Kreuger
Team CaWalli Kawasaki Superbike
Henkka skrev:Hur kan jag ha legat för nära mittlinjen? Jag hade ju bilen framförs regskylt framför nosen och Krugers hoj fick ju plats bredvid mig, alltså måste jag ha legat i mitten! Det jag inte förstår är att varför ni inte kunnat ligga bakom och väntat på fritt i stället för att buffla och vinka vilt bredvid mig... Dessutom kom ni upp så snabbt bredvid mig att jag först inte såg er. Ni kan ju inte begära att jag ska ha blicken HELA tiden bakåt, jag hade ju en hel hög otäcka plåtlådor framför att hålla koll på också! Det står även tydligt i lagboken att man inte får tvinga ut någon i vägrenen, eller kräva att få köra om i samma fil eller liknande! Och som sagt, jag hade verkligen ingen lust att ligga ute i den taskigt belagda vägkanten bara för att ni ska kunna ligga ett fordon längre fram i karavanen som var där. Det verkade ju inte vara något problem att bränna om sen i alla fall!
Ja ja, nu blev det som sagt större än var det var, men att beskylla mig för att göra fel när jag inte har gjort det! Där går gränsen!
/Henke
Problemet är inte att du gjort nåt fel enligt lagen, visst får du köra i hela ditt körfält och jag får inte tvinga dig åt sidan om man läser paragraferna men nu ska vi sluta vara paragrafryttare och TÄNKA lite istället. En övergripande regel som gäller över alla de där detaljbestämmelserna och som alltid gäller är att visa omdöme, använda sunt förnuft och underlätta för sina medtrafikanter så att inte farliga trafiksituaioner uppstår. Det är den biten du måste försöka ta till dig!
Åter igen har du alltså några sakfel i ditt inlägg. men det förstår man nog redan om man läser det jag skrev i mitt förra inlägg. Jag kom alltså inte upp jämsides med dig föränn efter att mötet passerat. Vi körde inte i 200+ utan makligt fortare än kön av andra fordon och det var en lång raka så du hade gått om tid att se oss i backspegeln (du verkar ha sånna om jag fattat det rätt) Det är inte du som ska bestämma att jag ska ligga bakom dig till du tillåter mig att köra om utan du ska placera dig så att jag kan göra det när jag vill. Eftersom vi hade passerat ett antal bilar med möte och fått plats så borde vi ha fått plats hur lätt som helst bredvid dig men som du la dig och vägrade flytta dig gick det inte. Sånt irriterar, och helt i onödan.
"Ni kan ju inte begära att jag ska ha blicken HELA tiden bakåt" skriver du. FEL IGEN, jo, jag begär att du ALLTID i varje ögonblick ska ha koll på allt som händer runt ditt fordon, du ska alltid ha koll i backspeglarna och anpassa dig till hur trafiken runt ikring ser ut. Sen verkar ju inte det där med att du först inte såg oss ha haft så stor betydelse heller för när jag låg bredvid å peka kan du ju inte gärna hävda att du inte såg mig och du gick ju fortfarande inte åt sidan!?
Ta till dig det här istället för att slå ifrån dig och bestämmt hävda att du aldrig gjort nåt fel nu!!