bushido skrev:
2492404 ok, så jag vinner inget på att bara leda in lustgas i luftburken?
Visst vinner du på det... Den kemiska formeln för lustgas är ju N2O
Det vill säga två kväveatomer tar med sig en syreatom..
Lustgasen är alltså syre på burk.. Grovt förenklat..
Alla turbosar, kompressorer och lustgas kit har en sak gemensamt..
Trycka in så mycket syreatomer som möjligt... Ju mer syreatomer
desto mer soppa kan du stoppa i motorn och ändå får en bra förbränning.
d.v.s en mycket större explosion som driver kolven neråt hårdare och fortare..
Kall luft har en högre densitet, d.v.s. innehåller mer syreatomer per kubik..
Därför går din cykel/bil/moppe/gräsklippare bättre en kylig vårmorgon
än den gör när det är 35 grader mitt i sommaren...
Nyare bilar med datorstyrning läser av luftflödet in i motorn, pumpar in en mängd soppa enligt en tabell som finns lagrad och sen mäter den hur mycket oförbränd soppa som kommer ut, kommer det ut för mycket justerar den ner soppan som kommer in i motorn och tvärtom...
Men som sagt var... lustgas gör att du måste ha mycket mer soppa
blandningsförhållandet ska vara 5:1 om jag inte missminner mig..
Problemet är ju att du får ett enda försök.. .Gör du fel så är det bara att
kasta och börja om med en ny motor... Risken att du gör fel, skitstor...
Ursäkta om det låter fel/taskigt men du kan inte ens grunderna för att
lustgasa en motor, än mindre en fugge motor så chansen att du får det
att funka är pissliten...
Jag föreslår att du spenderar en anselig tid på Internet och läser på vad som gäller... ställ gärna frågor på amerikanska bilforum om det är något du inte fattar, dom brukar vara riktigt sjyssta och hjälpa till... Och sen söka så mycket info och erfarenhet du kan... Sen när du läst allt detta och sett alla bilder på sprängda V8

r och hus med för den delen och fortfarande känner att du vill chansa... Då tycker jag definitivt att du ska göra det...
Men det är fortfarande inget jag rekommenderar såvida du inte har 5-10 motorer som ligger...
//Per
bushido skrev:
2492437 hur matar man in mer bensin?
Okay... Jag är tvungen...
Fattar du?? Dina idéer är kul men du har inte ens en grund av tändstickor att
stå på...
Jag har trimmat bilar i 15 år... Jag VET vad saker och ting innebär...
Du var ju knappt född när jag började kom jag precis på...
Lägg ner idéerna för nu...
Lär dig hur en motor funkar
Lär dig hur de olika delarna i motorn funkar
Lär dig grundläggande lustgas teorier
Lär dig som om ditt liv hängde på det...
För helt seriöst... Det gör det... knäpper du motorn i 130-140
då behöver du inte oroa dig... Då blir du inte äldre...
Allt för att du ville tjäna .5 sec på 402 meter eller ännu värre
impa på polarna... Är det värt ditt liv för att vara häftig i 2 sekunder???