Lyxfällan

-Freddy-

Guest
På tal om WT-namn:

På lokalt lunch-hak hördes en moder ropa på sitt flickebarn på cirka 3 år : kom nu lilla AMBER....!

Jag och jobbarkompis gav varandra en lång menande blick och konstaterade kallt : WT

Jag fattar inte, varför får inte folk kalla sina ungar vad dom vill? spela roll.. det är bara ett jävla namn liksom..

och sen WT, alla bara wtwtwtwtwt!WTWT! haha som om det vore nåt nytt jättehäftigt inneord... ? en kille på jobbet har tom en wt keps... skitball..

ibland när man kikar in i endel trådar känns det som att man kommer till nån riktigt liten byhåla och tjuvlyssnar på det senaste byasnacket.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jevla rödingar!

NIO krediter och måntliga utgifter på 50.000 kr.. inkomst på 18.000. Snyggt

Media gnäller om SMS-lån på max 3000kr, när retards kan låna 3mille med en gemensam inkomst på 18loppor? :va

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
ibland när man kikar in i endel trådar känns det som att man kommer till nån riktigt liten byhåla och tjuvlyssnar på det senaste byasnacket.

Välkommen till SH. Här bedrivs den ständiga SH-varianten av Pissing Contest där vi tävlar i att vara lyckade och framgångsrika på andras bekostnad! Viktiga ingredienser är att påpeka hur duktig du är själv, ryggdunka dina SH-polare och i brist på egna framgångar ska du pissa på någon misslyckad djävla ensam morsa. (Frånvarande farsa är bara en smart person som lyckats fly, ensamstående morsor är däremot lågt stående, strax ovanför kackerlackor).

Dessutom måste du lära dig de tio värsta avarterna du kan råka ut för i samhället. Alla är värda spott, spe och helst ett naKcsKåt, utan inbördes ordning:

- Kommunister
- Feminister
- Sossar
- Hojtjuvar
- Bidragsfuskare
- Ensamstående morsor
- Invandrare (iaf muslimer och afrikaner)
- Fackanslutna
- Religiösa
- Moralkärringar och PK:ister (oftast samma som moralkärringarna)

Undviker du bara dessa till varje pris alternativt ger dem en välförtjänt knogmacka kan även du komma långt i allas vår egna pissing contest.

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Media gnäller om SMS-lån på max 3000kr, när retards kan låna 3mille med en gemensam inkomst på 18loppor? :va

3mille på 18.000kr i månaden klarar man väl om det är ett bolån.

Idag kan man ju knappt köpa en vettigt kåk under 2.5 mille.. Så lån kommer väl 97% att skaffa sig.

Dock är det en jävla skillnad på ETT bolån och en jävla massor med krediter på allt möjligt.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Idag kan man ju knappt köpa en vettigt kåk under 2.5 mille.. Så lån kommer väl 97% att skaffa sig.

Dock är det en jävla skillnad på ETT bolån och en jävla massor med krediter på allt möjligt.

Dom hade väl 2mille i huslån? 1 mille i kredit som hon tagit utan hans vetskap? :va
Hur man nu lyckas med det.

sanken

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Busa 650-08 & superduke
Dom hade väl 2mille i huslån? 1 mille i kredit som hon tagit utan hans vetskap? :va

Hur har hon lyckats att få alla dessa lån, hon hade ju ingen inkomst.
Kreditansökningarna måste ju gjorts i hans namn. Skickas med post, till honom.
Fattar inte.:va

Sen fattar jag inte heller varför man köper en ny Volvo för 300t när man har 18t/mån och huslån på 2,5mille och en fruga som har kursat sitt företag som man har belånat på egen kassa...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Vi hade väl någon här på forumet vars tjej/ex hade skaffat lån i hans namn, utan snubbens vetskap.

Det verkar fan inte vara svårt.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Antagligen så var dagens fall ett av många i mängden, misstänker att det ser ut så där i många svenska hushåll och dagens avsnitt tycker jag absolut inte har varit värst hittills, även om skulderna var höga.
Fyfan, jag känner mig så glad över att inte ha lån och sånt skit. Visst, jag och tjejen bor inte i en flashig villa eller kör en sprillans ny bil men jag trivs i lägenhet OCH jag slipper klippa gräsmattan och en ny bil gör inte att jag sover bra. Att vara fri från lån däremot tror jag helt klart förbättrar min sömn...

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo

Nej det borde man fan inte kunna göra. 4pers 18k i inkomst och en boendekostnad på 12k ska fan inte gå. Händer det något med räntan finns det inte en chans att det går om man inte kan leva på vatten.

Efter alla fasta kostnader är betalda borde det vara ett minimun att det finns ca 7k kvar att leva för, annars ska man inte få lån.
Hade den där golfaren mist jobbet hur hade de tänkt att lösa det hela?

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Jag tycker det är enkelt. Ta lån, köp skit på kredit för all del. Det har hänt/händer att jag gör det själv. Se bara till att betala räkningarna innan förfallodatum.

Hur mycket som blir över när allt är betalt är upp till var och en.

Klurigt det där :rolleyes:

Mr.M

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
none
Hur kan man vara 35 bast och tjäna 18 tusen brutto? Han tjänade faktiskt 15 netto sa de.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM