Lyxfällan

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
På tal om WT-namn:

På lokalt lunch-hak hördes en moder ropa på sitt flickebarn på cirka 3 år : kom nu lilla AMBER....!

Jag och jobbarkompis gav varandra en lång menande blick och konstaterade kallt : WT

Alex T

ruta ett igen
Gick med
20 Mar 2007
Hoj
Honda SP-2 castrol edition
Vad hände med alla y-namn? Conny, Ronny, Sonny, Johnny osv?

För några år sen hade dom ett reportage på tv att hade man ett barn som hade namn som slutade på Y så löpte man större risk att dom skulle bli kriminella. Andelen svenskar i fängelse var merparten namngivna med namn slutande på just Y,
Överbeskyddade som alla är i dagens samhälle så kan man givetvis inte döpa sitt barn till Jonny för då blir dom mördare och kannibaler direckt.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Vad jag syftade på var svenska WT-föräldrar och deras svaghet för att ge sina WT-barn "exotiska", utländska namn.

Det är alltid amerikanska namn. Felet ligger hos svenska manusförfattare som genom åren fört in namnen i svenska TV-serier.

River, Coma, Klimax, Bimbo...

Överbeskyddade som alla är i dagens samhälle så kan man givetvis inte döpa sitt barn till Jonny för då blir dom mördare och kannibaler direckt.

Dåliga odds för Swedie...

Skön detalj är att bara 10 män över 30 i Sverige heter Kevin, medan populariteten ökar och över 10 000 bär namnet idag...

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Precis, att hemförhållanden påverkar barn är ren kommunistpropaganda.
.
I verkligheten har föräldrar och hemförhållanden ingenting med ens självkänsla och värderingar att göra. Aktiva och deltagande föräldrar påverkar ju endast marginellt barnets framgång senare i livet. :)

Givetvis hade du blivit lika lyckad med två WT-päron som hellre satt på lokalpuben och lämnade dig själv med TV som om du har två föräldrar som stöttar, supportar och hjälper till med läxor och hela tiden sätter upp ramar, regler och delar med sig av kunskap och värderingar.

Det är pinsamt att alla inte fått din begåvning. Alla har ju egentligen samma IQ och samma möjlighet att bli sin egna lyckans smed som du. De är bara ren äcklig lathet som förhiundrar det och deras eviga vilja att parasitera på oss övriga... :)

Själv hade jag fått för mig att det var de konservativa som envisades med att hela tiden älta värderingar och kärnfamilj. Vänsterpack vill väl mest sätta ungarna på dagis och andra anstalter för programmering.
Som sagt, du beskriver en äkta socialdemokrat mycket bra. Rösta rött och luta er tillbaka, barn. Någon annan betalar.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Synd du inte bor i närheten då skulle jag bjudit dig på en öl samtidigt som vi diskuterade våra personliga misslyckanden:död

Det e en timme emellan så så långt e det inte. Men jag e rätt nöjd med att va ganska misslyckad, förutom det här med arbetslösheten förstås.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ja, en äkta moderat skulle aldrig nedlåta sig till att skaffa dassiga föräldrar!
Jomenvisst, det är givetvis bara att skylla på 'förreldrarrna' när man sitter i sin belånade tillvaro och fogden knackar på dörren. Det är alltid någon annans fel i en sosses värld.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Det är alltid någon annans fel i en sosses värld.

Nej, självklart inte!
Allt du åstadkommit är givetvis din egen förtjänst. Din självkänsla, ditt självförtroende, dina studieresultat, dina värderingar och din moral, allt är din egen förtjänst. Vi är många som beundrar dig för att du på helt egen hand sedan födseln har blivit så lyckat, duktig och framgångsrik utan att det existerar någon annan i ditt liv som hjälpt dig nå så långt som du gjort. Du är en förebild för oss alla! :tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nej, självklart inte!
Allt du åstadkommit är givetvis din egen förtjänst. Din självkänsla, ditt självförtroende, dina studieresultat, dina värderingar och din moral, allt är din egen förtjänst. Vi är många som beundrar dig för att du på helt egen hand sedan födseln har blivit så lyckat, duktig och framgångsrik utan att det existerar någon annan i ditt liv som hjälpt dig nå så långt som du gjort. Du är en förebild för oss alla! :tummenupp
Okej, så om man bara ser till att ha WT-föräldrar är det fritt fram att rösta rött och leva på systemet?

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Skulder på nästan 3miljoner...

"Det värsta skulle nog vara att sälja mina golfklubbor."

:brinnerup

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...