LMS RR-Träningar 2010

Problemt är att om vi i LMS tillåter förare med licenser från andra klubbar att delta i KM hos oss så blir det öppet KM = tillståndsnummer från SVEMO, Polistillstånd, ej enklare tävling m.m. vilket blir dyrare och krångligare för alla inblandade.

För er som har fått ut licensen "automatiskt" när ni tävlat i annan gren och tagit RR-licens finns det möjlighet att byta under säsong. Snälla kontakta SVEMO om detta så jag slipper bli nerringd!

Vadå? Licensen skicka botkyrka motorklubb in. Men jag tänkte va medlem i LMS.
Betyder det att jag inte får köra :confused: ????

Kniv, stilett, butterfly och bazooka. I norra botkyrka, dom är inte kloka.

F'låt, kunde inte låta bli att citera Latrin Kings. :fniss

Najs att man kommer bli tokstekt på KM:et. Vore kul ifall det var några fler Rookies som ville kriga om sista plats. Hoppas fler anmäler sig, 7 startande, känns lite tunt.

Najs att man kommer bli tokstekt på KM:et. Vore kul ifall det var några fler Rookies som ville kriga om sista plats. Hoppas fler anmäler sig, 7 startande, känns lite tunt.

Jag väntar på delar så jag kan skruva ihop kopplingen igen :mad:
Igår var det 2-5 arbetsdagars leverans. Hoppas det hinner komma i tid, Isf. så kan vi slåss om sistaplatsen :tummenupp

Jag väntar på delar så jag kan skruva ihop kopplingen igen :mad:
Igår var det 2-5 arbetsdagars leverans. Hoppas det hinner komma i tid, Isf. så kan vi slåss om sistaplatsen :tummenupp

Får hoppas på två snarare än fem dar då ifall du skall hinna. Eventuellt kommer man få köra sitt första race i regn oxå, kommer gå skitbra :yoparty
Kraschade båda regnkörningarna förra året...

Någon som har ett par extrafälgar med regn/medeldäck passande en aprilia RS-250 att låna ut för tisdagens aktiviteter?

Själv är jag lite svältfödd på dessa...

Nån som har en RS250 att låna ut för tisdagens aktiviteter?

Min har fått för sig att den skall börja koka efter typ 10 varv. :huvet

Jag har dock regndäck på fälg, men vad hjälper det. :rolleyes:

Skämt åsido! Imorgon blir det byte av kylsystemet och luftning, luftning, luftning! Sen får det bära eller brista på tisdag! :yoparty

Några fler bra tips på hur man får bort alla ev. luftfickor än att lufta på båda luftskruvarna och luta hojen åt både höger och vänster?

Om det varesig är luft eller fel på kylsystemet, vad skall man gå vidare med att kolla? :va Stift, bestyckning eller månne Blocket efter en 4t? :glömdet

Skämt åsido! Imorgon blir det byte av kylsystemet och luftning, luftning, luftning! Sen får det bära eller brista på tisdag! :yoparty

Några fler bra tips på hur man får bort alla ev. luftfickor än att lufta på båda luftskruvarna och luta hojen åt både höger och vänster?

Om det varesig är luft eller fel på kylsystemet, vad skall man gå vidare med att kolla? :va Stift, bestyckning eller månne Blocket efter en 4t? :glömdet

Tråkigt.

För att lufta den så gör du som du beskriver plus att du och en kompis lyfter den i framhjulet så högt ni orkar.

Det sura är att det måste vara något konstigt fel på din hoj. Spricka i en cylinder/topp eftersom den går bra i några varv och sen sämre och nu även kokar.

/Pär

Ser ut som om vi slipper regnet imorgon. :yoparty

Ni slipper även HTRacing's två stackars förare! Riktigt synd då vi såg fram emot en tävlingsdebut nu imorgon. Men men, nya tag så står vi där och frågar hur allt går till, och kommer sist i racen :D Hoppas ni får en riktigt rolig dag med strålande väder och bra racing :tummenupp

Hej, på min rs 250 var det termostaten, kunde köra i full patte ett tag och sen började den tok koka.

Du vet var den sitter?, plocka bort den och koka den i en kastrull och kolla med termometer när den öppnar eller som i mitt fall så hade den hängt upp sig och var halvöppen hela tiden. :brinnerup

Mvh

Hej, på min rs 250 var det termostaten, kunde köra i full patte ett tag och sen började den tok koka.

Du vet var den sitter?, plocka bort den och koka den i en kastrull och kolla med termometer när den öppnar eller som i mitt fall så hade den hängt upp sig och var halvöppen hela tiden. :brinnerup

Mvh

Du har pm! ( Så slipper vi skita ner tråden med tvåtakts-problem.) :)

Bilen packad, föraren anmäld, hojen hämtas runt lunch. Bara det inte regnar, bara det inte regnar, bara det inte regnar. Jag ORKAR inte med regn. Okej?

Du ska dit ser jag, skoj skoj! Ska sikta på dig, kanske. Eller nått. Jag vet inte.

Otroligt få anmälda till 125-400-klassen tycker jag, det är fel. Vi hoppas det dyker upp lite folk på plats.

Gött med en 125 racer i startfältet också! Men Mattias då? ska inte han va med och köra?
Jaja, 9 anmälda än så länge och det är fler startande än i nåt av SP-racen förra säsongen :)

Gött med en 125 racer i startfältet också! Men Mattias då? ska inte han va med och köra?
Jaja, 9 anmälda än så länge och det är fler startande än i nåt av SP-racen förra säsongen :)

Min motorcykel är trasig! Eller inte trasig. Jag har... vadskajagsäga... vissa tillitsproblem till min motorcykel i förhållande till min förmåga att handha och framföra den. Den kunde tydligen gå sönder efter en väldigt kort sträcka. Detta utan att det märktes nån skillnad för mig. Jag har ingen koll, vilket irriterar mig och rubbar mina cirklar.

Min motorcykel är trasig! Eller inte trasig. Jag har... vadskajagsäga... vissa tillitsproblem till min motorcykel i förhållande till min förmåga att handha och framföra den. Den kunde tydligen gå sönder efter en väldigt kort sträcka. Detta utan att det märktes nån skillnad för mig. Jag har ingen koll, vilket irriterar mig och rubbar mina cirklar.

Och hur tror du att du ska lära dig det? Genom att sitta och tjura?
Nä släpp sargen och kör! Annars lär du dig aldrig. Pungt.

Själv så stressar jag runt och försöker få hojen färdig för avfärd mot VM i KM.

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick