LMS RR-Träningar 2011

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Det såg riktigt stabilt ut tills precis innan dina akrobatiska övningar. ;)

Här finns fler bilder. : https://picasaweb.google.com/johanlorant (första fotoexpiditionen för i år så man var lite ringrostig)

Ses ikväll!

// Johan

En liten rapport från mig till den som undrar..

Till skillnad från feg-Otto som sparar sina bra tider till tävling nötte jag alltså personbästa i helgen. Det hela slutade på ny bästa varvtid om 58.93, dessvärre även highsider i nya sektionen.

Jag slog i bäckenet, foten och fingret, samt sträckte mig i ljumsken. Ortopeden på akuten sa att allt var helt och bra, om de gjorde ont så var tabletter i olika former och färger bra.
Trots olika tabletter, förvisso alla vita, gör det fortfarande rätt ont. Ljumsken fungerar inte vilket leder till att jag inte kan få fram ena benet framför det andra och bäckenet sitter snett mot ryggraden. Bäckenet ska gå att ploppa till rätta, men jag har inte lyckats än..

Just nu ser det mörkt ut för min del och SM-premiären, men jag har inte gett upp än. Jag ska bara bli bra i kroppen, köpa hjälm, handskar, skinnställ, motorkåpor, fler styrpinnar, fler fotpinnar, mer plast, få hjälp att svetsa tanken och hitta en skopa självförtroende.

Tack Johan Lorant för bilderna. Hela kraschserien finns på min hemsida.
IMG_2265.jpg

Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
En liten rapport från mig till den som undrar..

Tack för omnämnadet i bloggen! :tummenupp Men så supermycket speciellt tycker jag nog inte att jag gjorde efter kraschen. Inte mer än nån annan skulle gjort. Även om du nu hade varit otrevlig efter klotningen vilket du absolut inte var så tror jag ingen hade tagit det på fel sätt i det läget.

Hopas du får ordning på kropp och hoj snabbt så att du blir med i matchen snart igen!

Som Otto säger är nyckel/sko/skinngubben i Skäggetorp superduktig! Jag tror inte du behöver ge många hundralappar för att få ordning på stället om du går till honom med det.

// Johan

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Till mitt försvar måste jag fakitskt säga att även jag kapade mitt personbästa i söndags. Tror att det till slut blev 6 tiondelar, och det utan highsider! 57,13 är tiden du ska slå när du skruvat ihop hojen!

57,13 är en riktigt bra tid Otto, bra jobbat.
Hur mycket 600cc-rabatt får jag? :)

Tack för omnämnadet i bloggen! :tummenupp Men så supermycket speciellt tycker jag nog inte att jag gjorde efter kraschen. Inte mer än nån annan skulle gjort. Även om du nu hade varit otrevlig efter klotningen vilket du absolut inte var så tror jag ingen hade tagit det på fel sätt i det läget.

Hade du inte varit där och hjälpt till hade jag kännt mig tvungen att krypa av banan. Jag försökte initialt krypa, med det var ingen hit..
Jag är tacksam! :)

Och efter rekommendationer från höger och vänster ska självklart skäggetorpsskinnochnyckelturken få ett litet sömnadsarbete. Tror ni han har dekaler att sätta på hojen? ;)

Last edited:

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Jag sitter och följer träningen hemifrån via amigoo.se.

Kjell verkar ha fått bra fart, nästan lika bra som Watz! :tummenupp
Håll i det tempot till KM Kjell! :tungan

Otto närmar sig 57:eek:r men är inte riktigt där, fick han inte på de nya däcken?

Tät R600 fight också, tre förare på låga 1.03, Lena, Björn och Janne. Dahlgren spelar egen liga en sekund snabbare. Otroooligt spännande!

Heja heja heja:banana!

Edit1:
Min förhandsfavorit(alla andra favoriter är politiskt oförsvarbara) i R600 avancerar! Lena 1.02.7. Gogogo! :tummenupp

Edit2:
Noo, Janne went down. Inspired of #31? The R6-06 is simply too powerful out of Kjells corner (Yamaha corner?).
Skittråkigt Janne. Jag hoppas att det gick 'bra' med både dig och hoj. Säg till om du tror att jag kan hjälpa till med delar. Dessvärre har jag inte så mycket reservgrejer kvar efter helgen.. :död

Edit3:
Lena avancerar vidare i R600 ligan under sista passet. Slipar tiden till 1.02.68, dryga 2 tiondelar efter Dahlgren som tar hem segern.
Otto verkar inte få ihop så många varv, antingen är han nöjd, hungrig eller däcklös. Han gör en bra tid - 58.35, men är dock ett par sekunder efter Kjell.(!)
Ryktet säger att Kjell fegar ur och inte kör Anderstorp, detta trots hans otrooliga formtopp, eller finns det ännu mer att hämta Kjell!? :banana

Tack för uppvisningen!
Tack för www.amigoo.se Göran, en toppensida!

Edit4:
Vid närmare granskning visar det sig att Otto endast körde 4 varv, varav ett på 59 och de andra tre på 58. RespeCkt. :tummenupp
Varför blev det inte mer köra?

Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Tack alla funkisar och träningsledare! :Bugar

En kanonkväll blev det! Utan att ta i så det gjorde ont slipades det nog bort en sekund på varvet när jag kollade laptimern. :p

Jag sitter och följer träningen hemifrån via amigoo.se. ...........

Det är väl aldrig så att du sitter och är lite körsugen? ;)

Last edited:

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
...Kjell verkar ha fått bra fart, nästan lika bra som Watz! :tummenupp
Håll i det tempot till KM Kjell! ...

Vilken Kjell pratar du om nu, den riktiga LMS-Kjell? Om ja, vilken fart han har fått!! Visst gick det fort förut också men detta tempo. :Bugar

ett par sek snabbare än Otto som kör 58 or blir med min matte 56!! :Bugar :Bugar

...Jag ska bara bli bra i kroppen, köpa hjälm, handskar, skinnställ, motorkåpor, fler styrpinnar, fler fotpinnar, mer plast, få hjälp att svetsa tanken och hitta en skopa självförtroende.

Ajdå, ibland gör RR ont och är dyrt.

Måste du köpa allt till Anderstorp? Går det inte att låna ihop saker? Vad har du för storlek på hjälm, handskar, skinnställ?

Last edited:

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Vilken Kjell pratar du om nu, den riktiga LMS-Kjell? Om ja, vilken fart han har fått!! Visst gick det fort förut också men detta tempo. :Bugar

ett par sek snabbare än Otto som kör 58 or blir med min matte 56!! :Bugar :Bugar

Måste du köpa allt till Anderstorp? Går det inte att låna ihop saker? Vad har du för storlek på hjälm, handskar, skinnställ?

Fick ett personligt tips av Fredde och vips kapades 3 sec bort, hur svårt kan det va!!!
Tyvärr var det lite chrashfest idag och en av Otto´s huvudsponsorer Börje gick i backen vid Bergskurvan och eftersom Otto är lika snäll som snabb så hjälpte han och Tobbe samt Birger Börje med hoj och bil och sånt.
Ang. Anderstorp funderar jag på att göra som dom gjorde förr åka ner på hojen skruva bort lite gatprylar, en halvrulle silvertejp senare är man på banan och åker 43or förlåt 33or ska det vara.... Packar väl Caddy´n klockan sex på Lördag morron och styr mot Småland, efteranmäler mig besiktning sen kval och race, gamar till mig en sovplats någonstans sen Söndag på´t igen. Bara och dra plastkortet och betala i vinter....
Harebäst alla därute mvh. Kjell

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Otto har "tränat hårt" och "åkt sidvagn" vilket tydligen gjorde ajaj i axeln. A-förar fasoner nämnde jag innan jag åkte ut på banan. Trots huvudvärk och som vanligt urusla tider gnetar jag på i botten. :)

Lite fina bilder på mig borde lätta upp stämningen! :D

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser

Jag är inte helt övertygad om att det var Kjell him self som producerade 56:eek:rna.. Jag ser tre möjliga förklaringar (förutom Kjells då);
Hojen togs på en liten provtur av någon annan.
Transpondern lånades ut till någon annan.
Kjell gick med kaffe och socker till Göran i tidtagningen.

RR är roligt och dyrt.
Hjälm, handskar och skinnställ måste jag fixa förr eller senare i vilket fall. Så det är bara att slanta upp! (Det hela blir lite lättare imorn när vi sålt den gamla motorn vi köpte av dig)

En kanonkväll blev det! Utan att ta i så det gjorde ont slipades det nog bort en sekund på varvet när jag kollade laptimern. :p

Det är väl aldrig så att du sitter och är lite körsugen? ;)

Grattis till prestationen banan!

..och ja, lite sugen är jag väl..

Hemskt tråkigt att höra om krascher och onda a-föraraxlar. Krya på oss allihopa så syns vi på Anderstorp, inklusive Kjell!

Last edited:

Clas

Medlem
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
Honda CBR929RR
Lite fina bilder på mig borde lätta upp stämningen! :D[/QUOTE]

Alx,hoppas den här lättar upp lite.

Bifogat

• P4199881.JPG
    P4199881.JPG
    202.2 KB · Visningar: 81
Last edited:

Yrla

Ms T
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
1 st Street Triple R och 2 st ½ CBR 600 RR

TACK själv! :)
Vill oxå passa på att tacka förarna :Bugar som stannade och hjälpte till i
Kjells corner (Yamaha corner?)
Tänk vad långt det kan vara mellan två sektioner ibland, jag hann bli riktigt orolig innan jag såg föraren ordentligt!

Stämningen på tisdagsträningarna är toppen! :)

...eftersom Otto är lika snäll som snabb så hjälpte han och Tobbe samt Birger...
Och ALLA är så hjälpsamma! :tummenupp

KjellBrell

Mr Ödmjuk!!??
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yzf-R1-07 gata/bana
Jag är inte helt övertygad om att det var Kjell him self som producerade 56:eek:rna.. Jag ser tre möjliga förklaringar (förutom Kjells då);
Hojen togs på en liten provtur av någon annan.
Transpondern lånades ut till någon annan.
Kjell gick med kaffe och socker till Göran i tidtagningen.

What the f**k, veckans påhopp!!!!
Eftersom du redan har fått ditt straff så slipper du mina jutsutrixs i en närstrid. Mårten lånade min hoj, transpondern låg hemma i laddaren, Kjell fixade inget kaffe till Göran. Du vet väl att det är förbjudet att spekulera på Racingavdelningen det kan leda till personskador......
Enligt Amigoo satte jag tiden på en 125 Std. bara en sån sak..

Vill tacka Lena för startträningen, samt alla som va funkisar och gjorde det hela möjligt, tack och bock. Harebäst alla där ute, mvh. Kjell

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati