Lumpen

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Min överklagan gick igenom, nu ska jag bli skyttesoldat på Kungsängen istället för mekaniker i Umeå. :D
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag ville söka till mc-ordonans men det tyckte inte psykologen och förrättaren om, det var tydligen inte tillräkligt personligt utvecklande så jag fick inte möjligheten att välja det, kanske beror på att jag insisterade på att inte få blöta strumpor. Fick dock mitt första val, NL800 reservmaterielgruppbefäl på P7 i revinge. (utanför lLund för er sm inte vet). Rycker in i januari 2008.

Ska bli jäkligt skoj hopaps jag, slappt men skoj.
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Hoppas ni får en brådskande övning i någon finsktalande håla där pisset fryser innan du kissat.

Kolla vart skyttesoldaterna som ligger i kungsängen brukar öva så förstår du säkert också att inte Finland är spec troligt.

Kallenorton: Du får säkert en rolig utbildning på livgardet med bra förbindelser dessutom:tummenupp
 

the_honda-man

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Sollefteå
Hoj
Hornet 900
haha gjorde lumpen i boden som mc_ordonans och det är nog inte så många som kan säga att han kört hoj när det var 43 C :yoparty MINUS. haha man körde från luleå till boden och man fick stanna var 200meter och jogga kanske 50meter
och sen sätta sig igen. snacka om att det tog tid fram och tillbaka. förfrös nog de flesta saker på de fältet.
men herre gud vad kul skidorna var, men det var nära att man strök med flera gånger för inge dubb fick man heller, och man körde kanske 125km\h. fan ett jumbojet kunde nog stanna på kortare sträcka:yoparty
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Lyfter tråden igen!

Fick min stridsplacering i veckan, rycker in som Stridsledningsbefäl i Uppsala Jan -09 :yoparty

Om jag inte klarar extramönstringen för Stridsbåt 90 båtförare, då blir jag det istället..

Vad ska ni rycka in som?
 

Lama

Forza AIK ^_^
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
#Husqvarna 250
Underbart för din del! (Stridsbeäl i Uppsala, är det flygvapnet?)

Förresten, hur va den vanliga mönstringen? Håller själv på att träna upp min styrka på gym och spelar innebandy för konditionen. Klara man möstringen utan problem?
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Underbart för din del! (Stridsbeäl i Uppsala, är det flygvapnet?)

Förresten, hur va den vanliga mönstringen? Håller själv på att träna upp min styrka på gym och spelar innebandy för konditionen. Klara man möstringen utan problem?

ja vill du göra lumpen kommer du in fast du kanske skall träna lite om du vill göra nått speciellt.

men det är ju inte så att folk slåss om platserna precis:rolleyes:
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
jag ska mönstra på måndag... men vad vill jag göra?:D

har funderat på nånting inom marinen men har nite riktigt orkat sätta mej in i vad som finns. stridsbåtspilot lr va de heter hade ju vart ball men har hört att de ska vara höga krav på fysiken.

sen har jag även funderat på mcbud/mcordinans hojåkare som man är.


vad säger ni? nån marinare som kan dra lite historier?
 

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Crescent
jag mönstrade idag,, jag sökte till röjdykare men klarar jag inte extra mönstringen dä så blir det stridsfordonsplutonbefäl:yoparty
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
jag ska mönstra på måndag... men vad vill jag göra?:D

har fnderat på nånting inom marinen men har nite riktigt orkat sätta mej in i vad som finns. stridsbåtspilot lr va de heter hade ju vart ball men har hört att de ska vara höga krav på fysiken.

vad säger ni? nån marinare som kan dra lite historier?

Det finns 2 sätt att få köra strb90, antingen som amfibiesoldat inom marinen eller som båtförare i flottan.
Stridsbåtförare kan du dock bara bli som amfibiesoldat.

Du har rätt i att det ställs höga krav på de mesta om du söker till Amf1/amfibiesoldat men du får också en riktigt bra och hård utbildning.

Svarar gärna på frågor om de är nåt du vill veta så ska jag försöka svara:)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top