Det var inte min mening att du skulle tolka som ett personangrepp.
Det var inte min mening att du skulle tolka som ett personangrepp.
Det som talar emot ovan är att Finland producerat F1-stjärnor på löpande band i decennier.Att nordbor har svårt för att hävda sig i internationella RR samanhang beror nog enbart på den satans vintern.
Det är inte många unga pojkar 8-10 år som har föräldrar som bor i länder där man kan träna året om och vi 6 års ålder har pojkar i sydligare länder mer än dubbelt så stor erfarenhet.
Här krävs det mycket pengar där bra talang.
Jämnför vilka som är bäst i speedway eller isracing det är inte syderoperer .
Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli.
Sen var det kanske bra att Alex inte körde på Mugello nu är det ju 1 månads uppehåll till Indianapolis den 17/8
Minns inte vilket år det var EM på Åsen sist men då kom det förare som aldrig kört banan förut och satte nya banrekord (iaf i SST1000) på mönstrade däck och inte ens de lyckas i WSS/WSBK och GP-sammanhang. Det går så sjukt fort där uppe!
I min lilla bok är Cralle och Stiggy de två bästa förarna vi haft de senaste 20 åren och inte ens de "lyckades" något vidare på den absoluta toppnivån. Men bara att tävla mot Biaggi, Rossi mfl i 500 GP är något enormt i mina ögon om man bortser från den sportliga biten
Summa summarum av alla inlägg är då att det finns en möjlighet för en svensk förare att slå igenom internationellt. Bra att vi alla är överens om en sak iallafall=)
Jag tror de var två brorsor och jag vet inte vem av dem som var snabb då och vem som körde WSS. Men det kan kvittaDet var väl polacken Skopec (stavningen?) som var snabb på Åsen, o honom körde ju Lundh oftast ifrån i SSP ifjol.
Ja, ska man utnämna någon till den bäst presterande RR-svensken i modern tid så får det bli Anders Andersson, som låg i topp i Endurance-VM &så. Och han presterar tydligen fortfarande varvtider i nivå med ProSBK-toppen när han testar Öhlins-attiraljer på Åsen har jag läst.Nja du glömmer några tycker jag.
Peter Linden världsmästare i endurance
Anders Andersson WSBK 5:a
Tyvärr skadade sig Folkesson och fick inte mäta sig med VM gänget.
Men på Cartagena åkte Folke snabbare än VM grabbarna exempelvis.
Nja du glömmer några tycker jag.
Peter Linden världsmästare i endurance
Anders Andersson WSBK 5:a
Tyvärr skadade sig Folkesson och fick inte mäta sig med VM gänget.
Men på Cartagena åkte Folke snabbare än VM grabbarna exempelvis.
Jag tror de var två brorsor och jag vet inte vem av dem som var snabb då och vem som körde WSS. Men det kan kvitta
Kent Andersson dubbel världsmästare om jag inte minns fel i 125.
Pawel bröt 7 av 12 racePawel Szkopek... Ifjol körde Alexander Lundh in 29 poäng i WSS och Pawel fick in 12p.
"Läs innan du skriver", får då bli min lika trevliga uppmaning till digKolla resultatet från sista Veidec600 året på karlskoga när EM gick där. Tror det var helnordiskt förstaled. När EM hade status var alltid svenskarna med i toppen kolla gamla resultatlistor så får du se du kan nog backa ända till mitten av 90 och framåt så får du se. Gör läxan innan du skriver.
Finns fler framgångsrika att nämna! Cralle var bra med ett tag också och Jimmy Lindström 1a Endurance VM!
Cralle nämnd.
Sry missade Frankenstein.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari