eisbaer skrev:
Låter lite osannolikt kanske.. fast tro mig, de klättrar om de inte når upp.. när jag ställde hojen vid IKEA så tog det en minut innan två ungar (5 bast kanske) och klättrade upp fotpinnen och sadeln.
Jo, jag har också varit med om liknande. Fast där var det farsan till barnet som tog sig friheten att lyfta upp 2-3 åringen på sadeln, vilket jag fick se när jag kom ut ur affären. Förvånad frågade jag:
- Vad gör du?
Han svarade:
- Eeeh, min son var så intresserad och frågade om han fick provsitta så jag tänkte att det kunde väl inte vara så farligt, eller?
Jag:
- Njae, det beror ju på hur mycket pengar du är villig att betala för repade plastkåpor och ev. repig tank som måste lackas om. Det kostar väl ett par tusenlappar!
Han tog snabbt ner pojken och bad om ursäkt!
En kompis kom på en ännu bättre kommentar som jag skulle kläckt!
- Brukar du låta pojken provsitta en olåst/cab bil också bara för att han är intresserad?
Nåja, en 5-åring har dock sällan med sig en kniv/sax eller avbitare vilket personen i fråga måste haft för att få sönder platsringen som magneten delvis bestod av. Alt. att man har lyckats rycka av ringen, vilket krävs en del kraft eftersom plastringen var relativt tjock och snöret är ca. 4 mm nylånlina a la seglarlina så den tål nog en hel del kraft innan den går av.
// Niklas