Lumpen

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Jag lyckades kryssa i fel ruta så de trodde att jag skulle gå i skolan under inryckningen så jag skulle få lämna in nya mönstringspapper nästa år. Fast jag har påpekat detta till pliktverket och hoppas få mönstra i år.
 

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Gävle
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
Själv fick man frisedel. Diabetes och bullerskada ska tydligen inte vara poulärt om man ska komma in
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
kleinealf skrev:
2698130 Själv fick man frisedel. Diabetes och bullerskada ska tydligen inte vara poulärt om man ska komma in

Hade en snubbe på min pluton som hade astma, fattar inte hur han kunde komma in med de fast sen höll de ju inte i längden heller.

De tar ju liksom ut sin rätt.
 

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Gävle
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
Hade en snubbe på min pluton som hade astma, fattar inte hur han kunde komma in med de fast sen höll de ju inte i längden heller.

De tar ju liksom ut sin rätt.

Ne, det låta lite konstigt:confused:
Jag vet att jag aldrig skulle klara av att gå i lumpen därför som jag knappt klarar av en gympalektion innan jag blir dålig.:huvet
 

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Lite snabbt lyft av tråden, jag rycker in som motorcykelordonnans KS900 januari 2008 i Livgardet (kungsängen) men om ni nu är så tveksamma på att jag får köra KTM så kör jag hellre gammelmopparna i boden. Bor ju i sthlm så man vill ju komma bort men helt klart värt att köra ktm.
Lite synd att jag redan tagit kortet bara, eller inte :) får ju köra i sommar ;)
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Ja, nu har jag fått det slutgiltiga beskedet om vad jag ska få göra i lumpen. Fick mitt tredjehandsval, det som jag inte var direkt sugen på... Fordonsmekaniker i Umeå. :huvet
Men jag ska försöka få min tjänst ändrad, så jag antingen får mitt första- eller andrahandsval. Liten chans att det går igenom, dock.
 
Last edited:

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Ja, nu har jag fått det slutgiltiga beskedet om vad jag ska få göra i lumpen. Fick mitt tredjehandsval, det som jag inte var direkt sugen på... Fordonsmekaniker i Umeå. :huvet
Men jag ska försöka få min tjänst ändrad, så jag antingen får mitt första- eller andrahandsval. Liten chans att det går igenom, dock.

Kan vara mycket svårt men jag hoppas det går bra ändå. Om det är någon annan som har bestämt sig för att han inte vill ha sin plats eller något eller om han skadar sig påvägen så bör det kunna gå att byta.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2700516 Ne, det låta lite konstigt:confused:
Jag vet att jag aldrig skulle klara av att gå i lumpen därför som jag knappt klarar av en gympalektion innan jag blir dålig.:huvet
Allt handlar om vilja, Jag sprang 1 mil på 48 min mendå hade jag en puls på 210 med... (mer än max..)
 

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Ort
Gävle
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
Allt handlar om vilja, Jag sprang 1 mil på 48 min mendå hade jag en puls på 210 med... (mer än max..)

Om du läser 2 inlägg högre upp så ser du att det inte var angående konditionen jag inte kan göra lumpen eller längre joggingturer:tummenupp
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2758295 Om du läser 2 inlägg högre upp så ser du att det inte var angående konditionen jag inte kan göra lumpen eller längre joggingturer:tummenupp
Sorry va ännu värre än jag brukar på grund av alcohol förtäring. Men då förstår jag!

(desutom ska det vara 51 minuter..)
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Ja men tycker rökning/snusning är värre.

När ja låg inne så sa alltid befälen rök ej men snusa gärna, givetvis för 99,9% av alla befäl snusade!
Var även förbjudet att röka på regementsområdet dock var de givetvis vissa som rökte i smyg.


Var 3 st på enbart min pluton under gu:n som la ner rökandet pga detta, ganska bra faktiskt!
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2759228 När ja låg inne så sa alltid befälen rök ej men snusa gärna, givetvis för 99,9% av alla befäl snusade!
Var även förbjudet att röka på regementsområdet dock var de givetvis vissa som rökte i smyg.


Var 3 st på enbart min pluton under gu:n som la ner rökandet pga detta, ganska bra faktiskt!
Mm riktigt bra, onödig vana. Ja snus tål jag inte (där av mitt nick)
 

Toxen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cr 250cc
Finns det nån bra sida där det finns mycket info, och vad för olika val man kan göra? (dock nåt år kvar) till det är dax för mig men ändå.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top