Lyxfällan!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
:fakta...

Sedan bara för att man blir erbjuden ett kreditkort så behöver man ju inte köpa för det :huvet Personligen älskar jag att klippa kreditkor

Jag blev oerhört sur på kvinnan i en hemtexaffär som ville erbjuda ett medlemskort för då kunde jag betala lakanen jag köpte månaden efter. Herregud har jag inte råd átt betala den låga summan direkt så kan det kvitta...När jag sedan frågade närmare om villkoren då jag misstänkte det var ett kreditkort, men kvinnan ville få mig att tro att det var ett vanligt medlemskort med poäng, så visade sig att det tillkom både aviavgift och ränta. Hon blev lite ställd mot väggen och försökte till sist få mig att tro att de hade precis börjat med det och om det föll väl ut så skulle man erbjuda kunderna ett vanlig medlemskort där man fick poäng på det man köpte.

Kreditkorten är ju inte problemet, snarare betalningsförmågan.
Jag köper nästan allt på mitt Mastercard, det ger mig ett fenomenalt kassaflöde, ränteintäkter och bonusutbetalningar.
Tjänar 3000-5000 om året netto på det. :)

Gabor

Guest
Kreditkorten är ju inte problemet, snarare betalningsförmågan.
Jag köper nästan allt på mitt Mastercard, det ger mig ett fenomenalt kassaflöde, ränteintäkter och bonusutbetalningar.
Tjänar 3000-5000 om året netto på det. :)

Japp, så ska man utnyttja kortet. :D
Man kan faktiskt ha sådana kort, även uten kredit. Funkar perfekt.

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Hon den som är en av programledarna, varför envisas hon med att kjolen uppdragen ända till armhålorna?

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Att dom med problem ens är med i programmet visar ju vart IQ-nivån ligger...

Ozzy Osbourne

Bannad
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
90, Honda, CBR
Både killen och tjejen verkade inte vara av det normala slaget. Jag gissar på något felknull i samband med någon familjefest, typ bröllop eller liknande.
Ett enkelt fostervattenprov hade avslöjat defekten redan i ett tidigt skede.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Varför lägga massa pengar på ett boende i ett ghetto. Hoppas inte sådana där personer får skuldsanering.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Nu såg jag inte programmet igår.

Men fy fan vad folk är fuckade i huvudet.

Kan man inte räkna ut med arlset att om man lever över sina tillgångar går det åt helvete. Man behöver inte vara Einstein för att lista ut det.

Känns nästan som att dom som är med i det här programmet skulle behöva en "god man" som sköter ekonomin åt dom.

Uttrycket "Rätta mun efter matsäcken" verkar dom aldrig ha hört. :näsblod

Man blir fan förbannad. :mad:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Och det floppade för dem.
Inga banklån och seperation.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4285328.ab

Jag såg inte programmet men det där med klockorna det står om i artikeln köpte för 22 såldes för 4. Så tycker jag dom gör ofta, säljer iväg grejer blixtsnabbt till underpriser, det måste vara det sämsta man kan göra. Det är ju bättre affär att ha lite is i magen och få ut så mycket det går.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag såg inte programmet men det där med klockorna det står om i artikeln köpte för 22 såldes för 4. Så tycker jag dom gör ofta, säljer iväg grejer blixtsnabbt till underpriser, det måste vara det sämsta man kan göra. Det är ju bättre affär att ha lite is i magen och få ut så mycket det går.

Att ha is i magen har väl bara de med välskött ekonomi råd med. De här lirarna gick 20.000 back varje månad. Då är det ju lite mer bråttom att göra något, kanske också mycket för att visa banken att man verkligen kommer att ändra på sig.

Tycker lite synd om henne faktiskt med dubbla jobb och försörjde den där slackern som skulle bli "företagare". :hihi Har flera gånger sett i Lyxfällan äldre snygga tjejer med totalt värdelösa yngre killar. Med tanke på hur ovanligt det är med yngre killar i stort sett så kanske de är överrepresenterade i såna här fall. Cred till killarna i alla fall som lyckas skaffa en sugar mummy. :D

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011

Ja det var bättre förr i de första avsnitten av lyxfällan, då låtsades dom bara sälja sakerna och sedan stod deltagarna kvar med allt packat i kartonger!

Och numera hittar dom ju faktiskt folk med problem så de behöver inte heller hitta på att det finns en massa fel på deras hus etc. för att få det att se ut som att de behöver skaffa pengar.

Jag tycker att de nya avsnitten är betydligt mer seriösa än de gamla.

och det handlar ju faktiskt om att personerna själva måste ta tag i det, programledarna ska ju mest vara med och ge stöd och idéer. Men visst sjutton är det också mycket TV bakom det hela!

Madhonda

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Tycker lite synd om henne faktiskt med dubbla jobb och försörjde den där slackern som skulle bli "företagare".

Har flera gånger sett i Lyxfällan äldre snygga tjejer med totalt värdelösa yngre killar.

Varför ska man tycka synd om naiva fuckade brudar som tar på sig ett ansvar, som gör att dom själva går på knäna.

Vet inte om han hade jobb när dom träffades, och visst kan folk bli av med jobbet och man ska hjälpas åt i ekonomin. Jag säger ingenting om det. Det är självklart.

Men den ena ska inte sätta i system att leva på den andra, medans man håller på att "förverkliga sig själv".

Hör skräckexempel på brudar som pluggar och lever på sina killar...för att sen när pluggandet är klart, dra vidare i livet. Och då har dom inte behövt försaka en endaste grej för det har ju killen sett till att dom fått. :glömdet

Å så dom här fallen.... killen ska starta eget och tror att stålarna kommer rulla in med en jävla fart. Eget innebär en jävla massa jobb och med lite tur så kommer stålarna så småningom. Men lixom, HUR jävla verkligetsfrånvänd får man bli.

//M

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Och det floppade för dem.
Inga banklån och seperation.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4285328.ab

Tur att dom gick isär så dom inte avlar fler puckon.

Dom sålde väl klockorna för att dessa två rixpuckon hade lånat guld av nån kompis som du pantsatte för att få stålar. Herr programledare tyckte att det var fel att ha svindyra klockor när lånat guld var pantsatt.

Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Men som den där killen med båten som han skulle få 10 000:- för, då vart han grinig och sålde den på blocket för 20 000:- på någon dag om jag minns det hela rätt.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Varför ska man tycka synd om naiva fuckade brudar som tar på sig ett ansvar, som gör att dom själva går på knäna.
Hon var snygg, annars hade jag inte tyckt synd om henne. :D

Vet inte om han hade jobb när dom träffades, och visst kan folk bli av med jobbet och man ska hjälpas åt i ekonomin. Jag säger ingenting om det. Det är självklart.
Jag missade de första minuterna av programmet men jag fick intrycket att han "satsade på företaget" som i att han sagt upp sig själv alternativt inte sökte några jobb.

Precis så var det i ett annat program, också det med en snygg äldre tjej och en yngre looser, där den senare sade upp sig från sitt jobb för att starta eget. Ett år senare hade han lyckats köpa en skåpbil och dragit på sig en del andra skulder men hade fortfarande inga inkomster alls. I stället tog han SMS-lån i tjejens namn (han hade betalningsanmärkningar och kronofogden efter sig) och spelade bort pengarna på Jack Vegas. Vilket kap den tjejen gjort. :hihi

Madhonda

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hon var snygg, annars hade jag inte tyckt synd om henne. :D

Ja hon får väl utnyttja sitt utseende då..!! :malmskillnadsgatan :fakta

I stället tog han SMS-lån i tjejens namn (han hade betalningsanmärkningar och kronofogden efter sig) och spelade bort pengarna på Jack Vegas. Vilket kap den tjejen gjort.
:tarmigförpannan :rolleyes: Än är inte den sista idioten född.!!

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Den här typen av "shower" är ju hur bra som helst!
Ger oss alla en chans i att få gotta oss i hur bra vi är!

Jag fattar inte varför ni ser på skiten. Har ni verkligen inget bättre att göra?
Jag använde tiden till att spela pingis med min son, delvis för att jag sedan skulle kunna håna alla patetiska individer som sitter som zombies framför tv:n och tycker att de har ett rikt liv och att de just nu utnyttjar sin höga intelligens till något bra...:blah

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!