Även om inte behövs ett Öhlins servicecenter för att plocka ur fjädrarna, så kan jag ändå tycka att det det är bökigt att ha öhlinare på hojen i Sthlm. Mig veterligen finns det inte en riktig Öhlinsverkstad i Stockholm med omnejd.
Den är för stor, funkar på singeldämpare.
FJJ racing i almunge, carla pro shop i sollentuna, MÖR södertälje, det är väl ändå rätt okej med valmöjligheter?
Må vara en bit ifrån centrala Stockholm men Eng racing i Västerås är riktigt vass på fjädring, både till hojar som går på grus och de för asfalt.
För att stöka till de med ännu ett alternativ..
Tack för alla svar. Jag kollar med Carlas i Sollentuna. Jag ska inte byta fjädrar, bara komma åt och lacka under och sedan montera samma fjädrar igen.
De där fjädersänkningsmojängerna från Biltema får nog inte heller plats. Men tack för tipset.
Jag renoverade ett par Marzoccistötdämpare för en massa år sedan och då satte jag upp stötdämparna i skruvstädet och hängde mina (då) 75 kilo i fjädern och plockade bort brickan som håller fjädern. Kanske hade jag tre armar då och kanske hjälpte största skruvmejseln till.
Även om inte behövs ett Öhlins servicecenter för att plocka ur fjädrarna, så kan jag ändå tycka att det det är bökigt att ha öhlinare på hojen i Sthlm. Mig veterligen finns det inte en riktig Öhlinsverkstad i Stockholm med omnejd.
Tack för alla svar. Jag kollar med Carlas i Sollentuna. Jag ska inte byta fjädrar, bara komma åt och lacka under och sedan montera samma fjädrar igen.
De där fjädersänkningsmojängerna från Biltema får nog inte heller plats. Men tack för tipset.
Jag renoverade ett par Marzoccistötdämpare för en massa år sedan och då satte jag upp stötdämparna i skruvstädet och hängde mina (då) 75 kilo i fjädern och plockade bort brickan som håller fjädern. Kanske hade jag tre armar då och kanske hjälpte största skruvmejseln till.
Jag har i likhet ed dig bara hittat verkstäder som håller på med geggmoppar. Hittills har jag skickat delarna till Kumlins i Sala, men även där är det problem om jag vill ha ngt ändrat. De verkar inte bekväma med gatcykelgrejor. Vet inte modellbeteckningar, kan inte svara på vad fjädrar eller komponenter jag borde byta till om jag vill ha mjukare etc. Om jag tar fram partnummer själv, så kan de ta hem delarna till mig osv. Det känns inte som att man kommit till rätt ställe helt enkelt. MÖR och FJJ har jag inte hunnit prova, men två andra i sthlm.
Sist jag provade en butik i Sthlm var det Carla Pro Shop. Det var trassel, jag fick själv ta fram partnr och en del grejer blev fel. Dvs jag hade likagärna kunnat beställa från england på nätet.
Jag tror däremot att de gör skälv för namnet om det vore cross/endurogrejer.
Den närmaste servicestället som Öhlins själva anger på sin hemsida är motospeed i Västerås.
Ett sådant verktyg skulle man ha.Hur mycket kraft som behövs varierar ganska kraftigt, oftast behöver man bara släppa fjäderförspänningen så kan man därefter pillra lös fjädern.
Den här använder jag när det behövs extra kraft.
Ett sådant verktyg skulle man ha.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |