LMS RR-Träningar 2009

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Är café räser öppet idag förresten? Sist tog all min energi slut efter typ fem minuter...

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Rapport från träningspremiären...

Körda pass : 0
Körd sträcka : 0m
Körda varv : 0

Glad i hågen tänkte man att det inte skulle vara några problem att lufta bromsarna efter byte av bromspump... Men icke! För första gången i min MC-karriär ville inte luftjäkelen ut ur systemet.
Åkte ner till Sviestad på vinst och förlust och försökte vidare där, men trots ihärdiga försök och tusen och en metoder ville det sig inte.

Stort tack till alla som försökte hjälpa mig, och ännu större tack till Johan som släpade min hoj fram och tillbaka till Sviestad.

Skall försöka få ordning på kalaset till nästa tisdag och då köra häcken av både er och mig. :D

M.v.h Alexander 'han med bromsproblemet'.

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Gott då är vi två flagg-nissar. Nu vill jag se feta jävla burnisar ut ur kurvorna och mycket bakhjul! :yoparty

Tack för hjälpen. Nästa vecka tar nog "nån annan" hand om flaggorna.

Tack alla åkare som inte krashade också, träningen flöt ju på enligt schemat trots att vi var 4,5 minuter sena i starten.

/Stefan

LOTTAK

LEV LIVET, BÖRJA IDAG
Gick med
5 May 2004
Hoj
-
Tack för hjälpen. Nästa vecka tar nog "nån annan" hand om flaggorna.

Tack alla åkare som inte krashade också, träningen flöt ju på enligt schemat trots att vi var 4,5 minuter sena i starten.

/Stefan

Tack för att du tog hand om träningen ikväll:tummenupp
Sitter nu här hemma med en leende gubbe och en salig son som körde om sin far:D
Peppe har slagit sej själv på handen för att han körde över gula linjen, fy, fy, fy på mej sa han:mad:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Tack för att du tog hand om träningen ikväll:tummenupp
Sitter nu här hemma med en leende gubbe och en salig son som körde om sin far:D
Peppe har slagit sej själv på handen för att han körde över gula linjen, fy, fy, fy på mej sa han:mad:

ha ha, blir det något b-race för Peppe?

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Jag tyckte allt mig kunna se på honom att det sista kanske igentligen var ett ja :)

Du kanske vill låna en 250 och köra ifrån honom? :D Jag vet en som du kan ta!

Tack för lånet av hojen Hampus, helt klart annorlunda att köra en "liten" R6a!

Var är bilderna från igår, såg en fotograf i nya sektionen?

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Du kanske vill låna en 250 och köra ifrån honom? :D Jag vet en som du kan ta!

Tack för lånet av hojen Hampus, helt klart annorlunda att köra en "liten" R6a!

Var är bilderna från igår, såg en fotograf i nya sektionen?

:gnissla Inte fresta mig nu....
Skoj att köra en skyskrapshög 250cc (borde den inte vara mindre) :va

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Träningen igår

Satt och tenta plugga nä blä va jobbigt. Pausar lite, nä fortfarande slut i huvet långt kvar till jag ska till banan och titta lite.
Äh orka jag sticker och kör lite, går ut packar minimalt och i lugn och ro. Rullar mot banan kör lagligt eller t.o.m. långsammare hela vägen bara myser fram och lyssnar på fin fin lederhosen musik.
Kommer ut till banan går runt och snackar lite ingen panik att packa upp utan tar det chill. Rullar ner hojen på med värmarna, tar en runda till i depå, byter om.
Rullar ut på banan känner hur det bara är en fröjd att köra hoj så himla skönt livet kan vara kommer in ingen jätte tid direkt men med tanke på hur mycket kopplingen auto slirar på båda hållen och att jag inte är minsta ansträngda så känns det bra. Går och bråkar lite med Kobbe för att han körde långsammare trotts motvind och att han har 60hk till.
Tar av däckvärmarna och känner hur däcket inte är så varmt som det brukar vara, oj glömde kanske återställa jordfelsbrytaren nä det gjorde jag inte (vill inte tro det innan jag ska ut) säkert bara handskarna som gör att det känns kallt. Ut på banan och försöker köra ifatt kobbe, pang där gick kedjelåset av i bergskruvan. Dock ligger kedjan i en snygg kringla nere i kåpan så bara att rulla ut den och kolla så den är rak. Jo men visst är den det, får tag på Mårten som har extra kedjelås och så på med kedja. Oj inga däckvärmare ah på med den räcker säkert med 15min.
Ut på banan igen, känner hur benen börjar bli trötta sitter och drar/trycker mig med armarna (vet ni hur jobbigt det är 8-10 armhävningar per varv på en hoj när man snittar 110-120km/h).
Kommer in och känner att jag är slut nu men lite åk sugen ändå, kanske ut och köra lite med Alex i långsam och köra av sig lite ev. träningsverk. Kommer på den briljanta idéen att vi kan byta hoj. Alex ser lite rädd ut men rullar ut i rondellen, "Den är ju jätte lättkörde" blir resultatet och vips hamnade jag på en 2-takt på rr-banan för första gången. Hög och stel och allmänt skum, korta växlar dessutom men jag kommer på att jag bara sitter och ler ändå, dvs när jag inte är helt kalas rädd för hur stel hojen är i bakfjädringen.

Tenta ångest bort, Hampus mycket gladare och kör hem med ett stor flin på läpparna. Tänk att det finns folk som inte kör hoj :)

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Testa att naja det ordentligt och sätt dit riktig silikon. Clipset är ju typ det enda på din hoj som inte är fulmeckat. :tummenupp

Dubbel najade det nu då första satt kvar men blev halvdan, sen spenderade jag säkert motsvarande flera varv med att få bra med fin silikon på överallt. Verkade sitta kvar... får väl testa på fredagsträningen då har ju iaf biltema öppet om man skulle behöva ny kedja

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Clips funkar klockrent, jag lovar att jag byter kedja dubbelt så snabbt som du! :blah

Då kommer frågan: Varför ska du byta kedjan stup i kvarten? Min kedja är en riktig finkedja och håller i åratal! Dessutom kan jag åka med 39-44-drev utan att byta kedja. Uträknad hoj har jag :D

/ Jens

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...