Bara för Lundh att slå en signal till Gresini
http://www.motorcyclenews.com/MCN/s.../July19-rea-not-worried-by-moto2-axe-rumours/
http://www.motorcyclenews.com/MCN/s.../July19-rea-not-worried-by-moto2-axe-rumours/
Har inte läst att någon påstått att det är en slump men att "bara" komma topp 10 ger väl knappast något eko hos de större teamen, eller?Nja,,, fått till det en gång. det är ju trots allt 30+30+30+30+10+Race körning så att det är en slump är inte riktigt.
och att nå topp tio är att leverera.
Bara för Lundh att slå en signal till Gresini
http://www.motorcyclenews.com/MCN/s.../July19-rea-not-worried-by-moto2-axe-rumours/
Moto3 körs redan i år i 125GP klassen i SM. Moto2 känns väl inte så aktuellt kanske... bra mycket dyrare än SST600.I ett längre perspektiv då...? Finns planer för införande av Moto3 och Moto2 i Sverige och Skandinavien...? Finns förutsättningar och ekonomi för detta...? Vill vi ha framtida MotoGP-förare så är detta nog den enda vägen, tyvärr...
Någon som har koll på hur bra WSS teamet är?
Svårt för en svensk att få spons/styrning av stora företag.
Alldeles för liten marknad.
Satsar man på en finne eller norman, så ger det bra pr i hela norden.
Satsar man på en svensk, så ger det bra pr bara i Sverige.
Sorgligt men sant.
Tror jag.
Det tycker jag också. Att harva i Sverige mer än något år när man är med i toppen är bara kontraproduktivt. Ut i Europa bums, skitsamma vilken serie, och sen jobba sig upp därifrån.Lund gör helrätt som inte kommer hem utan stannar i europa. Och ja hoppas innerligt det kommer fler svenskar som gör lika dant.
Alatalo;5598557I ett längre perspektiv då...? Finns planer för införande av Moto3 och Moto2 i Sverige och Skandinavien...? Finns förutsättningar och ekonomi för detta...? Vill vi ha framtida MotoGP-förare så är detta nog den enda vägen skrev:Moto 3 kan man åka i Sverige om man vill men inget land har lagt ner 125gp. Spanien är det enda land som kör nationell moto2 och då med lite andra regler än VM. Tror inga fler nationella mästerskap utom japanska och AMA skulle ha en chans att få ett rimligt stort startfält med moto2 då det är så hysteriskt dyrt.
Tanken med Moto2 var ju den motsatta, men det kanske är billigt i relation till den värsta 250:n man kunde leasa?...med moto2 då det är så hysteriskt dyrt.
Tanken med Moto2 var ju den motsatta, men det kanske är billigt i relation till den värsta 250:n man kunde leasa?
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |