr Gull´s framfart var helt SJUK att se.
Verkar också som att Petjo fått bra fart på duccen.. Stora problem att hålla ner framhjulet på rakan hade han iallafall.

until next time.:yoparty

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro

Lika tråkigt varje gång som folk klagar på detta, ofta är det samma folk som ideellt står från tidig morgon till sen kväll vid incheckningen, dom måste väl få sova någon gång dom oxo.

Humlan & Skalman är det bästa speakerteamet i SM serien, dom är insatta i sporten och känner till dom flesta förarna.

En stöddig och dryg framtoning gör ingen glad.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Någon som har sjyssta bilder på Anders Kihlanders Aprilia RSV250? Nr 6, svart, röd och silver.

Roströd och spackelvit ska det väl vara? Nej, just det, nu var det snyggt minsann! Inga bilder men vi var lika imponerade som chockade att han faktiskt hade lack! :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Roströd och spackelvit ska det väl vara? Nej, just det, nu var det snyggt minsann! Inga bilder men vi var lika imponerade som chockade att han faktiskt hade lack! :D
Tror de flesta var rejält chockande att den inte såg ut som ett skatbo. :tungan

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...