LMS RR-Träningar 2010

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Hehe! Den gick ju bra ett pass i alla fall, nu måste jag skruva lite inför Knutstorp så att hojen får bensin hela tiden istället för ibland...
Bränslefiltren i förgasarna som sagt och kolla så inte kranen är tilltäppt. Du kör ju redan på reserven (bägge rören används = nödvändigt på långa rakor för att få soppa) annars hade det varit mitt första tips.
Själv så måste jag hitta 2 sekunder till för att vara nere på mina "normala" tider, misär...

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
DSC00200.jpg

Har för mig att dessa ska vara fastskruvade Gustav!

DSC00193.jpg

DSC00180.jpg

DSC00150.jpg

Bilderna tagna med Ainon därav lite taskiga bilder.
Får se vad svågern fick med sin kamera imorgon.

Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Otto ska du köra?
Lite nyfiken på ditt återtåg från skada.

Tänkte komma ner för att spana lite men åker till Gottland imorgon för att smygträna lite.

Kör hårt!

//Stefan

Jo men det gick bra idag, körde tre pass och på det sista så körde jag ganska många låga 1.01 tider med massor bakhjulsåka och sladdande på ett contibakdäck som var slut när träningen började.
Det blir helt klart lite kantigt när jag inte har full styrka och kontroll på högerarmen, men jag hade riktigt jävla roligt på träningen idag så jag är mycket nöjd.

Nu ska jag till knutstorp och köra mån-tis, sen på tisdagsträningen om två veckor ska jag unna mig lite bättre däck och se om jag kommer ner på några vettiga tider. 58-59 någonstans hoppas jag kunna åka då.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
ja men då gick det ju ännu långsammare... :näsblod men det viktigaste var faktiskt att på den här träningen var det riktigt kul att köra hoj för första gången sen skadan....

Absolut ska det vara skoj att åka hoj och leka lite.

Hoppas du inte har för j@vla ont imorgon.

3 öl och 1 grillad fläskfile senare så kollar vi igenom bilderna från svågerns kamera nu.

Last edited:

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Jo men det gick bra idag, körde tre pass och på det sista så körde jag ganska många låga 1.01 tider med massor bakhjulsåka och sladdande på ett contibakdäck som var slut när träningen började.
Det blir helt klart lite kantigt när jag inte har full styrka och kontroll på högerarmen, men jag hade riktigt jävla roligt på träningen idag så jag är mycket nöjd.

Nu ska jag till knutstorp och köra mån-tis, sen på tisdagsträningen om två veckor ska jag unna mig lite bättre däck och se om jag kommer ner på några vettiga tider. 58-59 någonstans hoppas jag kunna åka då.

Kul! Låter som om du är på god väg. Nästan så jag skulle bjuda dig på ett fint dulop så du får sätte några kanontider ;)

Själv åker jag till Gotland imorgon för att köra 4 dagar. Ska bli kul, aldig varit där tidigare.

Ska kolla dina tider nästa tisdag så du sköter dig :tummenupp

Tanken finns att ha någon föreläsning i ämnet med förare som kört WM = snabba, kan ställa in hojen.

Finns det intresse för en sån föreläsning eller lägger jag ner tid i onödan?

Nu har jag aldig kört VM men jag tyckte det behövdes lite inputs för att köra fortare så jag startade själv en blogg för att dela med mig om den kunskapen jag har samlat på mig genom åren.

Har bara börjat med del 1 än så länge, "Körtankar" med det kommer mer :)

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Den rök iallafall för två. ( minst ) :)
Tarvligt att fota på utvarvet. :brinnerup

DSC00200.jpg

Har för mig att dessa ska vara fastskruvade Gustav!
Jajaja. Detaljer. Fast så där satt den inte utan den var lös. På bilden hade jag tagit ut den ur insugsgummit. Klantig mek som sagt. Körde iofs in eftersom jag märkte att det var ngt knas dp den ville varva/gick supermagert i högerkurvorna - förgasaren trillade väl utåt då helt enkelt.... :gnissla

Jädrans, är det en fabriksförare vi ser? :yoparty :Bugar
Nähhh. En medelålders, medioker förare som leker roadracing. Är man inte snabb får man försöka se snabb ut i depån...
Fast det duger för mig, fast igår gick det makalöst långsamt och blev bara två pass pga två långa rödflagg och justeringar efter kraschen. På´t igen om två veckor. :)

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nähhh. En medelålders, medioker förare som leker roadracing. Är man inte snabb får man försöka se snabb ut i depån...
Fast det duger för mig, fast igår gick det makalöst långsamt och blev bara två pass pga två långa rödflagg och justeringar efter kraschen. På´t igen om två veckor. :)

Skit samma om den funkar, SÅDÄR SKA DET SE UT! Otroligt vackert.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Tack!

Jag jobbar på att bli bättre. :tummenupp

Bara att dra ett PM om nån vill ha en bild. Det kostar inget.

// Johan

Snyggt. Bättre fart i bilderna nu. :tummenupp

RR går före sådana värdsliga saker som att jobba. :)

Det var bättre än corren som morgonläsningen o titta på dina bilder problemet är väl att man blir lite sen till jobbet.:)
/Jocke

Last edited:

Macco

Vilsen
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
GSXR750 -07, CX500 -80 och RD125-74
Ah såg riktigt gött ut!
Sålde min hoj i lördags, får nog jaga rätt på nåt nytt att åka på snart, abstinensen kommer krypande :hoppa

Men Gustav vad är detta, storsatsning i år med nytt skinnställ och allt?
Och hur gick det för resten, såg att magnus va och körde, börjar han hitta rätt på aprillian?
Vad hände under kvällen, det pratas om krasch och oljespilll?

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Ah såg riktigt gött ut!
Sålde min hoj i lördags, får nog jaga rätt på nåt nytt att åka på snart, abstinensen kommer krypande :hoppa

Men Gustav vad är detta, storsatsning i år med nytt skinnställ och allt?
Och hur gick det för resten, såg att magnus va och körde, börjar han hitta rätt på aprillian?
Vad hände under kvällen, det pratas om krasch och oljespilll?

En FZR1000 med motorhaveri och en som jag förmodar bröt nyckelbenet ut på startrakan.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC