Luftfilter - vulkanaskan

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Släng på orginalblåset men låt K&N filtret sitta kvar så blir det precis lagom.

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Hoj
Yamaha R6 2008
dem har ju varnat för att folk med hjärt o lung problem ska hålla sig inne. Så om din hoj inte lider av detta borde den klara sig

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag var precis ute och körde, borde jag vara rädd för att askan har skadat packboxarna i framgaffeln?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Askpartiklarna sätter sig i däcken som små dubbar.. du kan köra hur fort som helst nu, kommer aldrig släppa!

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Ja tjöör med trattar på mina Mikuni RS40:eek:r, så jag skulle säkert kunna gasa på som satan å suga opp de flästa partiklar från 10000meters höjd, men jag är osäker på hur många partiklar per tidsenhet moroten klarar av att suga. Så det kan ju ta en stund att få in skiten så flygtrafiken kan återgå till normal verksamhetsnivå.

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Jag rensade kakelungnen med dammsugaren, sög in aska och allt var frid o fröjd till det började brinna i dammsugaren! Lite glöd som tog fjutt av draget. Inge bra alls... Fick slänga ut en brinnande dammsugare på gården! Så dammsug inte aska. Dammsug inte ö.h.taget. Det är skittråkigt!

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Man bör väl vänta med att byta till fräsh luft i däcken nu? Vårluft brukar ju vara bättre, men nu är det ju kört.. :huvet
Funderar på att prova biltema luft nu då den borde vara burkad förra året?

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
--
Askpartiklarna sätter sig i däcken som små dubbar.. du kan köra hur fort som helst nu, kommer aldrig släppa!

Peter, om du inte lyckas wheela i år kan du from nu alltid skylla på askans påverkan av din motoreffekt :tuttar

edit: inte lyckas wheela i år heller.

Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag ringde till IF idag och frågade om min maskinskade försäkring skulle täcka de ev skador på min superbike som kan uppstå till följd av askanfrån Island. Fan vad vi garvade på kneget. Jag förde faktiskt ett allvarligt resonemang kring detta och det visar sig att force majoure inte täcks. Så var det med den saken. Jag vet dessvärre inte hur man spelar in samtal pä en iPhone annars hade det varit rätt mycke Hassan. Hon som svarade var rätt ställd till en början då jag snackade filter, spridare, bränslefilter etc.

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...