Luftmotståndsmotorcykel

Allvarligt!? Har du löst mysteriet? Det ser onekligen ut som att xjell i grunden är en Penetrator!
Sjukt roligt namn förresten.

Fy fan vad bra gjort av dig! Jag har ärligt talat inte knappt ens trott på originalbilden.

Haha, tack grabbar! Där ser man vad man kan hitta i gamla tidningslägg från stenåldern. Och otroligt nog måste det ha funnits folk som betalat för att trä dit en Xjell Penetrator på hojen... :dummer

Haha, tack grabbar! Där ser man vad man kan hitta i gamla tidningslägg från stenåldern. Och otroligt nog måste det ha funnits folk som betalat för att trä dit en Xjell Penetrator på hojen... :dummer

Dyr var den också! Ca 5000 kronor i dagens penningvärde. Med tanke på att den bara passar på en Gixxer som skulle komma att släppas minst 25 år senare så kan det inte ha sålts överdrivet många.

Men tänk efter nu. Är inte originalbilden shoppad? Är inte Xjell bara ett duktigt tidigt troll?

Efter år av sökande finns en i min ägo nu, en PE Penetrator, en äkta livs levande svart Kjellkåpa...

har en rejäl samling med snygga tillbehörskåpor men kan nu sluta samla, inget slår känslan av att äga en egen Penetrator, en sån som Kjell satte på sin båge.

Sporthojs mest långlivade fenomen är så fantastiskt roligt och trevligt. Jag blir alltid glad när jag läser i den här tråden!
Man undrar ju om Xkjell själv har en aning om hur hans synnerligen smaklöst stylade gamla traktor till motorcykel skänkt så mycket lycka!

Efter år av sökande finns en i min ägo nu, en PE Penetrator, en äkta livs levande svart Kjellkåpa...

har en rejäl samling med snygga tillbehörskåpor men kan nu sluta samla, inget slår känslan av att äga en egen Penetrator, en sån som Kjell satte på sin båge.

Fantastiskt! Det här vill vi ha bilder på! Blir det omlack för att replikera Xjell? Vad för hoj ska den monteras på?

Vad kul, jag har letat efter denna tråden. Kommer ihåg att den kallades kjellkåpa...den hade nästan platsat på söder hos en hipster idag...

DSC05909.JPG
Hinner inte lacka om den så den får vara svart en stund till, kan ändå inte ha den på min RS250 då den saknar blinkersknapp. Kan knappast ta bort de blinkers som finns där, vertikalmonterade Honda originalblinkers. En kanske skulle gräva ett djupt hål i börsen och ringa banken, det finns en sandcast CB750 för sisådär en 330 000 kr på den stora annonssidan. Den har lika blinkers, och blinkknapp.
DSC05911.JPG

View attachment 454715
Hinner inte lacka om den så den får vara svart en stund till, kan ändå inte ha den på min RS250 då den saknar blinkersknapp. Kan knappast ta bort de blinkers som finns där, vertikalmonterade Honda originalblinkers. En kanske skulle gräva ett djupt hål i börsen och ringa banken, det finns en sandcast CB750 för sisådär en 330 000 kr på den stora annonssidan. Den har lika blinkers, och blinkknapp.
View attachment 454716

Jag vill inte göra dig besviken, men även om dina blinkers är påfallande vackra, så är de inte Xkjell-original. Det ska vara avlånga slanka blinkersglas som smälter in nästan obemärkligt i den slanka och böljande designen. Det är de chockrosa backspeglarna som likt ilskna varbölder våldats ner bredvid de smäckra blinkersglasen, för en extra eggande look, som ska sitta där dina blinkers är monterade idag om man ska vara helt trogen XKjells design.

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick