Zee
MotoGP URT 3 seed: 5
Sen när jag fick offerten så stod det:
- Motorcykel: Volvo V50 M
Det är en sån där med skyddsbur Kjell-kåpa Premium DeLuxe och stödhjul va?
Sen när jag fick offerten så stod det:
- Motorcykel: Volvo V50 M
Muntligt avtal kallas det, och i och med att det fortfarande slår lika hårt (nästan) som skriftligt och fortfarande gäller i sverige idag så har du beviset där, och säger hon/han (säljaren emot) så har du ord mot ord i en tingsrätt där "kunden" alltid har rätt (löjligt som det låter) men så är det. Därför alla telefonförsäljare ALLTID spelar in ALLA "sälj" de gör, för att kunder inte ska kunan "lura" dem eller missuppfatta något, för då finns de på band - hela avtalet.
Jasså de säger du... men då är det ju bara gå till rätten med att påstå att dom lovade mig en premie för 1 kr... sen måste de ge mig den för i domstolar gäller ju verkligen att "kunden alltid har rätt"
Vart framgår det i hans inlägg att samtalet spelas in från hans ände? Han skriver ju att "kunden" får rätt om det skulle ställas ord mot ord i domstol, ord mot ord är just när man inte har något bevis. Självklart gäller muntliga avtal men om man inte har det inspelat eller någon annan hört det så blir det ju svårt att bevisa.2821215Hur menar du nu? Spoox har ju rätt. Det är ju ingen som påstår något om det finns på band.
Då lär du nog säga till innan du börjar spela in
Fritt fram att spela in ett telefonsamtal (utan att informera) om en av deltagarna är medveten om inspelningen. Förhoppningsvis är du själv medveten om det och då är det grönt ljus.
Eeeeee...är du säker på det
Varför är det då inte fritt fram för polisen att avlyssna folk hur som hellst?
SMC försäkringen kan du teckna om du gått en kurs på bana... Den är jättebra tills man kommer på att självrisken på en lite nyare hoj kan bli 30.000
Det är just det som är så bra med den
Då slipper vi folk som hoppas ta ut nya hojar för 6000kr och kör därefter. Blandannat tack vare det har man råd att helförsäkra.
Min förra tjejs mamma jobbade på IF så tidigare så hade jag alla försäkringar där! På min bil stod det då 75 skadefria år! Tror ni att jag betalade mycket eller! *s* Så det går att tricka även för dom!
För att polisen inte är en part i samtalet?
Journalister lyder under samma lagar som alla vi andra. Hur tror ni att Aschberg, Josefsson och de andra kan spela in telefonsamtal med skumma aktörer?
Så visst kan man med behagligt lugn välja att spela in sitt samtal med försäkringsbolaget nästa gång.
Så, nu har det hänt, ännu en gång.
Man kollar försäkringspremie hos olika bolag som vanlig när våren närmar sig.
Efter ett antal timmar m. mail & telefonsamtal hittade jag till slut ett vettigt alternativ.
Bestämde mig för det & bad handläggaren skicka hem villkoren (alltid bra att läsa). Väntade & väntade 3 dgr, fortfarande ingen post därifrån. Ringde idag [...]
Hej.
Har följt inläggen och tycker det är intressant då jag själv jobbar på ett förs.bolag, dock inte som säljare eller reglerare på motor.
Försäkringstagare har en förmåga att alltid bli "lurade", så fort ett fel uppstår.
Jag har själv erfarenhet av att fått fel premieuppgifter privat, jag betalade för halvförsäkring men hade blivit itutad att det var helförsäkring. Det var på IF, klart man blir sur men att tro att det är deras affärside är väl att ta i.
Och ibland har man en förmåga att höra det man vill höra även.
Själv spelar jag alltid in mina samtal med försäkringstagare och behöver inte nämna det för ngn, eftersom jag är en av deltagarna i samtalet.
Som sagt, jag skulle få hem offerten & villkor men när de ej kom efter 3dgr ringde jag, & det som gör mig förbannad e´ att handläggaren nekar till det vi va överens om. Visst, fine om hon sagt fel eller räknat fel, men för f*n erkänn det då! Ang. höra det man vill höra så har jag ju skrivit ner allt hon sa, knappast så Jag har hittat på.. Tycker bara inte att man ska acceptera att bli behandlad så.
Det är just det som är så bra med den
Då slipper vi folk som hoppas ta ut nya hojar för 6000kr och kör därefter. Blandannat tack vare det har man råd att helförsäkra.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|