Lurad!

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Avarage skrev:
Då missade du mitt svar! Det var VI Göteborgare som var först ut med detta tipps men vi är inte lika skrytsamma som Stockholmarna utan är lite mer lågmällda i vår framtoning! :7peta :rofl

// Niklas


oj.. du glömde intellegentare och snyggare :7peta :tungan
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Avarage skrev:
Visst har säker förekommit någon gång! Men kl. var 08:30 mitt i ett industriområde med drygt 1 km till närmaste privatbostad!

Dessutom måste ju skitungen ha varit tillräckligt hög för att kunna rycka/klippa av plastringen som magneten bestod av eftersom snöret är intakt liksom knuten som var gjord för att hålla fast magneten!

Nä, jag tror fortfarande på att någon ville försöka stjäla hojen men blev snopen när han/hon såg att det inte var en nyckel som satt i!

// Niklas

Låter lite osannolikt kanske.. fast tro mig, de klättrar om de inte når upp.. när jag ställde hojen vid IKEA så tog det en minut innan två ungar (5 bast kanske) och klättrade upp fotpinnen och sadeln.
 

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Myrängen
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Avarage skrev:
Då missade du mitt svar! Det var VI Göteborgare som var först ut med detta tipps men vi är inte lika skrytsamma som Stockholmarna utan är lite mer lågmällda i vår framtoning! :7peta :rofl

// Niklas

När man har ett fotbollslag som heter Häcken, råder det ingen tvekan om vad som är Sveriges baksida iallafall
:)
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
eisbaer skrev:
Låter lite osannolikt kanske.. fast tro mig, de klättrar om de inte når upp.. när jag ställde hojen vid IKEA så tog det en minut innan två ungar (5 bast kanske) och klättrade upp fotpinnen och sadeln.


Jo, jag har också varit med om liknande. Fast där var det farsan till barnet som tog sig friheten att lyfta upp 2-3 åringen på sadeln, vilket jag fick se när jag kom ut ur affären. Förvånad frågade jag:
- Vad gör du?

Han svarade:
- Eeeh, min son var så intresserad och frågade om han fick provsitta så jag tänkte att det kunde väl inte vara så farligt, eller?

Jag:
- Njae, det beror ju på hur mycket pengar du är villig att betala för repade plastkåpor och ev. repig tank som måste lackas om. Det kostar väl ett par tusenlappar!

Han tog snabbt ner pojken och bad om ursäkt!

En kompis kom på en ännu bättre kommentar som jag skulle kläckt!
- Brukar du låta pojken provsitta en olåst/cab bil också bara för att han är intresserad?

Nåja, en 5-åring har dock sällan med sig en kniv/sax eller avbitare vilket personen i fråga måste haft för att få sönder platsringen som magneten delvis bestod av. Alt. att man har lyckats rycka av ringen, vilket krävs en del kraft eftersom plastringen var relativt tjock och snöret är ca. 4 mm nylånlina a la seglarlina så den tål nog en hel del kraft innan den går av.

// Niklas
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top