Lyxfällan!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Srsly...
Bitch tatuerat på bröstet.
Snacka om bitchstamp. :)

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Åh vilken underbar familj det är i dagens avsnitt! Låna och snylta på släkten och sen sitta och förneka allt. :D
Farsan skyller på dottern för att hon har dyr hobby, och mamman säger att de inte lånat några pengar av släktingen som tagit ett lån åt dem, de har bara lånat hans namn. Bra tänkt!

tEKLa

- Mrs Magniffen
Gick med
6 Jul 2009
Hoj
Såld!
De är så JÄVLA korkade!!! :huvet
Har de förstånd nog att sköta sin hygien ordentligt? Byter de underkläder? Man undrar ju......

Jag orkar inte se skiten, men samtidigt kan jag inte låta bli :död

Mad Lars

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
-97 Suzuki Gsxr 750
De är så JÄVLA korkade!!! :huvet
Har de förstånd nog att sköta sin hygien ordentligt? Byter de underkläder? Man undrar ju......

Jag orkar inte se skiten, men samtidigt kan jag inte låta bli :död

Tänkte själv precis samma... började titta i halva programmet och jag vet fan inte varför jag tittade på skiten... e väl :huvet

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Det går en repris på tv nu. Snubben har en skuld på 1.3 MILJONER till trafikförsäkringsföreningen. Hur fan lyckas man????

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Jag tror inte ni ska hänga upp er på hur han tänkte.
Hela programiden bygger på att de medverkande inte tänkte klart. (Yrrol; " T-Gul för dig som tänkt klart")
Vad som är mer imponerande är att finansinstituten har så dålig koll på sina kunder att man kan få 30 olika krediter fastän man missköter sig..
Den som har mest när han dör vinner?

Tänk lite på alla de som inte kom med i programmet för att de insåg att det inte hjälper låntagaren eller keditgivaren att vara med. Jag tror att det mörkertalet är stort..

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Hoj
Yama SM
precis folk tänker inte alls tydligen.

jag bodde i ett kollektiv för länge sedan där en av de andra ägde en skrotig volvo 245. bilen var verkligen rostig på alla hörn och var knappt värd 5000kr.
så ägaren tyckte helt enkelt inte att det var värd att betala en enda spänn för den.
tills han och hans flickvän skulle köpa hus varpå hon blev helt chockad för han inte fick lån - då hade han inte ens öppnad breven från trafikförsäkrings förening och summan på skulden var nånstans mellan 80-100000kr (60kr per dag på den tiden)
bara för han var snål och dum :dummer

Smagatusk

Guest
Alltså, kvällens avsnitt.

Paret har lånat och bränt över en miljon på skit. Räntekostnaderna uppgick till 190.000 om året! Deras enda chans var att få skuldsanering. I deras nya budget säger programledarna att de ska skita i att betala lånen och istället spara 5.000 kr i månaden.

Hur fan kan man spara 5.000 kr i månaden om man lever på existensminimum som det innebär att man måste göra för att få en skuldsanering?

De har levt i lyx och slösat bort en mille och lämnar notan till svenska folket. Sen står det feta äcklet och ler åt det också. Skämmas borde hon!

Fy fan...

Tompal

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2015
Hoj
2015 Yamaha xv950R Bolt
Fan, jag såg inte ens programmet men blir ändå förbannad av det du skriver ????. Grrrrrr!!!

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Alltså, kvällens avsnitt.
Jag blev lite nyfiken och skummade igenom avsnittet. Nu har jag huvudvärk. :huvet

Nu skulle iofs sparande gälla fram tills skuldsaneringen kom igång (de fick rådet att totalt sluta betala av på alla skulder tills skuldsaneringen blivit beviljad och lägga de pengarna på sparande istället).

Men att man ens lyckas sätta sig i en sån situation till att börja med. Båda hade inkomster och de bodde i en risig hyresrätt. Sedan drar de på sig en massa lån för rena dumheter. :huvet

När ska privatekonomi bli ett obligatoriskt ämne att läsa på högstadiet? Drilla kidsen ordentligt i grunderna. Och höj myndighetsåldern för alla som inte klarar kursen.

Smagatusk

Guest
Jag blev lite nyfiken och skummade igenom avsnittet. Nu har jag huvudvärk. :huvet

Nu skulle iofs sparande gälla fram tills skuldsaneringen kom igång (de fick rådet att totalt sluta betala av på alla skulder tills skuldsaneringen blivit beviljad och lägga de pengarna på sparande istället).

Men att man ens lyckas sätta sig i en sån situation till att börja med. Båda hade inkomster och de bodde i en risig hyresrätt. Sedan drar de på sig en massa lån för rena dumheter. :huvet

När ska privatekonomi bli ett obligatoriskt ämne att läsa på högstadiet? Drilla kidsen ordentligt i grunderna. Och höj myndighetsåldern för alla som inte klarar kursen.

Ok, det var så de menade. Hur som helst tycker jag de är ett förkastligt beteende av programledarna hur de nästan glorifierar en skuldsanering och råder paret att gömma undan så mycket pengar de kan istället för att göra rätt för sig.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ok, det var så de menade. Hur som helst tycker jag de är ett förkastligt beteende av programledarna hur de nästan glorifierar en skuldsanering och råder paret att gömma undan så mycket pengar de kan istället för att göra rätt för sig.

Jag har sagt det förr, men man är nog fullkomligt dum i huvudet som vill & försöker göra rätt för sig... :gnissla

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Man såg på paret att dom hade nog inte alla hästar hemma. Förr i tiden fanns det institutioner som tog hand om dessa personer.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Även om det vore bra att införa den delen i skolan så ska vi inte glömma vilket ansvar föräldrarna har i det hela.

Jag bråkar som fan med mina ungar just nu och försöker lära dem grunderna till marknadsekonomi och sparande etc. Det går så där men de är ändå bara 5 och 7 år gamla men har ändå insett att de måste arbeta för pengarna och att man kan sälja saker/tjänster för att tjäna mer pengar.
Jag har inte tagit upp lånedelen än mer än att jag förklarade för dottern som saknar 300kr för att ha råd med en sak för 700, att hon kan få låna dessa av mig men att hon då förbinder sig att arbeta dubbelt så mycket för samma summa pengar. Det tyckte hon lät orättvist så då började jag förklara det här med räntor och skuld och ungefär där någonstans gick hon iväg för att hoppa studsmatta.

Min pappa lärde mig mycket om pengar tror jag medan min mamma gav mig allt jag pekade på. Min lillebror och jag har inte samma pappa och han fick det betydligt värre i vuxen ålder än vad jag fick :glömdet

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024