Elmhult
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 May 2021
- Hoj
- 2020 Kawasaki KLX230
Bytte huvudcylindern på min SXC då koppling går så j*vla tungt. Det kan såklart finnas andra orsaker till att den går tungt men jag började där.
Nu har jag luftat den. Och luftat. Enligt bok och enligt mig själv. Där är ingen förbannad luft i ledningen. Ändå fattas det ca 50% för att frikoppla ordentligt. Ska man ner och lufta i slavcylindern med? Eller har jag gjort något fel likväl? Den känns inte svampig i handtaget och man hör och känner på kåpan att den flyttar lamellerna. Jag har använt rekommenderad olja.
För övrigt så påverkade bytet av huvudcylindern inte trögheten i handtaget över huvud taget. Lika tung som innan.
Nu har jag luftat den. Och luftat. Enligt bok och enligt mig själv. Där är ingen förbannad luft i ledningen. Ändå fattas det ca 50% för att frikoppla ordentligt. Ska man ner och lufta i slavcylindern med? Eller har jag gjort något fel likväl? Den känns inte svampig i handtaget och man hör och känner på kåpan att den flyttar lamellerna. Jag har använt rekommenderad olja.
För övrigt så påverkade bytet av huvudcylindern inte trögheten i handtaget över huvud taget. Lika tung som innan.