LV-regga enduro med bytt motor?

turbo-mupp

Medlem
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Harlösa
Hoj
Honda CR250 -87
Hej!

Jag har en Honda CR 250 från 87 som ska E-reggas. När den är enduroreggad får den ju med klubblicenser och A-kort och hela skiten, köras till och från tävling/träning.

Alltså är ju hojen godkänd för allmän väg på så sätt. Men har dispens för blinkers och så. Och vad jag förstått så är anledningen att den inte kan gatreggas är att ljudnivån (som ingen vill/kan intyga) samt att den inte har Euro3-motor är problemet? Chassie, bromsar, hjulupphängning och dylikt verkar ju tillräckligt bra?

Om jag då skulle byta motorn till en Honda CRF450 -07/08-motor (för har man en gammal bil med förgasarmotor utan kat så får man ju byta till en katrenad insprutare i denna bil, jag antar att samma gäller för mc?)

Borde hojen gå att gatregga då tro? Utan att ha det som ombyggt fordon? För motorn är ju boven i dramat både miljömässigt och ljudnivåmässigt eller hur? Och vad jag förstått går det att lv-regga Honda CRF450?

Tänker jag fel eller fungerar det? Vem ska jag kontakta för att får svar på detta till 130%??
 
Last edited:

Motocicletta

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
DUCATI
Köp något lv-reggat.

instämmer. polaren försökte lv-regga sin wr 426 som var E-reggad. Det var typ omöjligt, varenda gång han ringde till bilprovningen eller vv sa dom nått annat. Till slut var det så mycket grejjer att göra så han gav upp.

ps. men går gör det ju, finns ju folk som lyckats ds.
 

4strokeforce

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 625 sxc
Det går inte att landsvägsregisterera en CRF 450. HM köper in sådanna från Honda och registrerar om dom genom en lång process. Om du ringer Honda och frågar efter coc-intyg och liknande för CRF 450 så kommer du inte få det. Jag ringde och hörde om hur det gick till med CR 500 som finns registrerade, där var det också helt omöjligt att få ut coc-intyg.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Är det verkligen en -87a du har? Flera år efter så snackade testförarna i Motocross Action om just 1987 CR250 som att det var det bästa som någonsin tillverkats.

Sälj den till en samlarnörd istället för att förstöra en sån maskin.
 

turbo-mupp

Medlem
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Harlösa
Hoj
Honda CR250 -87
Är det verkligen en -87a du har? Flera år efter så snackade testförarna i Motocross Action om just 1987 CR250 som att det var det bästa som någonsin tillverkats.

Sälj den till en samlarnörd istället för att förstöra en sån maskin.

Ja det är en Honda CR250R 1987. Går det inte så får den vara e-reggad istället. Var bara mest nyfiken på om det gick. För att CRF´ens motor måste ju vara Euro 3?
 

turbo-mupp

Medlem
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Harlösa
Hoj
Honda CR250 -87
Varför skulle den vara det?Den säljs ju bara i oreggat utförande.

Jo för att med dagens krav från miljöpartister så finns det väl snart inga tävlingsfordon heller med "smutsiga" motorer. Samt att jag hade för mig att jag läst nånstans att den gick att Lv-regga eller fanns som lv-regg.
Men det är skitsamma.

Jag undrar nu istället hur jag ska fixa strömförsörjning på min honda till lyse, instrument, bromsljus, skyltbelysning, tuta, blinkers. Behöver batteri samt nån form av generator.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Jo för att med dagens krav från miljöpartister så finns det väl snart inga tävlingsfordon heller med "smutsiga" motorer. Samt att jag hade för mig att jag läst nånstans att den gick att Lv-regga eller fanns som lv-regg.
Men det är skitsamma.

Jag undrar nu istället hur jag ska fixa strömförsörjning på min honda till lyse, instrument, bromsljus, skyltbelysning, tuta, blinkers. Behöver batteri samt nån form av generator.

Har du inte elsystem på den om den nu är Enduro reggad.. :va
 

turbo-mupp

Medlem
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Harlösa
Hoj
Honda CR250 -87
Har du inte elsystem på den om den nu är Enduro reggad.. :va

Alltså tryckfelsnisse har varit framme...såg det nu...måste ha tänkt på annat när jag startade tråden. Den är under reggning. Har tvistat en massa med VV nu men idag dök det upp en lapp om att ursprungskontrollen var godkänd. Men i papprena från Honda stod det att nummerplåten skulle dyka upp när den blev godkänd men jag har inte fått någon? Eller tar det en vecka?
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Att du bara orkar...hade det inte varit enklare att skeppa det gamla skrotet och greja en lite mera modern lv-reggad båge från början?

Det har hänt en del på chassiesidan sedan 87 liksom...

/J
 

turbo-mupp

Medlem
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Harlösa
Hoj
Honda CR250 -87
Att du bara orkar...hade det inte varit enklare att skeppa det gamla skrotet och greja en lite mera modern lv-reggad båge från början?

Det har hänt en del på chassiesidan sedan 87 liksom...

/J

Ska ju inte lv-regga. Ska E-regga och jag fick godkänt på det igår. Så nu ska det ordnas med hojen så den kan regbesiktigas.
 
Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Top