Lumpen-Straff för att dra?

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Sejko skrev:
2382492 Sjukmönstra, boka tid med en psykolog , säg att du mår skit..

Så ska du nog se att du får åka hem..

I annat fall försök och byta tjänst, för och hamna som MC ordonnans, då kan du få köra skiten ur kronans husqvarnor.. hehe

Tyvärr så gick det inte. Jag har varit i samtal med psykologen 2 ggr och pratat med henne och sagt att jag har problem med att äta och inte har någon aptit samt att jag inte kan sova om nätterna och även det faktum att jag har problem med vapen..

Mc ordonans gick inte då de tyckte jag var för lång (193cm)
men tack för råden :tummenupp

toca1 skrev:
2382741 En fjolla är en fjolla är en fjolla... Hur fan kan du förvänta dig ngt annat svar. Till er andra som av ngn sjuk anledning uppmanar till liknande betende :finger :censored

Ironi kan vara svårt att utläsa över internet ibland men jag hoppas helt enkelt att du är ironisk.

c.falk skrev:
2383220 De var en snubbe som drog hem efter att vi hade haft kompanifest.. :fyllisar Han sa sen på natten att han skulle hem, å det är cirka 110 mil hem till han så ingen tog ju det på direkt allvar. Men sagt å gjort så gick snubben till flygplatsen som låg typ 2 mil bort och tog morgonflyget hem! Så innan någon upptäckte att han fattades så satt han hemma hos sig i soffan! Han tvingade dom tillbaka å efter ett snack med majoren så fick han åka hem igen..

Men du kan ju som sagt alltid vapenvägra, både PEK övningar och stridsövningar! Då har du inte så mycket att rengöra heller :tummenupp Lösplugg är ett jävla hellvete att göra rent..

Jag har haft ett två timmar långt möte med den majoren som jag "lyder" under samt ett en timmes långt samtal med en annan major och de ansåg båda att mina befäl hade gått helt utanför ramarna i sitt uppförande. Dock så ansåg dem att efter att befälen blivit tillsagda att sluta så borde jag vara kvar. Jag själv anser dock att jag fått en så pass negativ uppfattning av lumpen att jag aldrig mer ska dit, vilket jag håller fast vid.
Majoren har gett mig tid tills på måndag att tänka över mitt beslut men är redan rätt säker på vad jag ska göra.

Tackar iallafall för tipsen men känns som jag redan gjort så mycket jag kunnat den "lagliga" vägen för att komma därifrån utan att lyckas.. Så nu satsar jag på detta sättet (att bara sticka) och i en eventuell rättegång så hoppas jag att det går bra.
/mange

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
duckie skrev:
2383696 Man blir inte MAN (tm) förrän man gjort lumpen.

Just det! Det är bara i lumpen det anses manligt att; bädda säck, vara jättebakfull på torsdagarna, leka krig i skogen med målarfärg i ansiktet och göra fetast bredsladdar med befälens bilar.

Så, passa på!

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Det måste väl gå att få till en förflyttning!? Bara att komma till ett annat kompani kan hjälpa. Men som sagts tidigare, om du slutar gör du någon annan lycklig, som vill göra lumpen.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy