Lundh av med sin styrning?

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Att nordbor har svårt för att hävda sig i internationella RR samanhang beror nog enbart på den satans vintern.
Det är inte många unga pojkar 8-10 år som har föräldrar som bor i länder där man kan träna året om och vi 6 års ålder har pojkar i sydligare länder mer än dubbelt så stor erfarenhet.
Här krävs det mycket pengar där bra talang.

Jämnför vilka som är bäst i speedway eller isracing det är inte syderoperer .
Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli.

Sen var det kanske bra att Alex inte körde på Mugello nu är det ju 1 månads uppehåll till Indianapolis den 17/8
Det som talar emot ovan är att Finland producerat F1-stjärnor på löpande band i decennier.

Millejonären

Rik på annat än pengar!
Gick med
26 Oct 2006
Hoj
RSV1000R Factory BOTT + Dorsoduro 750
Minns inte vilket år det var EM på Åsen sist men då kom det förare som aldrig kört banan förut och satte nya banrekord (iaf i SST1000) på mönstrade däck och inte ens de lyckas i WSS/WSBK och GP-sammanhang. Det går så sjukt fort där uppe!

Det var väl polacken Skopec (stavningen?) som var snabb på Åsen, o honom körde ju Lundh oftast ifrån i SSP ifjol.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
I min lilla bok är Cralle och Stiggy de två bästa förarna vi haft de senaste 20 åren och inte ens de "lyckades" något vidare på den absoluta toppnivån. Men bara att tävla mot Biaggi, Rossi mfl i 500 GP är något enormt i mina ögon om man bortser från den sportliga biten :tummenupp

Nja du glömmer några tycker jag.

Peter Linden världsmästare i endurance
Anders Andersson WSBK 5:a
Tyvärr skadade sig Folkesson och fick inte mäta sig med VM gänget.
Men på Cartagena åkte Folke snabbare än VM grabbarna exempelvis.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Summa summarum av alla inlägg är då att det finns en möjlighet för en svensk förare att slå igenom internationellt. Bra att vi alla är överens om en sak iallafall=)

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Summa summarum av alla inlägg är då att det finns en möjlighet för en svensk förare att slå igenom internationellt. Bra att vi alla är överens om en sak iallafall=)

Vad händer fnv? Får Lundh vackert stå ut med Martin Wimmer + MZ:an säsongen ut lr pågår kontraktskrivning för fulla muggar med Mapfre Aspar Team Moto2 under denna veckan?;)

Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Många olika
Bergman har kört Ok,långt över förväntningarna,största lysande stjärna på svensk himmel på ljusår!:)))

Dock leker han fortfarande med ungtjurarna,nästa nivå är något helt annat,och så mycket mer kommer in i bilden,tro mig jag vill också ha en svensk att heja på i stora sammanhang,men tror dock inte att det kommer att ske,men all heder och lycka åt Bergman!:)

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot

Ja, ska man utnämna någon till den bäst presterande RR-svensken i modern tid så får det bli Anders Andersson, som låg i topp i Endurance-VM &så. Och han presterar tydligen fortfarande varvtider i nivå med ProSBK-toppen när han testar Öhlins-attiraljer på Åsen har jag läst.

Ursäkta OT :)

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89

Kent Andersson dubbel världsmästare om jag inte minns fel i 125.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Pawel Szkopek... Ifjol körde Alexander Lundh in 29 poäng i WSS och Pawel fick in 12p.
Pawel bröt 7 av 12 race :crash

Min poäng var inte att jämför just dessa två förare utan det faktum att när utländska förare kom hit så hade inte svenskarna något att säga till om på sin hemmabana.

Steny

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
Helt Nytt
Kolla resultatet från sista Veidec600 året på karlskoga när EM gick där. Tror det var helnordiskt förstaled. När EM hade status var alltid svenskarna med i toppen kolla gamla resultatlistor så får du se du kan nog backa ända till mitten av 90 och framåt så får du se. Gör läxan innan du skriver.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Lundh och teamet har gått skilda vägar. Inte för att han har "blivit av med sin styrning", utan helt och hållet på grund av Lundh själv som anser att teamet inte har fullföljt sin del av kontraktet.

Allt enligt ett utskick till övriga team i MotoGP-depån.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Kolla resultatet från sista Veidec600 året på karlskoga när EM gick där. Tror det var helnordiskt förstaled. När EM hade status var alltid svenskarna med i toppen kolla gamla resultatlistor så får du se du kan nog backa ända till mitten av 90 och framåt så får du se. Gör läxan innan du skriver.
"Läs innan du skriver", får då bli min lika trevliga uppmaning till dig :tummenupp

Jag skrev SISTA gången EM kördes på Karlskoga :fakta

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Finns fler framgångsrika att nämna! Cralle var bra med ett tag också och Jimmy Lindström 1a Endurance VM!

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...