Luta-mot-väggen style Bonneville Bobber -67

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
Gatt trösta mig med en sväng ner till byn för att tanka och köpa en varmkorv, lite småkallt med nollgradigt ute och jacklös men kul ändå.:tummenupp

Skärmen funkar i alla fall, det var några solställen med smältvatten på vägen men jag blev inte det minst blöt om arslet. Teknikens under!

Tjo!:)

Vad är det där vita på marken? Sånt har vi inte här i Stockholm:)

sportsterdanne

Ny medlem
Gick med
30 May 2011
Hoj
Sportster 2001
Arslet må ha klarat sig men övre baksidan av torson samt hjälmen bör ha blivit småprickig misstänker jag :crash

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nudge nudge, know what mean, know what i mean, nudge nudge.
img_2136bmedium.jpg

:yoparty

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Harvat här i några år men inte sett den här tråden förns nu! me like!

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Hmm, vad gör trajan på en Stockholmares släpvagn???

Jo, jag råkade bli tvärsugen på en hotrod så jag gjorde en liten 150 mils roadtrip igår och körde ner till Falköping via Uppsala där jag lämnade av hojen. Klockan 8 igår kväll stod den en tocken häringa mojäng på trailern.

En 32 roadster byggd på en -67as Duett, kul busrod med rätt bra mos i motorn. Gör sig bra i nya garaget också.:tummenupp

Med detta vill jag alltså meddela att byggtråden är kommen till sin ände, i alla fall för min del. Hoppas den nya ägaren gillar hojen, jag vet att han läst byggtråden så tack för en snabb och smidig affär ifall du läser det här!

Tjo!:)

Last edited:

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
32 roadster:va
tumblr_m7n0jtCvQj1qas7ljo1_1280.jpg

T27 var det väl.

Grattis iaf!:yoparty
Hoppas nye kärran drar tills sig rikligt med:tuttar:tuttar:tuttar
:vill osså ha nytt projekt,...

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
T27 var det ja, fan man har ingen koll på modellerna än...:gnissla

Nya projekt är the sheeeeit, vem orkar ha gammalt skrot ståendes när man kan byta till sig nytt skrot?:D

Jag fick förresten med mig två brudar i den idag, hämtade jäntorna på dagis med den. Ella nästan hyperventilerade när jag kom, dom har visst pratat om nån "hått rådd" hela dan och dom flinade gott när vi åkte hem. :)

Last edited:

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Vicket fååårum hamnar detta bygge? Anar T27 gifte med viper:yoparty

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Vicket fååårum hamnar detta bygge? Anar T27 gifte med viper:yoparty

Inget forum alls, det skulle kännas skumt att starta en byggtråd på någon annans bygge.

Jag ska inte göra speciellt mycket åt den heller, en ribbgrill ska smekas ihop med tigsvetsen och det är möjligt att jag drar om elen lite men annars är den precis som jag vill ha den.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Så jäkla läcker! Den där skulle man stortrivas i - en cigarr i mungipan, baksätet fullt med moonshine och full patte över landskapsgränsen med sheriffen i hälarna...

Avis.

(Får man fråga lite försynt vad en liknande ligger på i runda slängar? Kanske skulle köpa en och ställa hos far...)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Helt klart, och med en stelbenstraja som referens är den ju dessutom ett under av både komfort och lastutrymme! :)

Jag gav strax under hundringen för den, mycket pengar för en Duett-rod kanske men besiktigad och körklar. Ett oreggat halvdant projekt går få för halva den slanten men då krävs det mycket jobb (och pengar) innan den är i det här skicket.

Så jäkla läcker! Den där skulle man stortrivas i - en cigarr i mungipan, baksätet fullt med moonshine och full patte över landskapsgränsen med sheriffen i hälarna...

Avis.

(Får man fråga lite försynt vad en liknande ligger på i runda slängar? Kanske skulle köpa en och ställa hos far...)

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Helt klart, och med en stelbenstraja som referens är den ju dessutom ett under av både komfort och lastutrymme! :)

Jag gav strax under hundringen för den, mycket pengar för en Duett-rod kanske men besiktigad och körklar. Ett oreggat halvdant projekt går få för halva den slanten men då krävs det mycket jobb (och pengar) innan den är i det här skicket.

Inte farligt alls med tanke på underhållningen man får på köpet. Har kikat på jänkarpickuper från femtiotalet - liknande pengar beroende på skick. Finns många i fint skick i Florida som man skulle kunna köpa på sig tills man får för sig att flytta hem. Tankar har funnits att köpa en och sen köra genom sydstaterna upp till mellanvästern och lämna den där (har ett hus där jag inte använder...).

Fler bilder när du får tid, tack!

ImageUploadedByTapatalk1440225754.071208.jpg

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Man kan ju alltid förädla...........
Men förstår vad du menar. Då lägger jag denna tråd åt sidan. Följer din landspeed tråd i fortsättningen.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Inte farligt alls med tanke på underhållningen man får på köpet. Har kikat på jänkarpickuper från femtiotalet - liknande pengar beroende på skick. Finns många i fint skick i Florida som man skulle kunna köpa på sig tills man får för sig att flytta hem. Tankar har funnits att köpa en och sen köra genom sydstaterna upp till mellanvästern och lämna den där (har ett hus där jag inte använder...).

Fler bilder när du får tid, tack!

View attachment 423017

Plocka hem en jänkebil vore melodin men för mycket byråkrati och skit för min smak, jag får ilningar i plomberna bara av att fylla i ett byggtillstånd för ett uthus...

Jag lägger nog upp lite bilder i turbinhojtråden när jag fått till en ribbgrill, känns som att en sån kommer sitta som en smäck.

Man kan ju alltid förädla...........
Men förstår vad du menar. Då lägger jag denna tråd åt sidan. Följer din landspeed tråd i fortsättningen.

Gör så, den tråden har blivit lite av en gott&blandat-tråd med lite av varje som jag pysslar på med. :)

Är det kula på den? :)
Blir ett potent ekipage att åka till Färila med...

Jag har faktiskt tänkt tanken att montera krok på den, nackdelen är att bromsarna är piss redan nu så med 500 kg släpvagn på kulan lär det ta ända till grannsocknen innan jag fått stopp...:gnissla

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Plocka hem en jänkebil vore melodin men för mycket byråkrati och skit för min smak, jag får ilningar i plomberna bara av att fylla i ett byggtillstånd för ett uthus...

Visst är det så - byråkrati har grusat många spännande planer genom tiderna...

Bodde tidigare utanför Chicago och har kvar en kåk där, så tanken var isf att handla i Florida, köra tills man tröttnat på billiga motell och blaskigt öl, sen ställa trucken i garaget därborta. Skulle man nån dag få för sig att ta den till Sverige så går den isf som flyttgods, vilket gör det hela bra mycket enklare (ingen tull och mons till att börja med och enklare besiktning).

Sen vore det såklart roligast att hitta ett gammalt vrak i en lada, skrapa ner den till ramen och renovera allt till bra bruksskick, med modernare motor, bromsar, växellåda, men den tiden finns tyvärr inte idag (någon mer som ser fram emot pensionen???).

Hursomhelst, vansinnigt avis på din nya kärra. Hoppas på många fina dagar resten av sommaren!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati