Lumpen-Straff för att dra?

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
Vi hade en hel del som inte kom tillbaka efter permissionerna... Vart inget större ståhej över det. Endast befäl som inte vill se de någonsin igen. Men det tror jag du kan leva med :)
Rök lite majja eller nåt och se till att de får reda på det, då åker du ut innan du äns hinner gå ner till förådet och skryta med att du fått frisedel :)
Dessvärre får du en polinanmälan, men det e väl endast lite böter för sånt?

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Akrylamid skrev:
2381854 Vi hade en hel del som inte kom tillbaka efter permissionerna... Vart inget större ståhej över det. Endast befäl som inte vill se de någonsin igen. Men det tror jag du kan leva med :)
Rök lite majja eller nåt och se till att de får reda på det, då åker du ut innan du äns hinner gå ner till förådet och skryta med att du fått frisedel :)
Dessvärre får du en polinanmälan, men det e väl endast lite böter för sånt?

Om han nu vill slippa problem i framtiden så är det nog enklast att bryta mot de regler som tillämpas inom försvarsmakten, men inte i det civila samhället.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Jag avbröt min värnplikt på grund av skäl jag vill hålla för mig själv och jag ångrar det bittert, jag har ångrat det varje dag.
Det var 2002, tänk över ditt beslut noga är mitt råd.

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Sjukmönstra, boka tid med en psykolog , säg att du mår skit..

Så ska du nog se att du får åka hem..

i min GSU plut så hade vi hmm 5st som åkte hem, den första redan andra dagen.. :D

Som flera sa, i början är det skit, men du får vänner för livet och en mycket gedigen utbildning bakom dig när du muckar..

I annat fall försök och byta tjänst, för och hamna som MC ordonnans, då kan du få köra skiten ur kronans husqvarnor.. hehe

Lycka till och tänk till 2 gånger före! :tummenupp

Classe

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
---
Mr.Dna skrev:
2380998 Hej.
Har nu hamnat i den situationen att jag påbörjade min värnplikt. Efter att ha hamnat med världens praktpucko som befäl så valde jag att hoppa av.

Majoren har tagit tag i befälen nu i efterhand då de höll på med kränkande behandling samt kollektiv bestraffning. Han vill nu att jag ska tillbaka men jag själv anser att jag redan nu har fått en så pass negativ syn på militären att jag inte vill tillbaka. Självklart vet jag att detta inte är något frivilligt val men jag väljer iallafall att inte komma tillbaka.

Nu till frågan. Enligt majoren så är fängelse eller fotboja eller liknande något som jag kan förvänta mig som straff efter en eventuell rättegång.
Därför undrar jag nu om någon har varit med i en sådan rättegång och vad de fick för straff?

Kommentarer om att man är en mes som slutar och liknande undanbedes.
/mange

Jag sket i repmånaden och fick sitta 2 veckor på kåken... En polare drog efter första permissen och fick sitta 1 månad... Fast nu förtiden får man säkert bara en fotboja.. Eller inget alls... Dra en snyftare vid ev rättegång..

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Min kära storebror åkte in i "fängelset" 1 månad för att han avvek från en permission. Detta var iofs 15 år sedan, men lika illa ändå. Jävla dårar som sätter en ung kille i finkan bara för att han inte vill dela deras perversa fantasi om att få döda människor med vapen istället för händerna.

Mitt tips är att skita i det hela och sedan hungerstrejka utanför riksdagen, jag anser inte att de ska få bestämma över en individ på det viset. Eller så spöar du upp ett befäl och åker ut på det viset.

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag kan verkligen inte förstå hur försvaret kan lyckas leva kvar i sin egna primitiva värld medan resten av samhället utvecklas i en helt annan takt. Hade jag varit arbetsgivare hade jag snarare sett det som en merit att du är principfast och inte accepterar sådant översitteri. Det är väl dock föga troligt att någon resonerar så när du söker anställning, om du nu skulle få något straff för det hela. Det är verkligen hemskt hur något sådant kan komma att påverka resten av ditt liv. Speciellt som de redan fått dig att må så dåligt som du gör.

Hur som helst så tror jag att det redan har tagits upp många bra tips om hur du kan ta dig ur det utan att få någon form av straff. Jag tycker dock att du gör rätt i att inte åka tillbaka, även om du gör det enbart för att se till att de sparkar ut dig. Stå på dig!

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Dee_cati skrev:
2382605 Jävla dårar som sätter en ung kille i finkan bara för att han inte vill dela deras perversa fantasi om att få döda människor med vapen istället för händerna.
Jag förstår inte, ville din brorsa döda med händerna, men befälen tyckte att han skulle döda med vapen och därför avvek han? Han kanske skulle ha sökte till någon specialenhet där de kör med kampsport istället för ak5:eek:r, typ "these hands are deadly weapons!".

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
Mr.Dna skrev:
2380998
Kommentarer om att man är en mes som slutar och liknande undanbedes.
/mange

En fjolla är en fjolla är en fjolla... Hur fan kan du förvänta dig ngt annat svar. Till er andra som av ngn sjuk anledning uppmanar till liknande betende :finger :censored

BigAir

Gick med
13 Jun 2006
Hoj
husky
Tror knappast dom gör någon deal av det, det lär nog läggas ner ganska snabt och pga av att du blivit illa behandlad så har du ju förtur om det skulle bli nån stor sak av det hela.

Far dit och bränn lite gummi framför Majoren!

Klantbo

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
Triumph scrambler 1200 xe
Allvarligt tro mig det är värt det! Befälen kommer aldrig bli din vän men det är värt och bita ihop, alla minnen ja hade av skit lumpen vill ja inte byta bort! Du hinner bli trött på att jobba..

Jag ville också ha frisedel i början men nu är ja glad att ja fortsatte och blir helt lyrisk när nån vill diskutera lumpen, alla minnen..

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
När min kompis inte åkte tillbaka förra veckan så ringde farbror blå hem till hans föräldrar och påpekade att han kunde få 6 månaders fängelse. Han åkte tillbaka, gick till läkaren och sa att han hade ont i ryggen. Fick åka där ifrån samma dag.

c.falk

15000 RPM är fanimej livsfarligt..
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6
De var en snubbe som drog hem efter att vi hade haft kompanifest.. :fyllisar Han sa sen på natten att han skulle hem, å det är cirka 110 mil hem till han så ingen tog ju det på direkt allvar. Men sagt å gjort så gick snubben till flygplatsen som låg typ 2 mil bort och tog morgonflyget hem! Så innan någon upptäckte att han fattades så satt han hemma hos sig i soffan! Han tvingade dom tillbaka å efter ett snack med majoren så fick han åka hem igen..

Men du kan ju som sagt alltid vapenvägra, både PEK övningar och stridsövningar! Då har du inte så mycket att rengöra heller :tummenupp Lösplugg är ett jävla hellvete att göra rent..

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Klantbo skrev:
2382900 ....Du hinner bli trött på att jobba..
......

AMEN!!!

Det är just det här som många yngre glömmer. Jag hatade högstadiet, gymnasiet var inte mycket bättre och i lumpen var jag ett vrak. Men nu har jag jobbat tio år och kommer säkert göra så i trettio till. ....helt plötsligt känns skola, lump och annat som bekymrade mig i unga dagar ganska futtigt.

Mrs. Laphroaig

Guest
Stoppa ner en kexchoklad där bak i kalsongerna, ställ dig mot ett varmt element och vänta tills chokladen smälter och bildar en brun fläck på kallingarna.. Någon lär fälla kommentaren: "har ru skitit ner rä?"
Då stoppar du ner ena handen i byxorna, drar upp den, smakar och säger:
"ja, fan, det har jag visst"

KAN funka...eller inte :)

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
toca1 skrev:
2382741 En fjolla är en fjolla är en fjolla... Hur fan kan du förvänta dig ngt annat svar. Till er andra som av ngn sjuk anledning uppmanar till liknande betende :finger :censored

:arsele pajasinlägg :fatta!

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Rulla in dig i majorens matta och säg att du är en kåldolme. Sen frågar du om du får låna hem en AK4 för att skjuta rosa elefanter som bor i din garderob.

Allvarligt
Känns det inte rätt ska du inte göra lumpen. Helt okej att hitta på precis vad som helst för att slippa tycker jag. Lycka till

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...