LMS RR-Träningar 2010

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Och hur tror du att du ska lära dig det? Genom att sitta och tjura?
Nä släpp sargen och kör! Annars lär du dig aldrig. Pungt.

Själv så stressar jag runt och försöker få hojen färdig för avfärd mot VM i KM.

Jag tror bestämt att det är kontraproduktivt att hafsa ihop nåt man tror är körbart, bara för att några timmar senare få reda på att det inte var det. Jag trodde allt var klart senast, men jag hade fel. Från nu slutar jag nog gissa, annars blir det bara skit av alltihop.

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Jag tror bestämt att det är kontraproduktivt att hafsa ihop nåt man tror är körbart, bara för att några timmar senare få reda på att det inte var det. Jag trodde allt var klart senast, men jag hade fel. Från nu slutar jag nog gissa, annars blir det bara skit av alltihop.

Nu spär du ju bara på myten om att det är hokus pokus med tvåtakt. :mad:

Det är inte det. Med grejer som inte är uppslitet och hyfsat standard och följande boken så går det inte fel.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nu spär du ju bara på myten om att det är hokus pokus med tvåtakt. :mad:

Det är inte det. Med grejer som inte är uppslitet och hyfsat standard och följande boken så går det inte fel.
Nej, inte hokus pokus. Men det går inte att chansa.

För övrigt tippar jag skit-sege som femma som bäst idag.

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
Det var jävlit kul o va funkis idag på LMS.
Stod i Torparn med Tobbe och försökte vara alert.

Man blir imponerad äver er framfart och riktigt skönt att det inte blev en krashfest. Vad jag vet så var det bara en som dansade i sanden en gång.

Säger som ovan, en kanonkväll.

KMKZ

KMKZMOTORSPORTS.COM
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
Yamaha R1 YEC
Nån som har en RS250 att låna ut för tisdagens aktiviteter?

Min har fått för sig att den skall börja koka efter typ 10 varv. :huvet

Jag har dock regndäck på fälg, men vad hjälper det. :rolleyes:

Skämt åsido! Imorgon blir det byte av kylsystemet och luftning, luftning, luftning! Sen får det bära eller brista på tisdag! :yoparty

Några fler bra tips på hur man får bort alla ev. luftfickor än att lufta på båda luftskruvarna och luta hojen åt både höger och vänster?

Om det varesig är luft eller fel på kylsystemet, vad skall man gå vidare med att kolla? :va Stift, bestyckning eller månne Blocket efter en 4t? :glömdet

Lite bilder som min sambo tog ikväll. Det var första gången hon fotade med systemkamera men resultatet blev helt ok ändå tycker jag.

Kungaklassen

Tack alla funktionärer och tävlingsansvariga för en kanonkväll!
:tummenupp

Heje, fick du mitt meningslös pm? :tummenupp

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Stort tack till alla funktionärer och alla andra som jobbade på KM idag, utan er inget race! Och det blev ju en kalasfin kväll. :tummenupp

Och inte en enda som trillade av. :)

Och tack Alex för lånet av transponder! Den är trasig, den visar för långsamma tider. :D

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Stort tack till alla funktionärer och alla andra som jobbade på KM idag, utan er inget race! Och det blev ju en kalasfin kväll. :tummenupp

Och tack Alex för lånet av transponder! Den är trasig, den visar för långsamma tider. :D

Viste att det inte var mig det var fel på utan transpondern! :tungan

KMKZ

KMKZMOTORSPORTS.COM
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
Yamaha R1 YEC

Va snackar du om, det va väl nårra som fick äta grus? :va

Annrs en toppen kväll! :yoparty

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Då så vill jag (aningen sent kanske) tacka alla som ställde upp som tävlingsledning och funktionärer på KM1 igår. Utan er skulle detta aldrig fungera. Många stora tack!

Vad det gäller min egen del är jag väldigt nöjd med gårdagen trots att jag kom sist av de som kom i mål i 125-400. (Lider med dig Kunkel)
Hojen gick bra och jag kände mig säkrare på den än någonsin tidigare. 1.10.5 är nytt PB och är en förbättring med ca 6 sekunder från KM2 i höstas då jag dessutom planterade potatis strax efter halkbanan.

Det enda som såhär i efterhand käns surt är att jag i 6 av 10 varv var snabbare än Johan(st1050), men lyckades aldrig komma om. När jag hade chansen valde jag att pröva på yttern, men det funkade såklart inte och därefter var det gulflagg som hindrade mig.

Såg även att jag var med på en av exempelbilderna från LMS-arkivet här ovanför. Fin bild. :D
Ser gärna att fler fotografer lägger upp sina bilder så man kan se om man ser snabb ut på någon mer bild.

Allt som allt är jag helnöjd och tackar återigen alla er som ställde upp och jobbade.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Det va ingen kul kväll alls igår, jäfla ljudkille diskade mig! fattar ingenting, dessutom när jag skulle få kaffe så tog både vatten och bönor slut.

Måste va otur för det är ju helt nytt och knappt inkört och enligt tillverkaren ska det bara låta 88dB, typintyget säger ju så!
det var ju så mkt fukt i luften så ljudvågorna måste ha gått betydligt snabbare, sen måste det mätts på fel ställe och för mycket grejjor som ljudet studsade på och förstärktes minst 10gånger på vägen, nån måste ha monterat en MEGAFON precis framför ljudmätaren (precis när JAG körde förbi, för i princip alla andra klarade sig ju!)
Sen mättes det på fel sida om banan och sen är det ju helt fel mätmetod som används! :gnissla :D:D:D:D:D:D:D:D:tungan:tungan:huvet

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det va ingen kul kväll alls igår, jäfla ljudkille diskade mig! fattar ingenting, dessutom när jag skulle få kaffe så tog både vatten och bönor slut.

Måste va otur för det är ju helt nytt och knappt inkört och enligt tillverkaren ska det bara låta 88dB, typintyget säger ju så!
det var ju så mkt fukt i luften så ljudvågorna måste ha gått betydligt snabbare, sen måste det mätts på fel ställe och för mycket grejjor som ljudet studsade på och förstärktes minst 10gånger på vägen, nån måste ha monterat en MEGAFON precis framför ljudmätaren (precis när JAG körde förbi, för i princip alla andra klarade sig ju!)
Sen mättes det på fel sida om banan och sen är det ju helt fel mätmetod som används! :gnissla :D:D:D:D:D:D:D:D:tungan:tungan:huvet

Glöm inte den bästa:

Men idag är det ju medvind....,3

Edit: Vad var det som lät för mycket tror du? Avgas? Insug? Bönor och fläsk till lunch?

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Glöm inte den bästa:

Men idag är det ju medvind....,3

Edit: Vad var det som lät för mycket tror du? Avgas? Insug? Bönor och fläsk till lunch?

varje varv la jag av en sån BRAKARE att det måste ha hörts till KINA!

Bönor med fläsk ska man inte äta till lunch om man ska klara ljudkravet :)

avgas definitivt, jag hittade sen en bricka hemma i paketet från leovince, den passar perfekt i avgassystemet, den kanske ska sitta där också? men är inte med på nån ritning... får testa nästa träning :D

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
varje varv la jag av en sån BRAKARE att det måste ha hörts till KINA!

Bönor med fläsk ska man inte äta till lunch om man ska klara ljudkravet :)

avgas definitivt, jag hittade sen en bricka hemma i paketet från leovince, den passar perfekt i avgassystemet, den kanske ska sitta där också? men är inte med på nån ritning... får testa nästa träning :D

Du har alltså inte åkt med årriginal utan helsystem med extra allt? Typiskt dig!

/ Jens

nizze69

Fattig racingfarsa, men vafan..glad ändå
Gick med
17 Dec 2005
Hoj
Kawa Mean Streak, MV Agusta F3

Tyckte den lät som en hoj ska låta, speciellt när du tog ur db-killern :D.
kul iaf att "våran" ljudkille fastnade i nätet, bevisar ju att "egenintresse" inte är något problem :tungan

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM