Lurade döden 2ggr idag!

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Krockade förra året på en 50 väg, jag körde kanske 70. En bil hoppar över sin stopplikt hade jag kört snabbare så hade jag hunnit förbi..... :tungan Så de är vad jag har lärt mig.... :7peta

HanneZ skrev:
2285821 Då tycker jag vi börjar med att banna alla som inte vågar köra fort och därför måste starta trådar där dom påstår sig vara någon annan som sett trådstartaren köra fort med motorcykel.

Där fick jag så de räcker.... :klappar

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
t-rex skrev:
2285787 Problemet med en del hjärndöda inlägg i den här tråden, och inställning bland ganska många riktiga sporthojjare[tm], är ju avsaknaden av ansvarskänsla. Det är alltid någon bilists fel, eller vägverket, eller ett mitträcke, eller en annan bilist eller kanske gud fader eller allah.

Insikten om att 'hmm, det här kanske inte är så jävla smart' saknas helt, och sedan skyller man sina egna tillkortakommanden på någon annan. Bekvämt. Och beklämmande. Man undrar ju om de lever sina liv i övrigt enligt samma devis, att andra har ansvar för hur det går för en i livet, men inte en själv?
Du är inne på något verkligt intressant.
Skulle jag "töja" reglerna på jobbet likt jag gör i trafiken i bland så skulle jag fått sparken för ganska länge sedan, ingen varning utan SPARKEN!!

Hade man vid anställning uppgett precis hur man tycker och tänker runt trafikreglerna så hade man blivit bannad från företaget i all framtid pga oförmåga och förakt att följa uppsatta regler, hehe

Men visst måste man väl uppfattas som lite Schizofren?
Måste alltid hålla lite låg profil med vad man sysslar med på fritiden, kan inte berätta allt för chefen :)

Fö så börjar jag tro att denna tråd är en "flame" och jag går på det varje gång, hehe

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Nr:18 skrev:
2285774 Alla som kör sporthoj saknar inte hjärna.....
Nope, men detta forum har verkligen gjort det enkelt för alla att se att hissen inte går ända upp hos många som kör hoj...

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
astor skrev:
2285740det är egentligen ganska underhållande att se hur folk resonerar ...

En fråga som man skulle kunna ställa är. Hade du uppsikt i DIN backspegel så det inte kom en Koenigsegg i 400km/h bakom dig?
:hihi

Och alla sportisar använder alltid blinkers? Bra!

HanneZ skrev:
2285821 Då tycker jag vi börjar med att banna alla som inte vågar köra fort och därför måste starta trådar där dom påstår sig vara någon annan som sett trådstartaren köra fort med motorcykel.
:hihi igen

Intressant att man själv tjör i 270 och blir sne när någon inte använder blinkers, men jag jag känner igen det där. Det är få saker som gör mig så arg när jag åker hoj som när folk byter fil utan att blinka! :mad: (Inte ironi)

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Chronic skrev:
2285644 När det gnälls på en kille som körde fort, då vet man att för många hittat sporthoj.com. Alldeles för många.
Ord. :tummenupp

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
andreas b skrev:
2286361 man är inte så cool när man ligger i en "etta me jordvärme" 1,40m ner under...

Är det inte så man blir legend? Kör som ett svin, alla tycker du är en idiot!
Du klotar och dör men gör det med stil...och vips så har man ett rykte som självaste evil knevil med skrönor och allt!

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
vässad GSX1400
tokmaa skrev:
2286373 Är det inte så man blir legend? Kör som ett svin, alla tycker du är en idiot!
Du klotar och dör men gör det med stil...och vips så har man ett rykte som självaste evil knevil med skrönor och allt!

jag är en levande legend :yoparty :tungan

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
andreas b skrev:
2286419 jag är en levande legend :yoparty :tungan

Enligt dig själv ja...den dagen du dör...för tro mig...den kommer är det väl bara hoppas att man blir ihågkommen för nåt. :7peta

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Hoj
vässad GSX1400
tokmaa skrev:
2286427 Enligt dig själv ja...den dagen du dör...för tro mig...den kommer är det väl bara hoppas att man blir ihågkommen för nåt. :7peta

sant.. jag skoja lite bara.. men man kan ju gasa me hjärnan och högern. :)

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
andreas b skrev:
2286437 sant.. jag skoja lite bara.. men man kan ju gasa me hjärnan och högern. :)

Jag fattar galoppen...inte sur här inte...vill inte heller verka näsvis men en sak som är sann och skall präntas in i var mans och kvinnas skalle...sunt förnuft är det enda rätta!

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS