LMS RR-Träningar 2010

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Problemt är att om vi i LMS tillåter förare med licenser från andra klubbar att delta i KM hos oss så blir det öppet KM = tillståndsnummer från SVEMO, Polistillstånd, ej enklare tävling m.m. vilket blir dyrare och krångligare för alla inblandade.

För er som har fått ut licensen "automatiskt" när ni tävlat i annan gren och tagit RR-licens finns det möjlighet att byta under säsong. Snälla kontakta SVEMO om detta så jag slipper bli nerringd!

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Vadå? Licensen skicka botkyrka motorklubb in. Men jag tänkte va medlem i LMS.
Betyder det att jag inte får köra :confused: ????

Kniv, stilett, butterfly och bazooka. I norra botkyrka, dom är inte kloka.

F'låt, kunde inte låta bli att citera Latrin Kings. :fniss

Thysken

Wookie1000
Gick med
19 Feb 2010
Hoj
Banhoj K7
Najs att man kommer bli tokstekt på KM:et. Vore kul ifall det var några fler Rookies som ville kriga om sista plats. Hoppas fler anmäler sig, 7 startande, känns lite tunt.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Najs att man kommer bli tokstekt på KM:et. Vore kul ifall det var några fler Rookies som ville kriga om sista plats. Hoppas fler anmäler sig, 7 startande, känns lite tunt.

Jag väntar på delar så jag kan skruva ihop kopplingen igen :mad:
Igår var det 2-5 arbetsdagars leverans. Hoppas det hinner komma i tid, Isf. så kan vi slåss om sistaplatsen :tummenupp

Thysken

Wookie1000
Gick med
19 Feb 2010
Hoj
Banhoj K7
Jag väntar på delar så jag kan skruva ihop kopplingen igen :mad:
Igår var det 2-5 arbetsdagars leverans. Hoppas det hinner komma i tid, Isf. så kan vi slåss om sistaplatsen :tummenupp

Får hoppas på två snarare än fem dar då ifall du skall hinna. Eventuellt kommer man få köra sitt första race i regn oxå, kommer gå skitbra :yoparty
Kraschade båda regnkörningarna förra året...

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Någon som har ett par extrafälgar med regn/medeldäck passande en aprilia RS-250 att låna ut för tisdagens aktiviteter?

Själv är jag lite svältfödd på dessa...

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Nån som har en RS250 att låna ut för tisdagens aktiviteter?

Min har fått för sig att den skall börja koka efter typ 10 varv. :huvet

Jag har dock regndäck på fälg, men vad hjälper det. :rolleyes:

Skämt åsido! Imorgon blir det byte av kylsystemet och luftning, luftning, luftning! Sen får det bära eller brista på tisdag! :yoparty

Några fler bra tips på hur man får bort alla ev. luftfickor än att lufta på båda luftskruvarna och luta hojen åt både höger och vänster?

Om det varesig är luft eller fel på kylsystemet, vad skall man gå vidare med att kolla? :va Stift, bestyckning eller månne Blocket efter en 4t? :glömdet

sleven

Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600

Skämt åsido! Imorgon blir det byte av kylsystemet och luftning, luftning, luftning! Sen får det bära eller brista på tisdag! :yoparty

Några fler bra tips på hur man får bort alla ev. luftfickor än att lufta på båda luftskruvarna och luta hojen åt både höger och vänster?

Om det varesig är luft eller fel på kylsystemet, vad skall man gå vidare med att kolla? :va Stift, bestyckning eller månne Blocket efter en 4t? :glömdet

Tråkigt.

För att lufta den så gör du som du beskriver plus att du och en kompis lyfter den i framhjulet så högt ni orkar.

Det sura är att det måste vara något konstigt fel på din hoj. Spricka i en cylinder/topp eftersom den går bra i några varv och sen sämre och nu även kokar.

/Pär

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Ser ut som om vi slipper regnet imorgon. :yoparty

Ni slipper även HTRacing's två stackars förare! Riktigt synd då vi såg fram emot en tävlingsdebut nu imorgon. Men men, nya tag så står vi där och frågar hur allt går till, och kommer sist i racen :D Hoppas ni får en riktigt rolig dag med strålande väder och bra racing :tummenupp

KMKZ

KMKZMOTORSPORTS.COM
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
Yamaha R1 YEC

Hej, på min rs 250 var det termostaten, kunde köra i full patte ett tag och sen började den tok koka.

Du vet var den sitter?, plocka bort den och koka den i en kastrull och kolla med termometer när den öppnar eller som i mitt fall så hade den hängt upp sig och var halvöppen hela tiden. :brinnerup

Mvh

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Hej, på min rs 250 var det termostaten, kunde köra i full patte ett tag och sen började den tok koka.

Du vet var den sitter?, plocka bort den och koka den i en kastrull och kolla med termometer när den öppnar eller som i mitt fall så hade den hängt upp sig och var halvöppen hela tiden. :brinnerup

Mvh

Du har pm! ( Så slipper vi skita ner tråden med tvåtakts-problem.) :)

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Bilen packad, föraren anmäld, hojen hämtas runt lunch. Bara det inte regnar, bara det inte regnar, bara det inte regnar. Jag ORKAR inte med regn. Okej?

Macco

Vilsen
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
GSXR750 -07, CX500 -80 och RD125-74
Du ska dit ser jag, skoj skoj! Ska sikta på dig, kanske. Eller nått. Jag vet inte.

Otroligt få anmälda till 125-400-klassen tycker jag, det är fel. Vi hoppas det dyker upp lite folk på plats.

Gött med en 125 racer i startfältet också! Men Mattias då? ska inte han va med och köra?
Jaja, 9 anmälda än så länge och det är fler startande än i nåt av SP-racen förra säsongen :)

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Skulle man ta och köra KM1 i 1000-klassen också kanske.. :va
Undrar om man orkar med?

Vet inte vad du menar men kör på det. Då vinner jag över dig ännu lättare i 600-klassen. (Dvs om jag och hoj faktiskt är åkbara imorn, ändå på länge vi är överens om är osäkerheten i skick :gnissla)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Gött med en 125 racer i startfältet också! Men Mattias då? ska inte han va med och köra?
Jaja, 9 anmälda än så länge och det är fler startande än i nåt av SP-racen förra säsongen :)

Min motorcykel är trasig! Eller inte trasig. Jag har... vadskajagsäga... vissa tillitsproblem till min motorcykel i förhållande till min förmåga att handha och framföra den. Den kunde tydligen gå sönder efter en väldigt kort sträcka. Detta utan att det märktes nån skillnad för mig. Jag har ingen koll, vilket irriterar mig och rubbar mina cirklar.

sleven

Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Min motorcykel är trasig! Eller inte trasig. Jag har... vadskajagsäga... vissa tillitsproblem till min motorcykel i förhållande till min förmåga att handha och framföra den. Den kunde tydligen gå sönder efter en väldigt kort sträcka. Detta utan att det märktes nån skillnad för mig. Jag har ingen koll, vilket irriterar mig och rubbar mina cirklar.

Och hur tror du att du ska lära dig det? Genom att sitta och tjura?
Nä släpp sargen och kör! Annars lär du dig aldrig. Pungt.

Själv så stressar jag runt och försöker få hojen färdig för avfärd mot VM i KM.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM