Alx
Numera tävlingsledare
- Gick med
- 8 Nov 2004
- Hoj
- Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Du skrev "WM" och jag hackade på det. Kan man få lite uppmärksamhet?
Jag ber om ursäkt! Gulle gulle gull på dig Mattias!
Jag ber om ursäkt! Gulle gulle gull på dig Mattias!
Öh.. Tare lite lungt nu jävla poptjärna. Va fan, komma här å käfta. tungan)
För din information:
W [wue] är ösgötska för svenskans V. Helt accepterat här i krokarna.
Stå på dig Alx!
Välkommen till vuxenlivet Alx. När du har varit i detta livet så länge som Mattias blir du lika luttrad och hemsk..
/ Jens
W kan användas istället för R också, har jag förstått. "Dä wyker om ditt bakdäck, döh" och "Fyj faaan vad wolit", till exempel. Jag har varit på Sviestad sen 1994 (inte nonstop), så man har ju hört en del. Men man vänjer sig aldrig.
Pff. Jag är bara tjugosjutton. Som en nyponros!
W kan användas istället för R också, har jag förstått. "Dä wyker om ditt bakdäck, döh" och "Fyj faaan vad wolit", till exempel. Jag har varit på Sviestad sen 1994 (inte nonstop), så man har ju hört en del. Men man vänjer sig aldrig.
Vi östgötar är störst, bäst, vakrast och snyggast! Ni andra är bara avundsjuka!
Tack Jens
Störst : Magnus Samuelsson? Stor som ett hyreshus.
Bäst : Ovan nämnda vann väl Wueää-Äm i strongman för 100 år sen?
Vackrast : Uhmm... ja, jo.. ok...
Snyggast: Se tidigare svar.
Skämt åsido...
Finns här någon som kan ge lite tips på vad för justering som behöver göras för att få bakänden på AprÄlljan att sluta dansa vid hårda inbromsningar?
Det enda jag kunnat läsa mig till är hårdare förspänning fram. Är det medicinen?
Skämt åsido...
Finns här någon som kan ge lite tips på vad för justering som behöver göras för att få bakänden på AprÄlljan att sluta dansa vid hårda inbromsningar?
Det enda jag kunnat läsa mig till är hårdare förspänning fram. Är det medicinen?
Skämt åsido...
Ett annat hett tips är att sitta lite längre bak.
Som denne vackre individ:
Ser du en stjärna?jag ser ingen individ.... ??
Ett annat hett tips är att sitta lite längre bak.
Det eller lite mer olja fram så den arbetar mot en "större" oljekudde längst ner i gaffeln istället för att arbeta mot gummistoppet. Testa med lite hårdare förspänning först.
/ Jens
Tack för tipsen.
Skall prova förspänning och sittställning, och om det inte räcker så får jag helt enkelt ta i lite mer olja i gaffeln.
Lätt att låta som en besserwisser MEN.
Många som har det problemet bromsar för aggresivt i början.
Sliter du tag i handtaget när du tycker att det är dags att bromsa ger gafflen väldigt mycket fart och den kommer ligga i ett lägre läge under bromsningen vilket gör att hojen vill lyfta bak.
Testa att gå på lite mjukt bara de första metrarna för att sedan gå ORDENTLIGT när gaffeln väl har satt sig.
Kan låta konstigt men att bromsa mindre i början gör att du kommer att flytta fram dina bromspunkter.
Du kör ju tvåtakt oxå, har du testat att mysa med lite bakbroms samtidigt som du lägger på frambromsen? Gör sjuk skillnad. 4-taktsåkarna har ju motorbromsen som de lägger på så mycket de vågar.
Lätt att låta som en besserwisser MEN.
Många som har det problemet bromsar för aggresivt i början.
Sliter du tag i handtaget när du tycker att det är dags att bromsa ger gafflen väldigt mycket fart och den kommer ligga i ett lägre läge under bromsningen vilket gör att hojen vill lyfta bak.
Testa att gå på lite mjukt bara de första metrarna för att sedan gå ORDENTLIGT när gaffeln väl har satt sig.
Kan låta konstigt men att bromsa mindre i början gör att du kommer att flytta fram dina bromspunkter.
Du kör ju tvåtakt oxå, har du testat att mysa med lite bakbroms samtidigt som du lägger på frambromsen? Gör sjuk skillnad. 4-taktsåkarna har ju motorbromsen som de lägger på så mycket de vågar.
Bara en nyfiken fundering men borde man inte kunna minska returdämpningen bak med så bakändan ligger kvar i marken längre då den sträcks ut lättare. Vet att dämparen jobbar på fel håll och bak/motorbroms och inställning fram låter mest rätt. Men om det inte påverkar resten av kurvan negativt borde man väl kunna ändra lite bak med.
Skämt åsido...
Individens tips är wätt bra, sitt långt bak, knip åt med knäna om tanken, böj på armarna och håll löst i styret. Då kan bakänden på hojen bli ganska lätt utan att den börjar dansa runt. Det är kanske lättare sagt än gjort men....
/Stefan
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|